آشنایی با شهر فوتبال، استادیوم زیبای ژوهانسبورگ

بهداد خسور
بهداد خسور جمعه، ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
آشنایی با شهر فوتبال، استادیوم زیبای ژوهانسبورگ

استادیوم FNB یا شهر فوتبال یکی از معروف‌ترین استادیوم‌های قاره آفریقا است که در شهر ژوهانسبورگ قرار دارد. این استادیوم که مدت زیادی از ساخت آن نمی‌گذرد تابه‌حال میزبان رویدادهای بسیار مهمی بوده که آن را به ورزشگاهی مهم در قلب قاره‌ی سیاه تبدیل کرده است. در ادامه‌ی سری مقاله‌های آشنایی با استادیوم در کجارو این استادیوم بزرگ آفریقای جنوبی را به شما معرفی می‌کنیم.

اطلاعات کلیدی

باشگاه: کایزر چیفز اف.سی (Kaizer Chiefs FC)

سال تاسیس: ‌۱۹۸۹ میلادی

گنجایش: ۹۴.۷۰۰ صندلی

soccer-city-stadium

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

ساخت استادیوم اف.ان.بی (FNB) که بیشتر با نام شهر فوتبال (Soccer City) شناخته می‌شود، در سال ۱۹۸۶ آغاز شد و پس از ۳ سال در سال ۱۹۸۹ به پایان رسید. در زمان تاسیس استادیوم گنجایش آن معادل ۸۰.۰۰۰ نفر بود.

soccer-city-stadium

برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی دلیلی بود برای اینکه این استادیوم دستخوش تغییراتی اساسی شود و بهسازی‌های بزرگی روی آن انجام بگیرد. در نتیجه‌ی این بهسازی‌ها گنجایش استادیوم FNB به ۹۵.۰۰۰ صندلی رسید، اگرچه در طول برگزاری رقابت‌های جام جهانی این میزان به‌صورت موقت به ۸۵.۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرد.

soccer-city-stadium

soccer-city-stadium

در طول برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰، شهر فوتبال میزبان بازی افتتاحیه بین مکزیک و آفریقای جنوبی بود که آن بازی با نتیجه‌ی مساوی ۱-۱ به پایان رسید. به غیر از بازی افتتاحیه، ۴ بازی دیگر از مرحله‌ی گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی، بازی یک چهارم نهایی بین اوروگوئه و غنا و همچنین فینال رقابت‌ها بین اسپانیا و هلند که به قهرمانی تیم ملی اسپانیا منجر شد در این ورزشگاه انجام گرفتند.

soccer-city-stadium

FNB که طراحی آن از ظرف‌های مخصوص آفریقایی (Calabash) الهام گرفته شده است، یک بار در سال ۱۹۹۶ و بار دیگر در سال ۲۰۱۳ میزبان بازی فینال جام ملت‌های آفریقا بوده و با توجه به سابقه‌ی برگزاری رقابت‌های جام جهانی حالا به یکی از مهم‌ترین استدیوم‌های قاره‌ی آفریقا تبدیل شده است.

راه‌های دسترسی به استادیوم

شهر فوتبال در جنوب غربی شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و در مجاورت شهر سووتو (Soweto) واقع شده است. این استادیوم تقریبا در ۸ کیلومتری مرکز شهر ژوهانسبورگ قرار دارد و مرکز شهر سووتو هم حدود ۹ کیلومتر از آن فاصله دارد.

soccer-city-stadium

اگر با اتومبیل از جاده‌ی N1 که از جاده‌های غربی شهر است به‌سمت استادیوم می‌روید، باید از تقاطع ۶۷ وارد Randskouweg بشوید سپس به‌سمت شرق بپیچید و وارد جاده Rand Show بشوید و در همین خیابان به مسیر خود ادامه بدهید تا به سه راهی جاده‌ی Narsec برسید.در محل سه راهی به‌سمت چپ بروید تا به استادیوم برسید.

همچنین امکان دسترسی از جاده‌ی M1 از طریق همان خیابان Narsec هم وجود دارد.

soccer-city-stadium

آدرس استادیوم به زبان انگلیسی به این صورت است: Gate 2, Narsec & Rand Show Road, Johannesburg

بلیط بازی‌های تیم کایزر چیفز

بلیط بازی‌های تیم کایزر چیفز اف.سی را می‌توانید به‌صورت آنلاین از وب‌سایت Computicket، به‌صورت حضوری از مغازه‌های سطح شهر ژوهانسبورگ یا از گیشه‌های بلیط‌فروشی استادیوم تهیه کنید.

fnb-tickets

بلیط تمام جایگاه‌های استادیوم شهر فوتبال ۴۰ راند آفریقای جنوبی (حدود ۱۵.۰۰۰ تومان)‌ است.

تورهای استادیوم شهر فوتبال

شرکت پیمانکار اداره کننده ورزشگاه FNB برای علاقه‌مندان تورهایی با همراهی راهنما برگزار می‌کند. در طول این تورهای ۶۰ تا ۹۰ دقیقه‌ای رختکن‌ها، تونل ورود بازیکنان به زمین، جایگاه کنفرانس خبری و محدوده‌های VIP مورد بازدید قرار می‌گیرند.

fnb-stadium-tours

تورهای استادیوم به‌جز روزهای برگزاری بازی در تمام روزهای دیگر برگزار می‌شوند ولی ساعت خاصی جهت برگزاری تور اعلام نشده و در ساعات مختلف روز امکان برگزاری تور وجود دارد.

soccer-city-stadium

از آن‌جایی که شرکت در تورها بسته به برگزاری تور در زمان حضور شما در استادیوم دارد، نیازی به رزرو کردن تور نیست. اما می‌توانید به‌صورت آنلاین تورها را خریداری کنید یا با با شماره تلفن ۵۳۰۰ ۲۴۷ ۱۱ ۲۷+ یا آدرس ایمیل functions@stadiummanagement.co.za تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه