سوغات آلمان چیست؟

عماد جعفری | دوشنبه, ۱۸ مرداد ۹۵ ساعت ۱۱:۱۵

سوغات آلمان شامل برخی از معروف‌ترین برندهای دنیا همچون آدیداس و پوما، شکلات‌های خوشمزه و بی‌نظیر مانند شکلات مرسی و تکه‌های به‌جای مانده از دیوار برلین می‌شود. با کجارو همراه باشید.

آلمان صنعتی‌ترین کشور اتحادیه اروپاست و عجیب نیست که سوغات آلمان، شامل محصولات و برندهای جهانی باشد که در کشور آلمان تولید می‌شوند. در سفر به این کشور علاوه بر بازید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، می‌توانید فروشگاه‌ها و اجناسی مرغوب و زیبا را به‌عنوان سوغات از آلمان تهیه کنید. در این مقاله با برخی از بهترین سوغاتی‌های آلمان از برندهای معروف دنیا گرفته تا یادگاری از دیوار برلین و البته شکلات‌های بی‌نظیر آلمانی آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

مقاله‌ی مرتبط

محصولات برند آدیداس

سوغات آلمان

برند آدیداس (adidas) آلمان یکی از معروف‌ترین برنده‌های دنیا در زمینه محصولات ورزشی است. پایه‌گذاری این برند توسط آدولف داسلر بعد از جنگ جهانی دوم، با تولید بهترین و مناسب‌ترین کفش‌های ورزشی آغاز شد. این کمپانی  که روزگاری در یکی از شهرهای آلمان تأسیس شد، امروزه فروشگاه و نمایندگی‌های بسیاری در سراسر دنیا دارد. نماد برند آدیداس از سه خط موازی تشکیل شده است. در حال حاضر محصولات تولید این شرکت افزایش یافته  و در دو دسته تخصصی و غیرتخصصی تولید می‌شوند.

سوغات آلمان

محصولات تخصصی مانند کفش، لباس ورزشی، لوازم ورزشی و تولیدات غیرتخصصی مانند عینک آفتابی، ساعت، عطر و ادکلن، کفش غیر ورزشی و … به طرفداران پر و پا قرص این برند عرضه می‌شوند. شما می‌توانید در سفر به آلمان از فروشگاه‌های برند آدیداس دیدن کنید. همچنین برخی از مشهورترین برندهای جهانی دیگر هم زیر نظر کمپانی آدیداس تولید می‌شوند.  ریبوک (reebok)، تیلورمید (taylormade)، آیداس گلف، راک پورت (rockport) و بسیاری دیگر در این گروه قرار می‌گیرند، که از هرکدام از آنها می‌توانند خریدی ارزشمند و باکیفیت برای سوغات باشند.

سوغات آلمان

محصولات برند پوما

سوغات آلمان

پوما (puma) برندی آلمانی اما چند ملیتی است که به تولید محصولات ورزشی می‌پردازد. این برند هم مانند آدیداس از شهرت بسیاری برخوردار است و توجه بسیاری از برند پوشان دنیا را به سمت خود جذب کرده است. این شرکت در سراسر دنیا نمایندگی‌های رسمی دارد که به عرضه محصولات برند پوما مشغول هستند. پوما اکنون از تولید محصولات و کفش‌های ورزشی فراتر رفته و به تولید محصولات جانبی پرداخته است و به‌عنوان حامی بسیاری از ورزشکاران معروف و باشگاه‌های ورزشی شناخته می‌شود. اگر به دنبال سوغاتی مناسب می‌گردید، سری به فروشگاه‌های پوما در آلمان بزنید.

سوغات آلمان

شکلات‌های بی‌نظیر آلمانی 

سوغات آلمان

یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های دنیا شکلات است و بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه تولید آن فعالیت دارند. آلمان هم یکی از چندین کشور صدر فهرست دنیا در شکلات‌سازی است و  از طرفی یکی از پرمصرف‌ترین‌ها کشورها در زمینه مصرف شکلات است. شکلات هدیه‌ای است که بیشتر افراد، از کوچک و بزرگ به آن علاقه دارند، پس تهیه شکلات آن‌هم به‌عنوان سوغات آلمان می‌تواند نظر همه را جلب کند. شاید نام برند شکلات مرسی در ایران هم به گوشتان خورده باشد، این شکلات یکی از بهترین شکلات‌های تولید شده در آلمان است، که به بازارهای جهانی هم نیز عرضه می‌شود. برند معروف دیگر آلمان در زمینه شکلات stollwerck است که کارخانه تولید آن در شهر کلن (cologne) واقع شده است. در این شهر موزه‌ای را تأسیس کردند که با یک خط تولید روند تولید شکلات را نشان می‌دهند. این شکلات هم در آلمان و دیگر کشورها تولید شده و به فروشگاه‌های بسیاری در سراسر دنیا صادر می‌شود.

سوغات آلمان

تکه‌های دیوار برلین آلمان

سوغات آلمان

شاید نام دیوار برلین را شنیده باشید، در اولین ساعات روز یک‌شنبه سیزدهم آگوست ۱۹۶۱، نیروهای نظامی آلمان شرقی خیابان‌های منتهی به نقاط مرزی برلین را محاصره کردند و کارگران در مرز مشغول ساختن دیوار برلین شدند. با ایجاد این حصار که ارتفاع آن به دو متر می‌رسید، ارتباط بین بخش‌های شرقی و غربی شهر کاملاً قطع شد.

احداث این دیوار چنان شتابان انجام گرفت که بسیاری از خانواده‌ها که در مناطق مختلف شهر زندگی می‌کردند برای مدت ۲۸ سال از یکدیگر جدا ماندند. گروهی از آن‌ها آن‌قدر زنده نماندند که فروریختن دیوار برلین را شاهد باشند و امکان دیدار دوبارهٔ خانواده‌های خود را پیدا کنند. طول دیواری که به دور برلین غربی کشیده شده بود، ۱۵۵ کیلومتر بود که ۴۵ کیلومتر آن از وسط شهر می‌گذشت. با احداث این دیوار، شهر برلین غربی به‌صورت یک شهر محصور در خاک آلمان شرقی درآمد.

دیوار برلین پس از حدود ۵۰ سال برچیده شد. امروز از این دیوار بخش‌هایی به جای مانده است و به یکی از جاذبه‌های توریستی برای گردشگران تبدیل شده است. در کنار بازدید از این دیوار می‌توانید بسته‌هایی که قسمت کوچکی از این دیوار در آن قرار گرفته است را به‌عنوان سوغاتی برلین و یادگاری از سفر به آلمان تهیه کنید.

سوغات آلمان

از دیگر سوغاتی‌های کشور آلمان می‌توان به شال و روسری‌های مارک فراس، ظروف آشپزخانه، لوازم ریز آشپزخانه، قالب‌های کیک و شیرینی برند کایزر آلمان، کریستال برند ناخمن آلمان، پوشاک برند H&M، پوشاک برند اسکادا و پوشاک و عطر و ادکلن هوگو بوس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید و ببینید: فروپاشی دیوار برلین ، روایت تصویری

مراکزی برای خرید سوغات آلمان

سوغات آلمان

خیابان Kurfurstendamm: خیابانی که به شانزلیره‌ی برلین معروف است، و در دل خود بسیاری از فروشگاه‌های برند را جای داده است.

مجموعه‌ی اشتگلیس: فروشگاهی است که در گذشته قصری باشکوه بوده است و اکنون به یک مرکز خرید تبدیل شده و در منطقه‌ای به همین نام قرار دارد.

سوغات آلمان

مرکز خرید اسپیتالر استریت: یکی از بهترین مراکز خرید هامبورگ که هر فردی را به خرید ترغیب می‌کند.

مرکز خرید زیل: خیابانی با تعداد بسیاری فروشگاه برای خرید سوغات که تمام سلیقه‌ها را جذب می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع eneshat alamto

دیدگاه