آروبا کجاست؟

محبوبه رستمی
محبوبه رستمی شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵
آروبا کجاست؟

آروبا جزیره‌ای کوچک و بخشی از پادشاهی هلند در دریای کارائیب جنوبی است که از نظر گردشگری در سطح بسیار خوبی قرار دارد. سواحل شنی، آب‌های شفاف، ماهی‌های رنگارنگ در این آب‌ها و چشم‌اندازهای زیبای جزیره، همه ساله افراد ماجراجوی زیادی را جذب خود می‌کند. در ادامه با کجارو همراه باشید.

معرفی

آروبا

آروبا در حدود ۱,۶۰۰ کیلومتری غرب بخش اصلی منطقه‌ی آنتیل کوچک و ۲۹ کیلومتری شمال خط ساحلی ونزوئلا  قرار دارد. طول شمال‌غربی‌ترین تا جنوب‌غربی‌ترین نقطه‌ی این جزیره به ۳۲ کیلومتر و همچنین اندازه‌ی عریض‌ترین بخش آن به ۱۰ کیلومتر می‌رسد. آروبا همراه با کواسائو و بونیز گروهی به نام جزایر ای بی سی (ABC) را تشکیل می‌دهند. درمجموع آروبا و دیگر جزایر هلندی را کارائیب هلند می‌نامند. این کشور جزیره‌ای هیچ‌گونه تقسیم‌بندی اداری ندارد، اما به‌منظور سرشماری به هشت منطقه تقسیم شده که پایتخت آن‌ اورنجستاد است.

گمان می‌رود اولین ساکنان آروبا مردم کاکوئتیو از قبیله‌ی آراواک (دسته‌ای از سرخ‌پوستان که نخستین بار اسپانیایی‌ها در سده‌ی پانزدهم میلادی با آنان روبه‌رو شدند) بوده باشند که برای فرار از حملات  کاریبزها (بومیان شمال آمریکای جنوبی) از ونزوئلا به‌سمت این جزیره مهاجرت کردند. تاریخ اولین حضور سرخ پوستان در آروبا به حدود ۱۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. از آنجایی که جریان‌های دریایی مسیر سفر به این جزیره با استفاده از قایق را دشوار ساخته، میزان مهاجرت و حضور غیر بومیان در طول سالیان دراز کم بوده است، بنابراین هنوز می‌توان فرهنگ سنتی و مردمان بومی را در آن دید. آروبا جمعیتی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ نفر دارد. اغلب ساکنان این کشور در اطراف دو شهر اورنجستاد و سان نیکولاس سکونت دارند. زبان رسمی این کشور هلندی است و از سال ۲۰۰۳ پاپیامنتو (ترکیبی از زبان هلندی و پرتغالی) زبان غالب در میان مردم آن محسوب می‌شود. این جزیره یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در منطقه‌ی کارائیب را دارا است. گردشگری، صادرات آلوئه‌ورا و پالایش نفت شالوده‌ی اصلی درآمد آروبا را تشکیل می‌دهند.

سواحل زیبای آروبا

از آنجایی که آروبا در جنوب کارائیب و درست بالای آمریکای جنوبی واقع شده است، آب‌وهوایی صرفا گرمسیری دارد که تغییرات فصلی بسیار کمی را تجربه می‌کند. به همین دلیل، خورشید همیشه حضوری پر رنگ دارد و دمای هوا هم بالا است. خوشبختانه، نسیم‌های دریایی تقریبا ثابتی که می‌وزد به خنک شدن جزیره کمک شایانی می‌کنند. درجه حرارت هوا معولا بین ۷۰ تا ۸۰ فارنهایت در نوسان است، بنابراین هنگام سفر به آروبا بهتر است لباس‌های نازک و سبکی به‌همراه داشته باشید. از بهترین جاذبه‌های آروبا می‌توان به سواحل درویف (Druif Beach)، ایگل یا عقاب (Eagle Beach)، ساحل پالم یا نخل و ساحل مالموک (Malmok)، شهر اورنجستاد، خط ساحلی ممتد بوکا پراینس، تلماسه‌ها و فانوس دریایی کالیفرنیا (California Dunes and Lighthouse)، کلیسای کوچک آلتو ویستا (Alto Vista Chapel)، استخر طبیعی (Natural Pool)، پارک ملی آریکوک، باغ جیوانات فیلیپس، دو پالم آیلند (De Palm Island)، پل طبیعی فروریخته (Collapsed Natural Bridge) و پناهگاه الاغ (Donkey Sanctuary) اشاره کرد.

آدرس

جنوب دریای کارائیب، منطقه‌ی آنیل کوچک

دسترسی

آروبا

آروبا

متاسفانه هیچ‌گونه پرواز مستقیمی از ایران به‌سمت این مقصد جزیره‌ای پرگردشگر وجود ندارد. آروبا تنها ۲۴ کیلومتر از ونزوئلا فاصله دارد، بنابراین برای دسترسی به آن بهترین راه پرواز به‌سمت ونزوئلا است. همچنین اگر مایل بودید این جزیره از آمریکا هم فاصله‌ی چندانی ندارد، ولی با این وجود به‌دلیل اینکه پرواز مستقیمی از ایران به آمریکا هم وجود ندارد، بهترین پیشنهاد ما همان سفر به ونزوئلا و از آنجا به آروبا است. اتوبوس‌ها در آروبا امکان حمل‌ونقل ارزان در این کشور را فراهم می‌کنند. خوشبختانه اغلب جاذبه‌های این کشور کوچک با پای پیاده هم به‌راحتی قابل دسترسی هستند. همچنین می‌توانید در صورت تمایل یک اتومبیل معمولی یا جیپ هم به‌مدت دلخواه کرایه و خودتان رانندگی کنید. اغلب آژانس‌های مربوطه از طریق هتل‌ها این امکان را برای مشتریان فراهم آورده‌اند. تاکسی‌ها هم گزینه‌های در دسترسی هستند که البته به‌دلیل هزینه‌های بالا توصیه نمی‌شوند.

حداقل کرایه تاکسی در شهر

۶ دلار

هزینه‌ی هر ۵ دقیقه توقف تاکسی

۳ دلار

یک ساعت کرایه تاکسی

۴۵ دلار

بلیط تک سفره اتوبوس

۲.۳۰ دلار

 

نکاتی  که بهتر است بدانید

  • غذاهای محلی مانند ماهی snapper و mahi mahi گزینه‌های خوشمزه و ارزان‌تری هستند که می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید.
  • با خرید اقلام مورد نیاز از سوپر مارکت‌ها و پختن غذای خودتان می‌توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، چراکه اغلب رستوران‌های آروبا گران هستند.
  • هتل‌های بسیاری در آروبا تجهیزات غواصی و صبحانه رایگان ارائه می‌دهند و همچنین گشت‌وگذار در بیرون شهر را سازمان‌دهی می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع en.wikipedia

دیدگاه