ایران و هلند مرکز تجاری و فرهنگی مشترک افتتاح کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
ایران و هلند مرکز تجاری و فرهنگی مشترک افتتاح کردند

مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی که به هلند سفر کرده، ضمن ملاقات با خانم بوسمیکر وزیر آموزش فرهنگ و علوم این کشور در شهر لاهه قرار است مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند (INTCC) را که بخش خصوصی ایجاد کرده، بهره‌برداری کند.

مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گشایش می یابد.

هدف از تاسیس مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند، عرضه محصولات و تولیدات جمهوری اسلامی ایران همچون صنایع‌دستی، مبلمان، فرش، سفال و سایر محصولات تولیدی ایرانی در هلند و همچنین فراهم کردن زمینه ارتباط تنگاتنگ میان تجار و فعالان عرصه فرهنگ است.

در این ملاقات که بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی این سازمان و علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه حضور داشتند، مسایل مختلف مربوط به روابط فرهنگی دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

سلطانی فر در این دیدار ضمن بیان گوشه‌هایی از ظرفیت‌های متنوع موجود در کشورمان در زمینه میراث فرهنگی، موزه‌داری، صنایع دستی و گردشگری اعلام آمادگی کرد در تمام این عرصه‌ها همکاری‌های بیشتری میان دو کشور شکل گیرد.

طرف هلندی نیز ضمن استقبال از آمادگی ایران و بیان برخی ظرفیت‌های موجود در هلند، پیشنهاد کرد تا سفیران دو کشور و مدیران بخش‌های مختلف از سوی طرفین، زمینه انجام این همکاری‌ها را فراهم کنند.

سلطانی فر و هیات همراه همچنین به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و تجارب هلند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، در جریان این سفر از یک مرکز تحقیقات نساجی که در زمینه لباس اقوام مختلف از جمله اقوام ایرانی در طول تاریخ فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه