بازدید آنجلینا جولی از کمپ آوارگان سوری

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
بازدید آنجلینا جولی از کمپ آوارگان سوری

آنجلینا جولی، بازیگر هالیوودی و نماینده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در  امور پناهندگان در جریان بازدید از کمپ آوارگان در الازرق، واقع در شمال اردن گفت که رهبران جهان باید در مجمع عمومی سازمان ملل به یافتن ریشه‌های جنگ سوریه و راه حلی برای پایان دادن به آن بپردازند.

چهره هالیوودی و نماینده ویژه آژانس پناهندگان سازمان ملل در جریان بازدید از یکی از کمپ‌های آوارگان در اردن تاکید کرد،‌ رهبران جهان باید در راس مذاکراتشان در مجمع عمومی سازمان ملل که ماه جاری میلادی در نیویورک برگزار می‌شود، دستیابی به یک راه حل برای پایان دادن به جنگ سوریه را قرار دهند.

آنجلینا جولی گفت:

علاوه بر میلیون‌ها تنی که در داخل سوریه گیر افتاده‌اند و جانشان هر روز در خطر است، ۷۵ هزار سوری در منطقه بدون سکنه‌ای در مرز اردن گیر افتاده‌اند که در بین آن‌ها کودکان، زنان باردار و بیماران قرار دارند. آن‌ها از اول اوت سال جاری میلادی بدون غذا مانده و دسترسی بشردوستانه به آن وجود ندارد.

این درحالی است که قدرت‌های جهان در خصوص اینکه چطور به بحران در سوریه پایان دهند دچار تفرقه شده‌اند چرا که روسیه به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه کمک نظامی می‌دهد و در مقابل آمریکا و برخی کشورهای غربی به مخالفان سوریه که خواستار سرنگونی اسد هستند، کمک می‌کنند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی‌اش روز جمعه با هدف دستیابی به یک توافق آتش بس که اجازه دسترسی بشردوستانه در سوریه را ممکن می‌سازد، مذاکرات در ژنو را از سر گرفتند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه