تور مجازی: بانکوک را متفاوت ببینید

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
تور مجازی: بانکوک را متفاوت ببینید

تاریخ غنی، شب‌های رنگارنگ، غذاهای جورواجور و خرید خاطره‌انگیز، این‌ها تنها تعدادی از واژه‌هایی هستند که معرف بانکوک، پایتخت تایلند، هستند. اگرچه بانکوک یکی از شلوغ‌ترین و آلوده‌ترین شهرهای دنیاست، زیبایی‌های تاریخی و روح معنوی بناهای شهر هر کسی را وسوسه می‌کند.

متناقض ــ لایق‌ترین لقبی که می‌توان برای بانکوک پیشنهاد کرد. برخی بانکوک را کیسه‌ی گردوخاک، برخی شهر بدون جذابیت می‌دانند. در مقابل، افرادی هم هستند که بانکوک را ونیز شرق می‌دانند و می‌گویند رکورددار بیشترین مناطق دیدنی است. طولانی‌ترین نام شهر از آن بانکوک است که ترجمه‌ی آن می‌شود: شهر فرشتگان، بهترین شهرها، شهر سنگ‌های ابدی، شهر منتخب پروردگار و بیش از بیست کلمه‌ی باشکوه دیگر.

نام اصلی بانکوک به زبان تایلندی این است:

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit.

بانکوک

باید اعتراف کرد که به‌دلیل هوای گرم و آلودگی هوا نمی‌توان بانکوک را شهری ایدئال دانست؛ اما دلایل بسیاری هم برای لذت بردن از تور بانکوک یا تور تایلند هست. رنگارنگ‌ترین غذاها و متنوع‌ترین طعم‌ها را در این شهر پیدا کرد. برای عاشقان غذا که چندان طرفدار رستوران‌های شیک و تمیز نیستند و بانکوک بهترین شهر برای لذت بردن از طعم‌های نو و هیجان‌انگیز است.

بانکوک

کلان‌شهر بانکوک از دو طرف حاشیه‌ی رودخانه‌ی چائو فرایا (Chao Phraya) کشیده شده است. ده‌ها کانال مصنوعی با آب کدر قهوه‌ای رنگ از میان شهر می‌گذرند. در حاشیه‌ی رودخانه و حتی درون آب معابد، خانه‌ها و بازارهای متحرک را می‌بینید. بازارهای متحرک، بازارهایی هستند که روی قایق‌های شناور برقرار می‌شوند ـ امروزه بازارهای متحرک بیشتر در ویتنام، تایلند و اندونزی و برای جذب گردشگر برگزار می‌شوند) جابه‌جایی با قایق و قایق موتوری درست به‌اندازه‌ی جابه‌جایی با اتوبوس امری عادی است. فراوانی آب درون شهر باعث رطوبت بالا شده که همین امر سبب افزایش غلظت مه می‌شود و در نتیجه، معمولا، میدان دید، به‌سختی، از ۱۰ کیلومتر می‌گذرد.

تایلند

بازارهای شناور

یکی از پادشاهان پیشین تایلند، رامای چهارم، در اواخر قرن هجدهم، راه را برای ورود بازرگانان اروپایی باز کرد و از همان زمان به بعد بانکوک شروع به تغییر و تحول شدید کرد: برخی از کانال‌های آب را پر کردند و در محل آن‌ها بزرگراه‌هایی ساخته شد، خانه‌های قدیمی چوبی با ساختمان‌هایی با جدیدترین معماری‌های روز جهان جایگزین شدند، خیابان‌ها امروزی‌تر شدند و فروشگاه‌های کوچکی به‌وجود آمدند. یکی از تصاویر پانورامایی که در این مقاله می‌بینید، پلی را نشان می‌دهد که به اسم شاه راما نام‌گذاری شده است که اولین پل کابلی تایلند و در واقع یکی از بزرگ‌ترین پل‌های کابلی دنیا است.

بانکوک

زیبایی و فقر ــ دو واژه‌ای که به‌خوبی معرف کلان‌شهر بانکوک هستند. خانه‌های کوچک با معماری‌های ساده‌ی خود در کنار ویلاهای اعیانی و آسمان‌خراش‌های مدرن قرار دارند. 

بانکوک

بانکوک ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد که از ملیت‌های مختلف از سراسر دنیا در آنجا جمع شده‌اند. به‌دلیل وجود توریست‌ها و مهاجران، روزانه، جمعیت معلق شهر چیزی حدود ۱۷ میلیون نفر اهست. در این شهر، حتی دقیقه‌ای، زندگی متوقف نمی‌شود؛ از پارک‌ها، موزه‌ها و سالن‌های سینما گرفته تا نقاطی که ماجراجویان زیادی را به آنجا می‌کشاند، شور و شعف زندگی را می‌توان دید. همچنین، در این شهر بیش از ۵۰۰۰ معبد وجود دارد.

شمردن دیدنی‌های مهم شهر زمان زیادی می‌طلبد. اگر از خود محلی‌ها درباره‌ی نقاط دیدنی بانکوک بپرسید، به احتمال زیاد در معرفی نقاط دیدنی شهر مردد می‌مانند. حتی کارمندان شرکت هلیکوپتری تایلندی، دو ساعتی درگیر بودند تا بالأخره تعدادی را به توصیه کنند. متأسفانه، بعد از عکس‌برداری مجبور بودیم بعضی از معابد معروف تایلند را از تور خارج کنیم؛ چون از نزدیک بسیار دیدنی‌تر از فاصله‌ی دور در عکس‌های پانوراما بودند.

بهترین زمان سفر به بانکوک آبان تا بهمن ماه است که پیک ورود گردشگر به بانکوک است.

تصاویر پانوراما

تور مجازی بانکوک

مطالب مرتبط:

دیدگاه