کشورهایی که بدترین مکان ها برای زنان هستند

سارا صریحی | پنجشنبه, ۴ شهریور ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

بانوان به دلیل ظرافتی که در خلقتشان به‌کار رفته بیشتر در معرض خطر هستند و این خطر در همه جای دنیا وجود دارد اما در برخی از مناطق جهان به دلیل شرایط موجود فرهنگی، مذهبی، امنیتی و غیره بیشتر می‌شود. متاسفانه کشورهای زیادی در دنیا وجود دارند که زنان از حق و حقوق درستی برخوردار نیستند و به همین دلیل قربانی خشونت‌های فراوان می‌شوند. با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ کشوری که برای بانوان به مانند جهنم است آشنا شوید.

متاسفانه در کشورهایی که درگیر جنگ از هر نوعی هستند یا سطح فرهنگی پایینی دارند، حقوق زنان رعایت نمی‌شود و این انسان‌های ظریف به طرق مختلف قربانی خشونت می‌شوند. زنان در بسیاری از کشورهای دنیا اوضاع مناسبی از جهات مختلف چون بهداشت، امنیت، سلامت، موقعیت اجتماعی و غیره ندارند، اما در این چند کشور وضعیت آن‌ها در بدترین حالت ممکن قرار دارد.

عراق

زنان در عراق اغلب با تهدیدهای زیادی مواجه هستند؛ تهدیداتی که به دلیل جنگ و مشکلات داخلی به‌وجود آمده است. بسیاری از زنان این کشور به دلایل ذکر شده همسران خود را از دست داده‌اند و آزادی لازم را ندارند.

هند

زنان هند

در هند بانوان آرامش لازم را ندارند و حقوقشان رعایت نمی‌شود. این خانم‌ها حتی در خانه‌هایشان نیز در امنیت نیستند. تجاوز و خشونت در هند بسیار معمول است و هیچ قانون مشخص و مناسبی برای بانوان وجود ندارد. متاسفانه ۷۰ درصد بانوان این کشور به خاطر انواع خشونت و بیماری‌های عفونی در امان نیستند. بیشتر خانواده‌ها دخترانشان را پیش از سن ۱۸ سالگی متاهل می‌کنند. بیماری HIV بین زنان این کشور رواج بیشتری دارد و بسیاری از آن‌ها قربانی قاچاق انسان می‌شوند. متاسفانه به دلیل نبود قانون درست، مردان و خانواده‌هایشان حتی در مراسم ازدواج نیز با خشونت و تهدید از زنان جهیزیه‌ی بسیار زیادی طلب می‌کنند و در بسیاری از موارد هم در صورت وجود مشکل با اسید پاشی جواب این زنان را می‌دهند.

افغانستان

در افغانستان بانوان در امنیت نیستند و به دلیل نبود امکانات لازم برای آموختن سواد، سطح دانش آن‌ها بسیار پایین است. ۸۵ درصد از مادران این کشور بدون داشتن مراقبت‌های لازم پزشکی کودکانشان را به دنیا می‌آورند و مورد سوءاستفاده‌ی وسیع جامعه هستند. انواع خشونت‌ها علیه زنان در این کشور بسیار رواج دارد.

سومالی

زنان سومالی

متاسفانه وضع برای بانوان در سومالی نیز بسیار بد است. کودکان دختر از سن ۴ تا ۱۱ سالگی مجبور به انجام رسومات کاملا وحشیانه و مضر برای سلامتیشان می‌شوند و آدم‌ربایی در این کشور بسیار رواج دارد. پس از آغاز جنگ‌های داخلی وضعیت زنان در این کشور رو به وخامت رفته است و هم خانواده‌ها و هم جامعه دختران را تحت فشارهایی که ناشی از باورهای غلط و خرافات است قرار می‌دهند.

سوئد

دیدن نام کشوری مثل سوئد در این فهرست احتمالا باعث تعجبتان شده است. متاسفانه در این کشور زنان و دختران امنیت لازم را ندارند. به دلیل این وضعیت، سوئد به جهنمی جدید برای بانوان تبدیل شده است. حکومت این کشور برای برطرف کردن این مشکل اقدامات جدی انجام نمی‌دهد و زنان نمی‌توانند به اندازه‌ی مردان از محیط مناسب و سطح بالای این کشور بهره‌مند شوند.

سوریه

جنگ هر کجا که باشد امنیت انسان‌های آن‌جا به خطر می‌افتد. حالا اگر جز زنان و کودکان یک جامعه باشید، این خطر به مراتب بیشتر خواهد شد. علاوه بر جنگ، نداشتن حقوق لازم هم باعث بدتر شدن وضعیت بانوان سوری شده است. بیشتر این زنان بی‌سوادند و از حقوق و ارزش‌های اولیه‌ی خود آگاهی ندارند. تنها ۱۴ درصد بانوان سوری کار می‌کنند و ۹ درصد توانسته‌اند مقامات حکومتی و دولتی کسب کنند.

مصر

زنان مصر

مصر هم یکی از آن کشورهایی است که زنان قربانی رسومات سنتی و مضر می‌شوند. نرخ خشونت بسیار بالا بوده و همین حس امنیت اجتماعی زنان را کم کرده است. به دلیل مشکلات فراوان، زنان این جامعه در حال ضعیف شدن هستند و بسیاری از آن‌ها به دلیل از دست دادن همسرانشان آسیب‌پذیر شده‌اند.

لبنان

قانون لبنان از زن‌ها هیچ حمایتی نکرده است و همین امر باعث شده که بانوان از حق و حقوق اولیه‌ی خود در جامعه محروم باشند. طلاق در این کشور بسیار زیاد است و بانوان قربانی خشونت‌های خانگی هستند. ۷۷/۲ درصد بانوان لبنانی کار نمی‌کنند و امکان تحصیل برای آن‌ها مهیا نیست. پس از طلاق، زنان عملا هیچ حق و حقوقی ندارند و سرپرستی بچه‌ها در بیشتر شرایط به عهده‌ی مردان خواهد شد.

مراکش

زنان مراکش

زنان مراکشی هم مشکلات فراوانی دارند. در میان آن‌ها تنها ۲۷ درصد بیرون از منزل کار می‌کنند و تنها ۵۸ درصد بانوان این کشور سواد دارند.

زنان کارگر در این کشور مجبور به انجام کارهای بسیار سخت در کارخانه‌ها هستند. طلاق بسیار رواج دارد و زنان قربانی خشونت و خودرأیی مردان می‌شوند.

اردن

تعداد زنانی که در اردن بیرون از خانه کار می‌کنند بسیار کم است. در واقع نرخ کار خارج از منزل در این کشور در پایین‌ترین میزان قرار دارد. تعداد زنان فعال در حکومت هم بسیار کم است و آ‌ن‌ها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع toptenscentral

دیدگاه