بدترین معایب کشورها از دید گردشگران کدام است؟

حامد شاه‌محمدی | سه شنبه, ۲۶ مرداد ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

هر کشوری زیبایی‌ها و زشتی‌های خاص خود را دارد. در هر صورت تا هنگامی که از شهری بازدید نکرده باشید از معایب آن اطلاعی ندارید. در این مقاله قصد داریم نظرات بازدیدکنندگان از شهرهای مختلف را کنار هم قرار داده و از معایب شهرهای بزرگ آگاه شویم. با کجارو همراه باشید.

گردشگران بعد از بازگشت از سفر تقریبا نیمی از داستان سفر خود را بیان نمی‌کنند. حتی در سفری که تمام وقت خودشان را صرف یخ نزدن تا حد مرگ کرده باشند، پس از بازگشت چنین چیزی می‌گویند: "به جز بیابان‌های متروکه و یخ‌زده و ۱۴ روز کولاک بی‌وقفه، صربستان جای قشنگی است!" بعد به همه می‌گویند که چقدر مردم مهمان‌نوازی بودند و از برش (Borscht نوعی غذای روسی) به نیکی یاد می‌شود.

معمولا کسی از بدی‌های کشور خودش چیزی نمی‌گوید، ولی به لطف اینترنت و بازدیدکنندگان می‌توان از نکات منفی هر کشور خبردار شد. البته باید گفت موارد زیر به دور از تعصب و نژادپرستی است که تقریبا در تمامی کشورها وجود دارد.

رانندگی در چین 

معایب کشورها

کاربر Zaralith:

قوانین تصادف در چین با کل دنیا متفاوت است، چون شخصی که مقصر است باید غرامت تمامی خسارات روحی و جسمی قربانی را پرداخت کند. حتی اگر قربانی تا آخر عمر کابوس ببیند، مقصر باید خسارت روحی او را پرداخت کند. ولی اگر قربانی در همان مکان جان به جان آفرین تسلیم کند، یک برگ جریمه مشخص و ثابت در انتظار مقصر است. این کار باعث شده تا مقصر بعد از تصادف دنده عقب بگیرد و قربانی را یک بار دیگر زیر کند تا از مرگ قربانی اطمینان حاصل شود، چون اثبات قتل در این موارد اندکی سخت است (فکر کردم چاله یا دست‌انداز است).

بوی نامطبوع در ونیز

کاربر MrFunsocks۱:

شهر رمانتیک ونیز به واسطه‌ی بوی بد تقریبا از بین رفته است. کانال‌ها کثیف است و همه سیگاری هستند. تقریبا در هر کجا که پا می‌گذارید ته‌سیگار روی زمین است.

کمبود دستمال کاغذی در مراکش

معایب کشورها

کاربر gnirpss:

اگر احتمالا روزی به مراکش سفر کردید، با خودتان دستمال کاغذی ببرید و همیشه همراه خود داشته باشید. فقدان دستمال کاغذی در دست‌شویی‌های به طرز عجیبی بیداد می‌کند.

استرالیا پر شده از حشره

کاربر stinkytinkles:

استرالیا اول حشره بوده بعد کشور شده است.

کاربر chippeh:

یا خدا فراموش کردم. حشرات در دهان، بینی و چشم‌هایتان می‌روند. واااای.

کاربر RedBanana۹۹:

حشره حشره و باز هم حشره.

پرو پر شده از سگ‌های ولگرد

معایب کشورها

کاربر honeynut-queerios:

سگ‌های ولگرد در جای جای پرو حضور دارند. آن دسته از سگ‌هایی که من سعی کردم تحریک‌شان کنم، با من کاری نداشتند و اهلی بودند. البته یک سگ بود که وقتی چند بار از کنارش رد شدم با عصبانیت و خشونت پارس می‌کرد، تا جایی که من با خودم سنگ حمل می‌کردم که اگر دنبالم کرد از خودم دفاع کنم. آن سگ چند بلوک من را تعقیب کرد و حدود ۵ متر از من فاصله داشت و بسیار کله‌شق بود و دست از تعقیبم برنمی‌داشت.

مواد مخدر زیاد در نیوزلند

کاربر PM_a_llama:

نیوزلند مشکلی جدی با مواد مخدر دارد. تعداد کسانی که سعی در فروختن مواد به من داشتن آنقدر زیاد بود که تعدادشان از دستم در رفته است.

نقاشی‌های نامتعارف بر دیوارها در ایتالیا

معایب کشورها

کاربر turnipforwhales:

ایتالیا پر شده از تصاویر نامناسب، خنده‌دار یا نوشته‌های سیاسی بر دیوار ساختمان‌ها، قطارها و غیره. چند ماه پیش به میلان سفر کرده بودم. به طور خلاصه میلان پر بود از کارخانه‌های پر سر و صدا، نقاشی‌های نامتعارف، عده‌ی کثیری بی‌خانمان، شهرهای کلبه‌ای، خانه‌های تودرتو و افرادی که کیف‌دزدی می‌کنند.

کاربر noshoes۷۷:

استادیوم ورزشی رم نیز پر شده از نقاشی‌های دیواری؛ واقعا حیف است بلایی که سر این مکان آورده‌اند.

بی‌شعوری سویسی‌ها

کاربر wjescott:

سویس شهری فوق‌العاده است، فقط اگر از مردمش فاکتور بگیریم. مردم سویس بسیار بددهن و تندخو هستند.

کاربر Amidatelion:

مردم سویس بسیار تنگ‌نظر و هستند و خود را بالاتر از بقیه مردم دنیا می‌دانند. مخصوصا اگر آمریکایی باشید رفتار سردی را از طرف مردم شاهد خواهید بود.

شهرهای کثیف برزیل

معایب کشورها

کاربر mredofcourse:

من همین الان در برزیل هستم، تا شش سال دیگر هم این کشور آماده برگذاری بازی‌های المپیک نمی‌شود چه برسد به شش ماه. اینجا بسیار کثیف است. در اینجا آلودگی، کثیفی، جنایت، ترافیک و فساد وجود دارد.

افسرهای غیرمنطقی مرزی آمریکا

کاربر GodardWaffleCakes:

اصلا فرقی ندارد شما با هواپیما وارد مرز آمریکا شده‌اید یا ماشین، کاملا واضح است که آنها علاقه‌ای به حضور شما در مرزشان ندارند. من چندین بار به این کشور سفر کردم و هر دفعه با این برخورد بد مواجه شده‌ام.

آیا شما هم معایبی از کشورهایی یافته‌اید که بازدید کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع Thrillist

دیدگاه