ابزار سفر: ماشین لباس‌ شویی قابل حمل

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰
ابزار سفر: ماشین لباس‌ شویی قابل حمل

کیسه اسکربا (Scrubba Wash Bag)، لباس‌شویی است که در جیب جا می‌گیرد و می‌شود در هر زمان و مکان از آن برای شستشوی لباس‌ها استفاده کرد. در مسافرت، کمپ‌های اقامتی و حتی خوابگاه‌‌های دانشجویی این کیسه کارایی دارد. با کجارو همراه باشید و بیشتر درباره اسکرابا بخوانید.

مهم نیست تا چه حد یک وسیله‌ مثل ماشین لباس‌شویی واجب و ضروری باشد، قطعا در لیست لوازم مورد نیاز سفر شما جایی نخواهد داشت. به همین دلیل است که خیلی‌ها وقتی بار سفر می‌بندند، بیش از اندازه رخت و لباس در چمدان خود جا می‌دهند. 

ماشین لباس‌ شویی قابل حمل

وقتی در سفر هستید، برای شستشوی لباس‌های خود ۳ راه پیش رو دارید: ۱. دادن لباس به خشک‌شویی ۲. شست‌وشو با دست در سینکی که احتمالا خیلی هم تمیز نیست ۳. پوشیدن دوباره‌ی لباس‌های چرک که به نظر کار چندان جالبی نمی‌آید. بیشتر اوقات، هیچ‌ کدام از این سه مورد مناسب به نظر نمی‌رسند (۱. هزینه اضافی ۲. خسته‌کننده ۳. چندش‌آور). پس اگر هیچ کدام از این سه مورد مناسب نیستند، راه حل چیست؟ خبر خوش برای شما همراهان کجارو این است که به تازگی یک مخترع استرالیایی اولین «ماشین لباس‌شویی» قابل حمل دنیا (اسکرابا واش بگ، Scrubba Wash Bag) را اختراع کرده که در کمتر از ۳۰ ثانیه لباس‌ها را می‌شوید.

کیسه لباس‌شویی اسکرابا:

اسکرابا واش بگ سبک‌ترین و فشرده‌ترین ماشین لباس‌شویی دنیا است که کمتر از ۱۴۵ گرم وزن دارد. در واقع، این وسیله درست مثل یک تخته‌ی رخت‌شویی است اما نه به شکل سنتی آن، این اختراع جدید به راحتی تا می‌شود و در میان اسباب و لوازم سفر قرار می‌گیرد.

ماشین لباس‌ شویی قابل حمل

با داشتن چنین وسیله‌ای می‌توانید به راحتی در هر جا و هر زمان لباس‌های خود را بشویید، حتی نیازی به اتصال به برق یا شارژ نیست و تنها با مقدار اندکی آب می‌توانید لباس‌های خود را بشویید.

ماشین لباس‌ شویی قابل حمل

نحوه‌ی کار کیسه لباس‌شویی اسکرابا:

همان‌طور که گفته شد این کیسه‌ لباس‌شویی شکل نوینی از تخته رخت‌شوی‌های قدیمی است. برآمدگی‌های سطح درونی این کیسه چون شوینده عمل می‌کنند و به خوبی و در کوتاه‌ترین زمان لباس را تمیز می‌کنند. نتیجه‌ی نهایی درست مثل زمانی است که لباس را در ماشین‌ لباس‌شویی‌های خانگی می‌اندازید.

ماشین لباس‌ شویی قابل حمل

دستورالعمل استفاده از کیسه لباس‌شویی اسکرابا:

 کیسه را با ۲ تا ۳ لیتر آب پر کنید. مایع لباس‌شویی (بهتر است از مایع لباس‌شویی استفاده کنید، زیرا پودر لباس‌شویی برای حل شدن به زمان بیشتری احتیاح دارد) و لباس‌ها (۱ تا ۶ دست لباس) را درون کیسه بیاندازید.

دهانه‌ی کیسه را ۴ یا ۵ بار به سمت پایین جمع کنید و انتهای آن را با گیره ببندید.

هوای درون کیسه را خالی کنید. می‌توانید درپوش کیسه را خارج کنید و اجازه دهید هوا کاملا خارج شود.

با فشار دادن، لباس‌ها را به دیواره‌‌های کیسه بمالید. سطح داخلی منحصربه‌فرد این رخت‌شوی انعطاف‌پذیر جادو می‌کند و در کمتر از ۳۰ ثانیه (برای یک شستشوی سریع) یا ۳ دقیقه (برای شستشوی دقیق) لباس‌ها را تمیز می‌کند. سعی کنید لباس‌های ظریف یا حساس را به آرامی و ملایمت مالش دهید.

گیره را باز کنید، کیسه را به حالت اول به صورت صاف درآورید و آب درون آن را کم‌کم خارج کنید. با پر کردن دوباره‌ی کیسه با آبِ تمیز و تکان دادن آن، لباس‌ها را آبکشی کنید.

حالا لباس‌های شما کاملا تمیز شده‌اند و می‌توانید صبر کنید تا خشک شوند.

ماشین لباس‌ شویی قابل حمل

مزایای کیسه لباس‌شویی اسکرابا:

  • برای شستن لباس‌ها زمان کم‌تری صرف می‌شود (کمتر از ۳۰ ثانیه برای شستشوی سریع و ۳۰ دقیقه برای شستشو با کیفیتی در حد ماشین لباس‌شویی).
  • نیازی به استفاده از سینک‌ها و تشت‌های نه‌چندان بهداشتی مسافرخانه‌ها و متل‌ها نیست.
  •  در مقایسه با استفاده از خشک‌شویی هتل‌ها، هزینه‌ی کم‌تری پرداخت خواهید کرد.
  • در مقایسه با ماشین‌های لباس‌شویی، کیسه اسکرابا با ملایمت بیشتری با لباس‌ها رفتار می‌کند و در عین حال کیفیت شستشوی این کیسه کم‌تر از ماشین‌های لباس‌شویی نیست.
  • دیگر نیاز نیست، دشواری شستشو با دست را متحمل شوید.
  • نسبت به شستشو با دست به نتیجه‌ی مطلوب‌تری می‌رسید.
  • اگر به سفری چند هفته‌ای رفته‌اید و نمی‌توانید لباس زیادی به همراه ببرید اصلا جای نگرانی نیست، با به همراه داشتن کیسه اسکرابا می‌توانید به راحتی لباس‌های چرک خود را بشویید و در کوتاه‌ترین زمان دوباره استفاده کنید.
  • اسکرابا علاوه بر یک ماشین لباس‌شویی قابل حمل، یک ساک ورزشی و کیسه‌ای برای نگهداری از وسایل خانه هم هست.
  • با شستن لباس‌ها با اسکرابا آب کم‌تری مصرف می‌شود، چیزی حدود ۲ تا ۶ لیتر آب؛ بنابراین در مصرف آب هم صرفه‌جویی کرده‌اید.

ماشین لباس‌ شویی قابل حمل

کیسه لباس‌شویی اسکرابا یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز هر مسافر است. با توجه به مزایای این وسیله به قطعیت می‌توان گفت اسکرابا یکی از بهترین همراهان هر ماجراجوی عاشق سفر است.

تنها نکته‌ی منفی که می‌توان برای اسکرابا ذکر کرد، قیمت نسبتا بالای آن است. قیمت هر کدام از این کیسه‌های سبز رنگ چیزی حدود ۵۰ دلار است، اما قطعا کارایی این کالا ارزش این میزان هزینه را دارد، چرا که در وقت و پول صرفه‌جویی می‌شود. در حال حاضر امکان خرید این کیسه لباس شویی از سایت eartheasy فراهم است. با خرید از این وب‌سایت، بخشی از پولی که پرداخت می‌کنید صرف تامین آب آشامیدنی برای مناطقی از جهان می‌شود که دسترسی به آب شرب ندارند. 

برای دیدن سایر مقالات این مجموعه به صفحه‌ی اختصاصی ابزار سفر در کجارو مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع iamaileen

دیدگاه