آتشفشان آرنال کجاست؟

نیلوفر دوشیری
نیلوفر دوشیری سه شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵
آتشفشان آرنال کجاست؟

 آتشفشان آرتال یکی از ۱۰ آتشفشان فعال در دنیا است و از مکان‌هایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. اما این اتشفشان کجاست؟ برای یک معرفی کوتاه و همچنین آشنایی با موقعیت اجتماعی این آتشفشان، با کجارو همراه شوید.

معرفی

یکی از بهترین مقاصد توریستی در کاستاریکا، آتش‌فشان آرنال، یکی از ۱۰ آتشفشان فعال در دنیا است. در اطراف این آتش‌فشان مکان‌هایی مناسب برای کوه‌نوردی وجود دارد. همچنین چشمه‌های آبگرم، رود زیبا و آبشار لا فورتونا (La Fortuna) از جاذبه‌های این ناحیه هستند. اکثر فعالیت‌های این ناحیه شامل گشت‌وگذار در پارک ملی به همراه تور‌های تماشای پرندگان و قدم زدن است. اکثر بازدید کنندگان از محل‌های اقامتی در نزدیکی آبشار لا فورتونا استفاده می‌کنند. چرا‌که آن‌ها از هاستل‌های پای آتشفشان ارزان‌تر هستند. از آنجایی که آرنال میان گردشگران محبوب است، از دیگر نقاط کشور از نظر هزینه گران‌تر است اما ارزش دیدن را دارد. در سفر به آبشار آرنال می‌توانید از پارک ملی آرنال و چشمه‌های آب گرم آن نیز دیدن کنید.

آتشفشان آرنال

پارک ملی آرنال

آتشفشان آرنال

اگر می‌خواهید به تماشای آتشفشان بروید، چیز‌های زیادی سر راهتان قرار می‌گیرد. آرنال پارک ملی فوق‌العاده‌ای است که امکان پیاده‌روی در آن فراهم است و حیات وحش گوناگون و دیدن مناظر زیبای طلوع و غروب خورشید از بالای صخره‌های روی دریاچه بسیار زیبا است. تا قبل از سال ۲۰۱۰، در شب و در صورت خوب بودن هوا می‌توانستید گدازه‌هایی را ببینید که از اطراف بیرون می‌زدند.در حال حاضر فقط گاهی دود دیده می‌شود. فقط حواس خود را جمع کرده و در جنگل گم نشوید.

چشمه‌های آب گرم

آتشفشان آرنال

یک بعدازظهر کامل را در این چشمه‌های آب گرم گذرانده، ساعاتی خوش را برای خود رقم بزنید. چشمه‌های آب گرم زیادی در این ناحیه قرار دارند که قیمت‌هایشان متفاوت بوده و از خیلی ارزان تا بسیار گران و تجملی تغییر می‌کند

همچنین در اینجا امکان انجام بانجی جامپینگ نیز وجود دارد.این ورزش برای افراد کم دل و جرات مناسب نیست و فقط برای بالا بردن ضربان قلب شما است. در کنار پرش‌های معمول، می‌توانید روی آب فرود بیایید، خود را محکم بسته و فنری بپرید و از بالا مناظر زیبای آتشفشان آرنال را تماشا کنید

آتشفشان آرنال

آدرس

این‌ آتشفشان در کشور کاستاریکا و در نزدیکی شهر‌های سن خوزه و لا فورتونا واقع شده است.

مسیر دسترسی

با استفاده از اتوبوس عمومی از شهر سن خوزه به اینجا و با سفری ۳ ساعته ۲۰۰۰ کلون (۳.۶ دلار) باید پرداخت کنید. همچنین هزینه‌ی اتوبوس از شهر لا فورتونا به آتش‌فشان ۸۰۰ کلون (۱.۴ دلار) و کرایه‌ی تاکسی ۲۱۳۵ کلون (۳.۹ دلار) خواهد بود.

آتشفشان آرنال

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه