بزرگترین ایرلندر دنیا بزودی آماده پرواز می‌شود

هانیه احمدی
هانیه احمدی جمعه، ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
بزرگترین ایرلندر دنیا بزودی آماده پرواز می‌شود

هواپیمای هیبریدی جدید که چیزی بین گودیر (نوعی بالون هوایی کوچک) و بالونی که همگی می‌شناسیم است، در رژه روز میسی آماده‌ی پرواز برفراز آسمان‌ها خواهد بود. با کجارو همراه باشید تا باهم جزئیات این خبر را بررسی کنیم

ایرلندر ۱۰ (Airlander 10) که خصوصیاتی از بالون، کشتی‌های هوایی و هواپیما دارد برای ماه‌ها است که در فرودگاه کاردینگتون (سوله‌ای که بزرگ‌ترین سوله‌ی انگلستان است و یکی از معدود سوله‌هایی است که می‌تواند ایرلندرهای عظیم‌الجثه را در خود جای دهد) در دست ساخت است. این بالون منحصربه‌فرد اوایل ماه آگوست برای پاره‌ای از آزمایشات زمینی از سوله خارج شد.

ایرلندر 10

ایرلندر 10

اسم رسمی این ایرلندر «Martha Gwyn» است اما به دلیل ظاهری که دارد مطبوعات بریتانیا نام مستعار «تنبل پرنده» (Flying Bum) را به آن داده‌اند.

ایرلندر 10

بنا به گزارش پاپیولار ساینس (Popular Science) این ایرلندر در واقع توسط آمریکا به عنوان یک ابزار نظارت در طول جنگ در افغانستان مطرح شد، اما زمانی که در نهایت ارتش آمریکا برنامه ساخت را کنسل کرد، ایرلندر از بین نرفت. بلکه پروژه توسط Hybrid Air Vehicles روی کارآمد و کمک‌های برخی سرمایه‌گذاران خصوصی و دولت بریتانیا (۳,۳۶۰,۰۰۰ هزار دلار)، سبب شد که مجدداً پروژه‌ی این ایرلندر از سرگرفته شود.

 ایرلندر سبک است و ترکیبی از طراحی آیرودینامیکی و گازهای شناور برای معلق ماندن در آسمان در آن استفاده شده استایرلندر ۱۰، ۳۰۲ فوت طول دارد، که همین امر آن را به بلندترین هواپیمای دنیا تبدیل کرده است. این ایرلندر می‌تواند حدود ۸۰ تن بار را حمل کند. ایرلندر ۱۰ می‌تواند به مدت پنج روز در آسمان پرواز کند و بدون سرنشین به مدت سه هفته در آسمان بماند و این ویژگی‌ها آن را برای ماموریت‌های نجات و برای دسترسی و حمل بار به مناطق دور ایده آل می سازد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه