انفجار بمب در جیزره ترکیه/ تاکنون ۱۱ کشته و ۷۸ نفر زخمی شده‌اند

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۹
انفجار بمب در  جیزره ترکیه/ تاکنون ۱۱ کشته و ۷۸ نفر زخمی شده‌اند

منابع امنیتی ترکیه از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در انفجاری در شهر جیزره در استان شرناک خبر دادند.

منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند که یک خودروی بمب‌گذاری شده در ایست بازرسی پلیس این کشور در شهر جیزره (جزیره) در استان شرناک (شرناق) منفجر شد که جدیدترین آمار حاکی از کشته شدن ۱۱ تن و زخمی شدن ۷۸ تن دیگر است.

استان شرناک در جنوب شرق ترکیه واقع است. مناطق جنوب شرقی ترکیه همواره صحنه درگیری‌ها میان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) و نیروهای این کشور بوده است.

رسانه‌های خبری ترکیه پ.ک.ک را عامل این انفجار معرفی کرده‌اند و رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه نیز بر این مطلب تاکید کرده است.

اردوغان تأکید کرد:

حمله جیزره در زمانی رخ داد که ترکیه وارد جنگ گسترده‌ای علیه گروه‌های تروریستی در داخل و خارج از مرزهای خود شده است. این حمله بر عزم و اراده دولت و مردم ما برای مقابله با گروه‌های تروریستی می‌افزاید.

اردوغان تاکید کرد، ما هرگز اجازه نخواهیم داد کسانی که با این حملات تروریستی ثبات کشور ما را هدف قرار می‌دهند بتوانند به اهداف شنیع خود دست یابند.

شهر کردنشین جزیره شهری مرزی در مجاورت سوریه و عراق است. این شهر پیش از این هم صحنه درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی ترکیه و نیروهای پ ک ک بوده است.

ارتش ترکیه سال گذشته از انجام یک رشته عملیات نظامی در این شهر خبر داد.

دولت ترکیه درجریان درگیرهای این شهر به نقض حقوق بشر غیرنظامیان هم متهم شد.

در همین راستا بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: هیچ شکی نیست که حزب کارگران کردستان (پ ک ک) پشت حمله امروز  به جنوب شرق کشور قرار دارد.

اردوغان در ادامه گفت:

عملیات تروریستی زودگذر و بی اهمیت هرگز از وحدت و همبستگی ما نخواهد کاست و ما همچنان به جنگمان علیه تروریسم بدون هیچ سستی و سهل انگاری ادامه خواهیم داد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه