بزرگراه چمران کجاست؟

علیرضا کیخا | دوشنبه, ۱۸ مرداد ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

بزرگراه چمران کجاست؟ امروز قصد داریم به یکی از پرترددترین معابر پایتخت سری بزنیم تا با مسیری که رانندگان در آن در می‌کنند بیشتر آشنا شویم و ببینیم در اطراف آنچه مراکز مهمی قرار دارند. با مقاله «کجاست» امروز از کجارو همراه باشید.

معرفی

بزرگراه شهید چمران یک بزرگراه شمالی غربی است که در گذشته با نام بزرگراه پارک‌وی شناخته می‌شد. در حاشیه‌ این بزرگراه مراکز عمومی پرشماری قرارگرفته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها پنج دانشگاه اصلی تهران هستند. از جمله مراکز مهم اطراف این بزرگراه می‌توان به هتل استقلال، سازمان صدا و سیما، سالن اجلاس سران، نمایشگاه بین‌المللی تهران، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، بیمارستان دکتر شریعتی، بوستان گفت‌وگو و دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه تهران، پل مدیریت و هتل پارسیان آزادی اشاره کرد.

chamran-highway

ابتدای بزرگراه چمران در میدان توحید

از محله‌های مهم اطراف بزرگراه می‌توان به‌ترتیب از شمال به غرب به محله‌های ولنجک، اوین، امیرآباد، کوی نصر، باقرخان و نصرت اشاره کرد.

chamran-highway

هتل پارسیان آزادی در حاشیه بزرگراه چمران

طول بزرگراه چمران ۱۱.۵ کیلومتر است. 

chamran-highway

نمای بزرگراه چمران از روی پل مدیریت

آدرس

بزرگراه چمران از پارک‌وی آغاز می‌شود و تا میدان توحید امتداد می‌یابد.

موقعیت قرارگیری بزرگراه شهید چمران روی نقشه

دسترسی

برای ورود به بزرگراه چمران می‌توانید به‌ترتیب از شمال به غرب از ورودی‌های بزرگراه شهید مدرس، چهارراه پارک وی، بزرگراه یادگار امام، خیابان سئول، بزرگراه نیایش، شهرک غرب، خیابان مدیریت، خیابان ملاصدرا، بزرگراه همت، بزرگراه حکیم، خیابان کارگر شمالی، بزرگراه جلال آل احمد، خیابان نصر، خیابان شهید گمنام، خیابان باقرخان، خیابان ستارخان، خیابان نصرت، میدان توحید و تونل توحید استفاده کنید.

chamran-highway

میدان توحید، انتهای بزرگراه چمران

همچنین اگر قصد سفر با وسایل نقلیه عمومی را دارید می‌توانید از ایستگاه متروی توحید در ابتدای غربی این بزرگراه قرار دارد استفاده کنید و پس از خروج از ایستگاه از اتوبوس‌های بی‌آر‌تی که از این بزرگراه می‌گذرند استفاده کنید و در اماکن یاد شده بالا در بزرگراه پیاده شوید.

chamran-highway

ترافیک و تردد بالای خودروها در بزرگراه چمران

در این بزرگراه تاکسی و ون به تعداد بسیاری و به مقصد مراکز مهم شمال و غرب تهران تردد می‌کنند.

chamran-highway

ورودی تونل توحید

آیا شما نیز از عبور از این بزرگراه تجربه و خاطره‌ای دارید؟ نظرات خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه