قطار کانتینری ۲ طبقه در مسیر بندرعباس - تهران راه‌اندازی می‌شود

مینا داودی
مینا داودی یکشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
قطار کانتینری ۲ طبقه در مسیر بندرعباس - تهران راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی قطار کانتینری ۲ طبقه تا دو سال آینده در مسیر بندرعباس-تهران خبر داد.

محسن پورسیدآقایی در آیین امضای قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر خشک آپرین اظهار کرد: ایجاد بندر خشک آپرین یک برنامه دیرینه بوده که از ۴۰ سال قبل این منطقه به عنوان مرکز لجستیک در غرب تهران ساخته شود.

وی با بیان این که این طرح مهم مدت‌ها روی زمین مانده بود، تصریح کرد:

برنامه‌ریزی زیادی در راستای چگونگی بهره‌برداری برای جذب سرمایه‌گذار و کارایی لازم این بندر خشک انجام شد که در نهایت توانستیم مدلی را برای سرمایه‌گذاری تدوین کنیم.

پورسیدآقایی افزود:

بر اساس این مدل سرمایه‌گذاری در بندر خشک مانند سرمایه‌گذاری در بنادر انجام می‌شود.

وی با بیان این که در این مدل زمین توسط راه آهن تامین شده و سرمایه‌گذار عملیات ساخت را انجام می‌دهد، گفت: توافقات برجام باعث شد شرکت‌های زیادی در مناقصه بندر خشک آپرین شرکت کنند که در نهایت یک شرکت ایرانی با مشارکت شرکت خارجی برنده مناقصه شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با امضای قرارداد ۳۰ میلیون دلاری سرمایه گذاری در بندر خشک آپرین حداکثر ظرف ۲ سال کار ساخت و ساز و نصب تجهیزات انجام و به بهره‌برداری برسد.

پورسیدآقایی با اشاره به این که تهران نبض اقتصاد کشور است، گفت:

با احداث و تجهیز بندر خشک آپرین کالا به صورت مستقیم از بندرعباس به تهران حمل می‌شود. در حال حاضر زمان حمل کالا با قطار در این مسیر کمتر از ۶۰ ساعت است و آمادگی داریم به هر مقدار کانتینر را به مقصد پایتخت حمل کنیم.

وی از برنامه ریزی برای راه اندازی قطار کانتینری دو طبقه برای افزایش بهره‌وری در مسیر بندرعباس-تهران خبر داد و گفت: امیدواریم هم زمان با بهره‌برداری از بندر خشک آپرین این قطار نیز به بهره‌برداری برسد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه