اصول استفاده از پهپاد

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
اصول استفاده از پهپاد

در این مقاله می‌خوانید که چه اصول و قوانینی باید هنگام استفاده از پهپادها رعایت شود و چه‌طور می‌توان مثل یک عکاس حرفه‌ای تصاویر هوایی زیبایی خلق کرد. با کجارو همراه باشید.

مقاله‌های مرتبط:

  • ????? ?????

یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که اغلب درباره‌ی پهپادها پرسیده می‌شود این است که آیا قوانینی برای به پرواز درآوردن پهپاد وجود دارد یا خیر؟ بله، برای داشتن پروازی ایمن و در عین حال لذت‌بخش یک سری موارد حتما باید رعایت شوند.

عکس هوایی

اگر استفاده از پهپاد برای شما تنها جنبه‌ سرگرمی و خوش‌گذرانی دارد و پهپاد شما ۲۰ کیلوگرم یا کمتر از آن وزن دارد، پس نیاز به دانستن قوانین خاص و پیچیده‌ای ندارید و اصول زیر تنها مواردی است که باید بدانید و حتما رعایت کنید. چرا که شما موظفید در هر شرایطی نکات ایمنی را رعایت کنید. در صورت عدم رعایت این نکات نه تنها پهپاد خود بلکه جان افراد و اموال مردم را به خطر خواهید انداخت.

اصول استفاده از پهپاد

  • ارتفاع پهپاد نباید از ۱۲۰ متر بیشتر باشد.
  • پهپاد باید همواره در میدان دید شما قرار داشته باشد.
  • قبل از پرواز، مطمئن شوید که حداقل ۸ کیلومتر با فرودگاه فاصله دارید. 
  • در نزدیکی استادیوم‌های ورزشی و پیست‌های مسابقه پهپاد را به پرواز در نیاورید.
  •  پهپاد باید حداقل ۷ متر بالاتر از جمعیت پرواز کند (سعی کنید هیچ‌ وقت بالای سر جمعیتی از مردم که محافظ ندارند از پهپاد استفاده نکنید). اگر در حیات خانه‌ی خودتان پرواز کنید مشکلی نخواهد داشت اما اگر برای مثال در پارک هستید، باید بسیار مراقب باشید و سعی کنید فاصله‌ی خود را با جمعیت حفظ کنید و حداقل ۵۰ متر با مردم فاصله داشته باشید.
  • در نزدیکی مراکز دولتی و اموال دولتی، پمپ بنزین‌ها، جاده‌های شلوغ و ... پرواز نکنید.
  • برفراز فضاهایی که نیاز به اجازه‌ی شخص یا اشخاصی دارد پهپاد را به پرواز درنیاورید.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است:

همیشه مراقب باشید که وارد منطقه‌ی ممنوعه پرواز نشده باشید.

عکس هوایی

عکس‌برداری با پهپاد 

تعداد مکان‌هایی که نمی‌توان در نزدیکی آن‌ها تصویربرداری کرد کم نیست، اما اصلا جای نگرانی نیست. همیشه فضای کافی برای به تصویر کشیدن زیبایی‌های اطراف وجود دارد. این روزها بهترین عکاسان هوایی کسانی هستند که از زوایای جدید و کمتر دیده شده‌ی مکان‌هایی که مشهور هستند عکس می‌گیرند و البته مکان‌هایی که هر کسی به آن‌ها دسترسی ندارد. 

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال زوایای نو می‌گردید اما زمان یا شرایط لازم برای مدام در سفر بودن و پیدا کردن نادیده‌ها را ندارید، در اینجا به شما راهی برای یافتن مکان‌های مناسب برای تصویربرداری با پهپاد را آموزش می‌دهیم.

پیشنهاد ما استفاده از گوگل ارث است (بهترین راه برای دیدن مکان‌هایی که شاید هیچ‌وقت نمی‌دانستید که وجود دارند). عکس‌های ماهواره‌ای آن به شما این امکان را می‌دهد که نقشه‌هایی از سراسر جهان (شامل تصاویر جاده‌ها، خانه‌ها، برج‌ها و ...) را در خانه و پشت رایانه‌ خود ببینید.

 پهپاد

 با استفاده از گوگل ارث یک عکاس می‌تواند به راحتی پیش از انتخاب مکان بعدی برای عکس‌برداری آنجا را کاملا بررسی کند. پیدا کردن مکان‌هایی که رفت‌و‌آمد انسان کم است یا مانعی در مقابل شما وجود ندارد، بهترین راه برای داشتن پروازی بدون دغدغه و نگرانی است. با استفاده از امکانات گوگل ارث می‌توانید در کمال آرامش از کار خود لذت ببرید.

پهپاد

فرض کنید تصویری زیبا از درون یک غار که در حاشیه‌ی ساحلی قرار دارد می‌بینید و آن عکس توجه شما را به خود جلب می‌کند. پس از کمی جستجو در اینترنت متوجه می‌شوید که این غار درواقع در سن‌‌دیگو قرار دارد اما مکان دقیق آن را نمی‌دانید. پس سعی می‌کنید مکان تقریبی آن را حدس بزنید و در حاشیه‌ی ساحلی به‌ دنبال صخره‌ای با یک حفره می‌گردید که ممکن است غار مورد نظر همانجا باشد. در نهایت موفق می‌شوید و غار را پیدا می‌کنید.

پهپاد

نمای گوگل ارث را به نمای خیابان تغییر می‌دهید و بعد از اینکه تمام اطلاعات لازم درباره‌ی مکان مورد نظر را یافتید دست به کار می‌شوید و خود را برای رفتن به محل آماده می‌کنید. با این شرایط مطمئنا عکس‌برداری و پیدا کردن بهترین زاویه‌ی ممکن، برای شما راحت‌تر خواهد بود.

پهپاد

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب گوگل ارث استفاده از حالت عکس است. حالت نمای خیابان تنها مکان‌هایی رانشان می‌دهد که اتومبیل می‌تواند عبور و مرور داشته باشد، در حالی که حالت عکس شرایط را برای شما آسان‌تر هم می‌کند و می‌توانید دید بسیاری خوبی از مکان‌های مختلف داشته باشید.

به هر شهر یا منطقه‌ی جدیدی که سفر می‌کنید می‌توانید با استفاده از گوگل ارث به دنبال الگوها، خطوط و نقاط برجسته برای عکس‌برداری بگردید و به کمک آن نقاطی را پیدا کنید که پیش از این نمی‌شناختید.

اگر این مطلب را دوست داشتید نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. همچنین، اگر خود شما نکته‌ای درباره‌ی استفاده از پهپادها می‌دانید با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع fromwhereidrone

دیدگاه