سفرنامه یک کمپ خانوادگی در جنگل‌‌های بدگرلت، ولز

محسن نظری | سه شنبه, ۴ آبان ۹۵ ساعت ۱۸:۴۵

مونیکا استوف، موسس، ویراستار و نویسنده وب‌سایت Travel Hack (مقالات سفر و گردشگری) است. وی در سال ۲۰۰۹، کار مقاله نویسی اینترنتی مربوط به سفر و گردشگری را در حالی که سفری دو ساله به دور آسیا و استرالیا را شروع کرده بود، آغاز کرد. او در حال حاضر یک بلا‌گ‌نویس حرفه‌ای در زمینه گردشگری است و دور دنیا را در جست‌و‌جو ماجراجویی لوکس و مرقون به‌صرفه پیموده است. مونیکا صاحب فرزند جدیدی شده است و حالا مصمم است تا ثابت کند که سفر کردن با بچه‌ها امکان‌پذیر و لذت‌بخش است. برای مطالعه سفرنامه و تماشای عکس‌های مونیکا از کمپ در جنگل‌های زیبای ولز به‌همراه همسر و فرزندش با کجارو همراه باشید.

این مقاله از زبان مونیکا استوف نوشته شده است:

Camping in the Forest

در تعطیلات آخر هفته اوت، من و همسرم تصمیم گرفتیم تا سفری را برای کمپ زدن در جنگل‌های شمال ولز، ترتیب دهیم. این اولین تجربه کمپ زدن برای پسرمان جرج بود و این کوچولوی خوش شانس در شرف تجربه یکی از بهترین آخر هفته‌هایی بود که هر کسی آرزویش را داشت. من دفعات زیادی را در شمال ولز کمپ زده بودم ولی این اولین بار بود که قصد کمپ زدن در داخل جنگل را داشتم. کمپ زدن در داخل جنگل برای من به‌نوعی غیر عادی و متفاوت بود. چرا وقتی می‌توان زیر درختان زیبا و کناره رودخانه‌ها کمپ زد، به‌جای آن یک منطقه خلوت و بی حفاظ را انتخاب کرد؟

Camping in the Forest

ما در اردوگاه بدگرلت در منطقه اسنودیا توقف کردیم، یکی از محبوب‌ترین اردوگاه‌های شمال ولز و از خدمات اقامتگاه کمپ در جنگل استفاده کردیم. این اقامتگاه بزرگ دارای ۱۹۵ محل زیبا و مدرن برای استقرار است. با توجه به گستردگی و بزرگی این اقامت‌گاه، حتی با وجود اینکه این اقامتگاه به‌طور کامل رزرو شده بود من به‌هیچ‌وجه متوجه شلوغی در اطراف محل اقامتمان نبودم. بسیاری از چادرها در کنار و اطراف درختان مخفی بودند و فقط در صورت نزدیکی به آن‌ها قابل‌مشاهده بوند. 

Camping in the Forest

شما می‌توانید در نزدیکی یک رودخانه چادر بزنید یا در کنار درختان یا حتی می‌توانید اقامتگاه خود را در نزدیکی زندگی مدرن مثل فروشگاه‌ها یا سرویس‌های بهداشتی و پارک بر پا کنید. 

Camping in the Forest

ما یک اقامتگاه سطح متوسط دارای برق داشتیم. خوشبختانه اقامتگاه ما جادار بود و به‌صورت مناسبی روی سطح صاف و هموار قرار داشت، حتی یک میز پیک‌نیک زیبا نیز در کنار آن قرار داشت. نکته منفی اقامتگاه ما این بود که مانند دیگران آن‌طور که باید در دل جنگل نبودیم ولی به همین دلیل می‌توانستیم از منظره زیبای طلوع آفتاب لذت ببریم. 

Camping in the Forest

تاسیساتی که در اقامت‌گاه در دسترس بودند با توجه به شلوغی اقامت‌گاه بسیار مناسب بودند. قسمت خشکشویی و شست‌و‌شو مشکلی خاصی نداشت و بی نقض بود. سرویس بهداشتی خانم‌ها گرم و تمیز بود ولی همسرم، سم، از اینکه سرویس آقایان گاهی کثیف بود گلایه می‌کرد. دوش‌های قسمت خانم‌ها تمیز بوند ولی مکان تمیزی برای لباس پوشیدن موجود نبود، که باعث شده بود دوش گرفتن با یک بچه بسیار سخت شود. در آخر تصمیم گرفتم که جرج را در سینک خشکشویی حمام کنم و این کار، حمام کردن جرج را خیلی راحت‌تر کرد. 

Camping in the Forest

یک لوکوموتیو بخار هم روی روی ریل‌های اقامتگاه رفت و آمد می‌کرد. این قطار زیبا تمام بچه‌های کمپ را در زمان گذر به کنار ریل‌‌ها می‌کشاند تا بتوانند به راننده دوست‌داشتنی و مسافران دست تکان دهند. این قطار که توریستی بود یکی از بهترین راه‌های رفت و آمد به شهرهای کوچک اطراف جنگل بود. 

Camping in the Forest

Camping in the Forest

Camping in the Forest

Camping in the Forest

    Camping in the Forest

هر روز صبح ما در دل یک هوای پر مه روی چمن‌های نم‌دار از خواب بیدار می‌شدیم و دیدن نورهای ساطع شده طلوع آفتاب از بین درختان زیبایی این منظره را دو چندان می‌کرد. من سعی می‌کردم تا از تمام لحظه‌های آرامش بخش مانند گوش دادن به صدای زیبای پرندگان یا صدای قرش آب‌های رودخانه اطراف لذت کامل را ببرم. اینکه نمی‌توانستی صدای ماشین‌ها یا حتی هیچ‌گونه وسیله نقلیه‌ای را بشنوی لذت این آرامش را دو چندان می‌کرد. و وقتی جرج از خواب بیدار می‌شد، می‌‌توانستم یک انسان کوچک و با مزه و بامزه ترین سگ دنیا را به پیاده‌روی در این طبیعت آرامش بخش ببرم. ما هر روز صبح از مزه تخم‌مرغ و گوشت را در کنار طلوع آفتاب لذت می‌بردیم و برای اکتشاف محیط اطراف به راه می‌افتادیم. 

Camping in the Forest

در اولین روز اقامت در روستای زیبای بدگرلت توقف کردیم. مسیرهای خیلی زیبایی برای پیاده روی در بدگرلت وجود دارند که می‌توانید از پیاده روی در آن‌ها لذت ببرید. یک رودخانه بسیار زیبا نیز از دل این روستا می‌گذرد که می‌توانید در کنار آن بنشینید و با یک لیوان چای یا قهوه از گذر لحظه‌ها لذت ببرید. البته کافه‌های دوست‌داشتنی بسیاری در این روستا وجود دارند که با چای یا بستنی‌های دلچسب خود خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از این روستا برای شما به یادگار می‌گذارند.

Camping in the Forest

در روز دوم اقامتمان کمی پیاده‌روی کردیم تا به شهر زیبا و ساحلی کوچک نفین رسیدیم. پورتدین‌لاعن که به‌دلیل ساحل زیبایش معروف است و یکی از ۱۰ ساحل برتر ولز نیز محسوب می‌شود نیز در نزدیکی ما قرار داشت. 

Camping in the Forest

در روز سوم ما قصد کردیم که دوباره کمی دورتر بریم، بنابراین به ساحل هارلش رفتیم. پدر و مادر من هم در تعطیلات گذشته اینجا بودند و ما نمی‌خواستیم به روز زیبای آفتابی و ساحل سفید بی‌نظیر و صرف ناهار در آنجا نه بگوییم.

Camping in the Forest

Camping in the Forest

Camping in the Forest

با همه این‌ها و خاطراتی که در بالا گفتم این سفر یکی از خاطره‌انگیز‌ترین و بهترین سفرهای آخر هفته ما بود. من می‌دانم که هر کسی با کمپ زدن در طبیعت راحت نیست، ولی این کار آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه سفر کردن به جاهای دیدنی در تعطیلات کم مدت محسوب می‌شود. وقتی که تجهیزات کمپ را داشته باشید، سال‌ها می‌توانید از این تجهیزات استفاده کنید و اقامت با این مدل برای هر بزرگسال شبی بین ۱۰ تا ۱۶ پوند هزینه خواهد داشت! با احتساب غذا و بنزین شما می‌توانید با ۵۰ پوند در هر شب اقامت بی‌نظیر و زیبایی را بیرون از خانه داشته باشید. من با قاطعیت کمپ در بدگرلت را به شما پیشنهاد می‌کنم و من اطمینان دارم که سال بعد هم با یک کوچولوی اضافی دیگر به اینجا خواهیم آمد.

مطالب مرتبط:

منبع TheTravelHack

دیدگاه