زلزله شدید در شهر پروجای ایتالیا تا کنون ۶ کشته برجای گذاشته است

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
زلزله شدید در شهر پروجای ایتالیا تا کنون ۶ کشته برجای گذاشته است

 زمین‌لرزه شدیدی در ساعت ۰۱:۳۶ به وقت گرینویچ در ۷۶ کیلومتری جنوب غربی شهر پروجیا ایتالیا، در عمق خیلی کم ۱۰ کیلومتری روی داد.

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر بخش مرکزی ایتالیا در جنوب "پروجیا" را لرزانده است و مقام‌ها می‌گویند که بعضی ساختمان‌ها فروریخته و مردم زیر آوار حبس شده‌اند. در این حادثه طبیعی ساکنان مناطق زلزله‌زده به خیابان‌ها و فضاهای باز پناه آورده و همچنین تاکنون دست‌کم شش تن جان خود را از دست داده‌اند.

دپارتمان آتش‌نشانی ایتالیا اعلام کرده‌ است که "اکامولی" و "آماتریس" از جمله مناطقی هستند که بیشترین خسارت را از وقوع این زمین‌لرزه متحمل شده‌اند. همچنین چندین بالگرد برای انجام بررسی‌های اولیه از میزان خسارت به این مناطق اعزام شده‌اند.  

شهردار اکامولی نیز اظهار داشته‌ است: تعدادی از ساختمان‌های این شهر به شدت خسارت دیده‌اند. همچنین چهار نفر در زیر آوار گرفتار هستند اما علائم حیات در آنان مشاهده نمی‌شود.

همچنین "سرجیو پروزی" شهردار شهر "آماتریس" به رادیو ‌"آر ای آی" ایتالیا گفت: شواهد، حاکی از خسارت‌های گسترده این زلزله است.   ساختمان‌های مرکز شهر فرو ریخته و مردم گرفتار شده‌اند و برق هم قطع شده است.

روزنامه "لا ریپوبلیکا" گزارش داد که بعضی ساختمان ها در رم برای ۲۰ ثانیه می لرزید.

دفتر نخست وزیر ایتالیا گفت که دولت با مدیران سازمان‌های منطقه‌ای حفاظت عمومی در تماس است.

این زمین‌لرزه شدید بوده و حتی ساکنان شهر رم که در فاصله ۱۷۰ کیلومتری از کانون زلزله بوده‌اند، تکان‌های زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.

بنابر گزارش برخی رسانه‌ها، بزرگی این زلزله در گزارش های اولیه ۶.۴ ذکر شده بود. به گزارش لا ریپوبلیکا پس از لرزش اولیه چند پس‌لرزه قوی هم روی داد. گزارش‌ها حاکیست ساعتی پس از وقوع این زمین‌لرزه، زلزله دیگری به بزرگی ۵.۵ ریشتر رخ داده است.

به گزارش رویترز، در سال ۲۰۰۹ یک زلزله ۶.۳ درجه ای در منطقه "آکیلا" باعث کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر شد. آن زلزله هم در پایتخت احساس شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه