تعطیلی موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران به مدت سه روز

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
تعطیلی موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران به مدت سه روز

موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به‌دلیل انجام عملیات سم‌ پاشی دوره‌ای از تاریخ ۹ تا ۱۱ شهریورماه تعطیل است.

موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برای انجام عملیات سم‌ پاشی دوره‌ای، به‌مدت ۳ روز تعطیل است.

موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران در سال ۱۳۵۵ احداث شده است. در این موزه حدود ۲۳ هزار جلد کتاب عمدتا به زبان‌های فارسی و فرانسه و در زمینه‌های ادبیات، تاریخ و هنر وجود دارد و نسخ خطی نفیس کتب و قرآن از جمله آثار شاخص موجود در این کتابخانه است. قدیمی‌ترین کتاب‌ این مجموعه در سال ۱۶۰۹ میلادی در پاریس به چاپ رسیده و جدیدترین آن در ژانویه ۱۹۷۹ وارد این کتابخانه شده است.

همچنین ساختمان کتابخانه اختصاصی کاخ نیاوران دارای ویژگی‌های متمایزی در نوع معماری و ساختار سازه است که بر اساس الگوی رایج معماری مدرن در دهه ۵۰ ‪ شمسی به‌همراه ترکیب هوشمندانه‌ای از شیشه و احجام سنگی شکل گرفته است. در طراحی داخل ساختمان ترکیب برنز و شیشه در سطح زیادی به کار رفته و همچنین ترکیب حجمی بزرگی شامل بیش از سه هزار استوانه شفاف، تأمین روشنایی سقفی کتابخانه را بر عهده دارد

از بخش‌های دیگر کتابخانه، کلکسیون آثار هنری است که مجموعه‌ای بیش از ۳۵۰ اثر شامل تابلوهای نقاشی و آثار حجمی را در بر می‌گیرد. این آثار می‌تواند نشان‌دهنده بخشی از تاریخ هنر معاصر به‌ویژه جریان‌های نوگرای هنر ایران در دهه سی و چهل شمسی باشد.

مطالب مرتبط:

منبع مهر

دیدگاه