نهایی شدن خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
نهایی شدن خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ

مسئولان ایرباس برای نهایی کردن قرارداد فروش ایرباس در ماه آگوست به ایران می‌آیند. بستن قرار داد با بویینگ هم در مراحل پایانی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در زمینه خرید هواپیما از شرکت‌های ایرباس و بوئینگ گفت:

بحث تأمین مالی خرید هواپیمای ایرباس را نهایی کرده‌ایم و مسئولان ایرباس در ماه آگوست (شهریور) به ایران می‌آیند.

آخوندی درباره آخرین وضعیت قرارداد خرید هواپیما از دو شرکت ایرباس و بویینگ گفت که در حوزه ایرباس موفق شدیم بحث تأمین مالی را نهایی کنیم که پیشرفت بزرگی است. مسئولان این شرکت در ماه آگوست به ایران می‌آیند و قرارداد را نهایی می‌کنیم. شرکت بویینگ نیز دوبار به ایران آمدند و پیشنهادات را دادند که مذاکرات به‌خوبی در حال پیشرفت است. برنامه‌ای که داریم برای قبل از اتمام سال ۲۰۱۶ است ولی یک عامل در کنترل ما نیست و آن عامل اوفک است که امیدواریم بویینگ و ایرباس همان‌طور که وعده کرده‌اند اگر بتوانند مجوز اوفک را بگیرند و تحویل هواپیماها را انجام دهند. قرارداد خرید ۱۰۸ فروند هواپیما با بویینگ و ۱۱۸ فروند با ایرباس را به امضا رسانده‌ایم.

آخوندی در پاسخ به این سؤال که با توجه به عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهداتشان در برجام، فضای مذاکرات برای خرید هواپیما چگونه پیش می‌رود، گفت:

ما موظف هستیم به مذاکرات تکیه کنیم. وقتی در مذاکرات فضا مثبت باشد و طرف‌ها تعهد کنند نباید فرض را بر این بگذاریم که اشتباهی صورت می‌گیرد. قطعاً مسائل سیاسی را که مبتنی بر عالم پیچیده سیاست است رصد می‌کنیم ولی من موظفم به فضای مذاکرات توجه جدی‌تری داشته باشم.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه