نمایشگاه گردشگری پاریس به پایان رسید: گزارش دو روز پایانی Top Resa

سیامک احدی
سیامک احدی شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
نمایشگاه گردشگری پاریس به پایان رسید: گزارش دو روز پایانی Top Resa

نمایشگاه Top Resa 2016 پاریس میزبان هیئت‌های مختلفی از سراسر دنیا بود. دیروز این نمایشگاه رسما به کار خود خاتمه داد. شرکت‌های گردشگری ایرانی نیز در این گردهمایی، فعالانه حضور داشتند و به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران پرداختند. در ادامه گرازش اختصاصی کجارو از دو روز پایانی این نمایشگاه را می‌خوانید.

نمایشگاه گردشگری پاریس، امسال روز ۲۰ سپتامبر، کار خود را آغاز کرد. صبح روز سوم نمایشگاه Top Resa که در شهر پاریس فرانسه برگزار می‌شود، نماینده‌های شرکت‌های کشورهای مختلف خود را آماده می‌کردند که میزبان میهمانان و علاقه‌مندان به صنعت گردشگری باشند.

نمایشگاه Top Resa

نمایشگاه Top Resa

شرکت های مختلفی از ایران در این نمایشگاه حضور داشتند که به عنوان نمایندگان این صنعت برای معرفی ایران در این نمایشگاه حاضر بودند. برخی شرکت‌ها با لباس‌های محلی در غرفه‌ها حاضر شده‌اند و با پوششی میزبانی می‌کنند که معرف منطقه و کشورشان است.

نمایشگاه Top Resa

نمایشگاه Top Resa

برخی نیز با شیرینی و خوراکی‌های محلی میزبانی و میهمان‌نوازی می‌کنند. واقعیت این است که یکی از مهمترین بخش‌های گردشگری خوراک است و گردشگری غذایی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های این صنعت به شمار می‌رود.

نمایشگاه Top Resa

نمایشگاه Top Resa

نمایشگاه Top Resa

در این میان شرکت‌های ایرانی نیز با شیرینی‌ها و خشکبار محلی از میهمانان پذیرایی می‌کنند؛ پسته، نقل، شیرینی‌های یزدی و... از جمله محصولاتی هستند که میهمانان علاقه زیادی به آنها نشان می‌دهند.

اما در روز چهارم و پایانی نمایشگاه Top Resa بیشتر بازدیدکنندگانی که وارد سالن‌ها یمی‌شدند مردم عادی بودند که می‌خواستند با کشورهای مختلف دنیا و فرهنگ آنها آشنا شوند. در سه روز پیش از آن بیشتر متخصصین و فعالان این صنعت حضور داشتند و با یکدیگر به تبادل نظر و امضای قراردادها می‌پرداختند؛ از هتلداران و شرکت‌های حمل و نقل گرفته تا شرکت‌های گردشگری! اما در روز آخر بیشتر بازدیدکنندگان افراد عادی بودند که قصد سفر به ایران در سال ۲۰۱۷ داشتند.

نمایشگاه Top Resa

اغلب بازدیدکنندگان سوال‌های فراوانی در خصوص اقامت، حمل و نقل و... داشتند و می‌خواستند کم‌هزینه سفر کنند. از آنجا که ایران یکی از مقاصد گردشگری گران تلقی می‌شود، این افراد بیشتر برای کم هزینه بودن اقامت و کسب تجربیات جدید و آشنایی بیشتر با فرهنگ ایرانی علاقمند به اقامت در هتل ها و خانه های سنتی بوده و تمایل داشتند تا با وسایل نقلیه عمومی مانند قطار و اتوبوس‌های بین شهری سفر کنند.

از آنجا که بیشتر مقاصد مورد نظر گردشگران اصفهان و شیراز است، برنامه‌ریزی برای آنها ساده بود. البته خیلی از این علاقمندان در خصوص راهنمایان گردشگری مسلط به زبان فرانسوی در ایران می‌پرسیدند و دوست داشتند در ایران راهنمایان بتوانند به زبان فرانسه با آنها ارتباط برقرار کند.

شرکت ایوار نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشت و سعی می‌کرد به متقاضیان اطلاعات مورد نیازشان را ارائه کند و آنها را بیشتر با ایران آشنا کند.

ایوار

لازم به ذکر است که در حال حاضر ما در ایران و در شهر های گردشگری راهنمایان گردشگری به زبانهای آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی داریم، ولی با برنامه‌ریزی برای توسعه صنعت گردشگری بایستی به توسعه راهنمایان گردشگری نیز اندیشید.

در روز پایانی نیز یکی از سمینارها به ایران و ظرفیت های گردشگری آن اختصاص داشت و یکی از مدیران شرکت گردشگری میزبانی و مدیریت این سمینار را بر عهده داشتند.

نمایشگاه Top Resa

نمایشگاه Top Resa تنها نمایشگاه گردشگری فرانسه است که به همین دلیل نیز مهم محسوب می‌شود. استفاده از فضای نمایشگاه‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران می‌تواند بسیار به توسعه صنعت گردشگری کمک کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه