سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا مورد حمله واقع شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا مورد حمله واقع شد

سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا اعلام کرد که در جریان حمله امروز (چهارشنبه) به سفارت این رژیم در آنکارا یک تن زخمی شده است.

این حادثه زمانی روی داد که دو فرد مهاجم برای ورود به ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا، پایتخت ترکیه تلاش می‌کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شدند. با این حال سخنگوی سفارت اسرائیل با صدور بیانیه‌ای کوتاه گفت که تیراندازی بیرون ساختمان این مقر دیپلماتیک یک زخمی بر جای گذاشته است و این حادثه در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی محلی به وقوع پیوسته است.

پلیس ترکیه به یک مظنون در مقابل سفارت اسرائیل از ناحیه پا شلیک کرد. به گفته آنها، فرد مهاجم قصد داشت تا با چاقو حمله کند.

در این حادثه یک فرد مجروح و خنثی شده است. دو فرد برای ورود به ساختمان سفارت تلاش می‌کردند. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره فرد مهاجم دوم در دست نیست. برخی منابع هم تاکید دارند که هیچکس کشته نشده و تنها یکی از مهاجمان زخمی شده است.

یکی از مقام‌های امنیتی ترکیه هم گفته است که مهاجم مجروح، معلول ذهنی و ۳۸ ساله و به نام «عثمان نوری چالیشکان» معرفی شده است. این متهم در اولین اظهاراتش گفته است که این کار را برای متوقف کردن جنگ و خونریزی در خاورمیانه انجام داده است.

فرمانداری آنکارا گفته است که فرد مهاجم به هیچ گروه تروریستی وابسته نیست.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه