خانه هایی که در کمتر از ۷ ساعت نصب می‌ شوند

سارا کرایی | جمعه, ۱۵ مرداد ۹۵ ساعت ۲۲:۰۰

شرکتی استونیایی به نام کوداسما (Kodasema) دست به تولید خانه‌های کوچک پیش‌ساخته از جنس بتون زده است که در کمتر از ۷ ساعت سرهم و نصب می‌شوند و سپس به مکان مورد نظر انتقال داده می‌شوند. انتظار می‌رود در ابتدای عرضه به بازار، قیمت این خانه‌ها که کودا نامیده می‌شوند معادل ۱۱۱.۰۰۰ دلار (۳۴۱۹۱۳۳۰۰تومان) به اضافه‌ی هزینه‌ی حمل و نقل، باشد.

خانه های کودا

خانه‌های بتونی ساخت شرکت کوداسما ـ کودا ـ از تعدادی قطعات پیش‌ساخته‌ی جدا از هم تشکیل شده‌اند که پس از انتقال به مکان مورد نظر در کمتر از ۷ ساعت سرهم و نصب می‌شوند. برای ساخت این خانه‌ها تنها از ۹ مترمکعب بتون استفاده شده است. این خانه‌ها نیازی به شالوده ندارند و قابل نصب بر روی هر سطح مسطحی هستند.

خانه های کودا

اگر چه کودا را نمی‌توان به صورت آماده جابجا کرد اما می‌توان قطعات آن‌ را به راحتی از هم باز کرد و انتقال داد. در صورتی که مالک خانه قصد جابجایی آن را داشته باشد، به یک جرثقیل، یک کامیون و حدود ۷ ساعت زمان نیاز دارد.

خانه های کودا

زیربنای این خانه‌ها ۳۰/۳ مترمربع است و بیشتر فضای خانه به اتاق نشیمن و آشپزخانه، در طبقه‌ی همکف، اختصاص داده شده است. علاوه بر این دو، توالت و حمام هم در بخش زیرین خانه قرار گرفته‌اند. پله‌های زیبای این خانه به اتاق خواب و اتاق رختشویی ختم می‌شوند. 

خانه های کودا

شرکت کوداسما به دنبال ساخت خانه‌هایی محکم و البته کاربردی است. این خانه‌ها به شبکه‌ی آب، برق و فاضلاب متصل می‌شوند و پنجره‌‌‌های دوجداره و سقف خورشیدی آن‌ها هزینه‌های مصرفی را کاهش می‌دهند.

خانه های کودا

سیستم عایق این خانه‌ها به نظر راضی‌کننده می‌آید و در نتیجه سرد و گرم کردن خانه آسان‌ خواهد بود.

خانه های کودا

شرکت سازنده قصد دارد مدل‌های دیگری از کودا برای استفاده به‌عنوان کلاس‌ درس، کافه و اداره تولید کند. همچنین، در آینده، پکیجی از خانه و اسباب و لوازم درون آن ارائه خواهد داد. خانه های کودا

انتظار می‌رود که فروش این خانه‌ها از سال آینده آغاز گردد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه