بزرگترین و بلندترین پل کف شیشه‌ای جهان

سعیده خلیلی‌صفا | چهار شنبه, ۱۰ شهریور ۹۵ ساعت ۰۸:۳۰

در طول هفته گذشته، کشور چین پل شیشه‌ای بی‌نظیری را به انبوه جاذبه‌های گردشگری خود افزود؛ این پل جایگاه بزرگترین و بلندترین پل کف شیشه‌ای جهان را به خود اختصاص داده است. برای آشنایی بیشتر با طولانی‌ترین پل کف شیشه‌ای جهان در شهر ژانگجیاجی (Zhangjiajie) واقع در مرکز استان هونان (Hunan)؛ در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.  

در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی، بزرگترین و بلندترین پل کف شیشه‌ای جهان در شهر ژانگجیاجی کشور چین افتتاح شد. این پل به پهنای ۶ متر و درازای ۴۳۰ متر بر روی دره‌ای به عمق ۳۰۰ متر در میان صخره‌های زیبای پارک ملی ژانگجیاجی قرار داشته و ساخت آن از کارتون علمی-تخیلی آواتار الهام گرفته شده است. این پل علاوه‌بر کسب جایگاه بلندترین پل کف شیشه‌ای جهان، دارای بلندترین بانجی جامپینگ (پرش از ارتفاع) جهان و صحنه‌ای مناسب برای نمایش‌های مد محسوب می‌شود.  

بزرگترین پل کف شیشه‌ای جهان

بزرگترین پل کف شیشه‌ای جهان

بنا به گزارش‌ها، گردشگران برای عبور از روی این پل ساعت‌ها در صف به انتظار می‌ایستند، در حالی که در هر نوبت ۸۰۰ نفر به‌طور همزمان می‌توانند از روی آن عبور کنند. نکته قابل توجه این‌که محدودیت عبور و مرور بر روی پل به ‌صورت روزانه حداکثر تا سقف ۸۰۰۰ نفر از طرف سازندگان اعلام شده است. همچنین مسئولان پروژه در مورد ضریب امنیت آن بسیار حساس بوده و از روزنامه‌نگاران برای امتحان ضخامت و مقاومت شیشه بکار رفته دعوت به عمل آورده‌اند. در یکی از این آزمایش‌ها، خودرویی از روی ساختار این پل عبور کرده است.

بزرگترین پل کف شیشه‌ای جهان

بزرگترین پل کف شیشه‌ای جهان

بزرگترین پل کف شیشه‌ای جهان

بزرگترین پل کف شیشه‌ای جهان

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه