ونیز کجاست؟

محبوبه رستمی | چهار شنبه, ۱۰ شهریور ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

اگر قرار باشد لیستی از خاص‌ترین و عاشقانه‌ترین شهرهای جهان تهیه کنیم، بدون شک نام ونیز هم در این فهرست خواهد بود. این شهر تاریخی با خیابان‌های آبی و ظاهری کلاسیک شهرتی جهانی دارد. ونیز از آن دست شهرهایی به شمار می‌رود که حتما باید به آن سفر کنید. در ادامه با کجارو همراه باشد.

معرفی

ونیز و تالاب آن، ایتالیا

ونیز

ونیز

ونیز شهری در شمال شرقی کشور ایتالیا و پایتخت منطقه‌ی ونتو است. این شهر در میان گروهی از ۱۱۷ جزیره‌ی کوچک قرار دارد که به وسیله‌ی کانال‌ها و پل‌های ارتباطی از هم جدا شده‌اند. این شهر در مردابی باتلاقی واقع شده که در امتداد خطی ساحلی بین دهانه‌ی رودهای پو و پیاوه کشیده شده است. ونیز به خاطر زیبایی محیطی، معماری و هنرمندانش شهرت دارد. تالابی که پیش‌تر گفتیم و بخشی از شهر ونیز  به عنوان میراث جهانی یونسکو فهرست شده‌اند. تا سال ۲۰۰۹ حدود ۲۷۰,۰۰۰ نفر در این شهر سکونت داشته‌اند. همچنین شهر یاد شده میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی فراوانی است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به جشنواره‌ی فیلم ونیز اشاره کرد. تعداد بالای گردشگری که هرساله از این شهر دیدن می‌کنند به خوبی گویای جذابیت‌های آن است. ونیز تنها شهر جهان به شمار می‌رود که اتومبیل‌ها در آن جایی ندارند و برای رفت‌وآمد باید از قایق‌ها و از طریق کانال‌های آبی آن اقدام کرد. گاندولاهای (نوعی قایق) این شهر شهرتی جهانی دارند. همچنین صنعت شیشه‌سازی آن در تمام دنیا شناخته شده است.


Venice Bridge (Ponte di Piscina di Frezzeria)

تابستان‌های ونیز می‌تواند گرم و بخار آلود باشد، و برای تعدادی از مردم دیوانه کننده است. بهار و پاییز کاملا مطلوب و  خوشایند هستند اما مقداری از تعداد جمعیت گردشگران کاسته می‌شود. در طول زمستان هم ممکن است برف ببارد اما به حدی نیست که مشکلی ایجاد کند. به‌طور کلی در تمام طول سال ممکن است باران ببارد و در طول سفرتان به این شهر غافلگیر شوید، چرا که نمی‌توان با قطعیت از عدم بارش باران آگاهی پیدا کرد. از جمله دیدنی‌ها و جاذبه‌های ونیز باید به کاخ داگز، کافه فلورین، میدان سنت مارکز، تالاب ونیزی، کلیسای سنت مارکز، گالری دل آکادمیا، کانال بزرگ، جزیره‌ی مورانو، کلیسای سانتا ماریا، کاخ رزونیکو و پل ریالتو اشاره کرد.

آدرس

ایتالیا، ونیز

دسترسی

ونیز

ونیز

خوشبختانه پروازهای مستقیمی از تهران به ونیز صورت می‌گیرد که می‌توانید با توجه به خواست خودتان و مزایای هرکدام یکی را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید، ونیز شهری است که بر روی آب بنا شده است، پس نباید انتظار مترو و اتوبوس‌های معمولی را در این شهر داشته باشید. سیستم حمل‌ونقل بسیار کارآمد این شهر آبی است که توسط شرکتACTV اداره می‌شود. پایه و اساس این سیستم را قایق‌های VAPORETTO (اتوبوس آبی) تشکیل داده‌اند. این نام از زمانی که قایق‌ها قدرتشان را از انجین‌های بخار کسب می‌کردند به آن‌ها اطلاق می‌شود. قیمت انواع وسیله‌ی نقلیه در ونیز به شرح زیر است:

 

  • تاکسی آبی از فرودگاه تا اسکله‌ی ونیز                            ۴۰ یورو
  • تاکسی از فرودگاه تا هر هتلی                                      ۱۰۰ تا ۱۶۰ یورو
  • اتوبوس‌های عمومی از فرودگاه تا اسکله‌ی ونیز                ۶ یورو
  • جابجایی با Vaporetti در سطح شهر                            ۷ یورو
  • کارت عبور ۱ روزه‌ی Vaporetti در شهر                          ۲۰ یورو
  • کارت عبور ۲ روزه Vaporetti در شهر                            ۳۰ یورو
  • کارت عبور ۳ روزه Vaporetti در شهر                           ۴۰ یورو
  • کارت عبور ۷ روزه Vaporetti در شهر                           ۶۰ یورو
  • تاکسی آبی در شهر                                                   ۳۰ تا ۴۵ یورو

همان‌طور که مشاهده می‌کنید هزینه‌ی جابجایی در این شهر هم نجومی است و ممکن است خیلی‌ها را ناراحت کند. پیشنهاد ما این است که با پای پیاده مشغول قدم زدن در خیابان‌های این شهر شوید چرا که زیبایی‌های فراوانی در انتظارتان خواهد بود. در غیر این صورت اگر مطمئن هستید که بارها از این سیستم استفاده خواهید کرد و چند روزی را هم مهمان این شهر هستید، از کارت‌های چند روزه استفاده کنید تا به میزان قابل توجهی در هزینه‌های حمل‌ونقل صرفه‌جویی کرده باشید.

مطالب مرتبط:

منبع en.wikipedia

دیدگاه