مهیج ترین ترن های هوایی جهان

محسن اصفهانی زاده | یکشنبه, ۴ مهر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

تجربه‌ی هیجان در ترن‌های هوایی، یکی از ماندگارترین خاطره‌های ما می‌تواند باشد ـ خاطره‌ای پر از ترس و اضطراب و هیجان. در ادامه با کجارو همراه باشید و با ترسناک‌ترین ترن‌های هوایی جهان آشنا شوید.

مقاله‌های مرتبط:

بلندترین ترن هوایی جهان به نام «آسمان‌خراش» در شهر نیکسون ایالت کایفرنیا، در سال ۲۰۱۷، آماده می‌شود. ارتفاع آن ۱۷۴ متر است و از تمام ترن‌های هوایی موجود بلندتر است. در ادامه با مهیج‌ترین ترن‌های هوایی، در سراسر جهان، آشنا می‌شویم.

بلندترین ترن هوایی کنونی

ترن هوایی

در حال حاضر، کینگدا‌کا بلندترین ترن جهان است. ارتفاع موثر آن ۱۳۹ متر است و سرعتش به ۲۰۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شما برای یافتن آن، می‌توانید به پارک «Six Flags Great Adventure» شهر جکسون ایالت نیوجرسی بروید.

بلندترین ترن هوایی آینده

ترن هوایی

ترن «آسمان‌خراش» در فلوریدا، با مبلغ خیره‌کننده‌ی ۲۵۰ میلیون دلار، در حال ساخت است. تمام قسمت‌های برج ترن (Skyplex) پیچیده است، که از ویژگی‌های آن یک رستوران، گذرگاه و چندین جاذبه‌ی دیگر است. بیشترین سرعت آسمان‌خراش ۱۰۵ کیلومتر در ساعت است.

اولین ترن هوایی با طراحی کج

ترن هوایی

با رفتن به پارک «Lihpao Land Discovery World» در تایوان، با یکی از بی‌نظیرترین ترن‌های هوایی جهان مواجه می‌شوید. ترنی که در شیب ۹۰ درجه، با ارتفاع یک ساختمان ۳۴ طبقه‌ای، شما را رها می‌کند. این طراحی کج واقعا ایستادگی کرده است.   

بلندترین حلقه عمودی

ترن هوایی

با رفتن به شهر والنسیا ایالت کالیفرنیا، سرزمین پرتغال‌ها، می‌توانید ترن تخت‌گاز (Full Throttle) را بیابید. بلندترین حلقه عمودی جهان با ارتفاع وحشتناک ۴۹ متر، در دل این ترن قرار گرفته است.

سریع‌ترین ترن ترن هوایی

ترن هوایی

سریع‌ترین ترن هوایی در یکی از ثروتمند‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است؛ فورمولا روسا (Formula Rossa) در سرزمین فِراری شهر ابوظبی. این پسر بد، در ۹۰ ثانیه شما را در مسیر ۲/۱ کیلومتری وحشتناکی پرتاپ می‌کند.

شدیدترین سقوط در ترن هوایی

ترن هوایی

شدیدترین سقوط در جهان متعلق به ترن هوایی تاکابیشا در پارک فوجی-کیو هایلند ژاپن است. ۳۷ متر ارتفاع سقوط تنها برای بی‌باک‌ترین کسانی است که سوار ترن می‌شوند.

سریع‌ترین ترن هوایی چوبی

ترن هوایی

جالوت (Goliath)، یکی از جدیدترین و بی‌نظیرترین ترن‌ها در جهان است. این ترن وارونه می‌شود و ارتفاع سقوط آن ۵۵ متر است که برای یک ترن چوبی امری غیرمعمول است. سرعت ۱۱۶ کیلومتر در ساعت، سریع‌ترین سرعت برای ترن‌های چوبی است.

بلندترین ترن هوایی چوبیترن هوایی

ترن کلوسوس، بلندترین ترن هوایی چوبی جهان، ، با ارتفاع شگفت‌انگیز ۶۰ متر، در هاید‌پارک آلمان قرار گرفته است.

طولانی‌ترین ترن هوایی

ترن هوایی ژاپن

اژدهای فولادی در اسپالند ژاپن، طولانی‌ترین ترن هوایی جهان است. شما می‌توانید زمانی را تقریبا دوبرابر ترن‌های معمولی در اژدهای فولادی بگذرانید.

بلندترین سقوط در ترن هوایی

ترن هوایی

زومانجرو، به نام سقوطِ سرنوشت معروف است. ترن نیوجرسی بلند‌ترین ارتفاع سقوط را دارد. ارتفاعی حدود ۱۲۶/۵ متر و سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت. این ترن در پارک «Six Flags Great Adventure» شهر جکسون قرار دارد.

بیشترین وارونگی در ترن هوایی

ترن هوایی

انگلستان خانه ترن «لبخند بزن» در پارک آلتون است. این ترن بیشترین وارونگی را میان ترن‌های جهان دارد و حداقل شما را ۱۴ بار بالا و پایین می‌کند.  

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه