مسلمان چینی، مسافت بین چین تا مکه را رکاب زد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
مسلمان چینی، مسافت بین چین تا مکه را رکاب زد

مسلمان چینی فاصله میان چین و عربستان را برای زیارت خانه خدا با دوچرخه طی کرد، این مسافت که ۸۱۵۰ کیلومتر است یک رکورد برای دوچرخه سواری محسوب می‌شود.

یک مسلمان چینی که محمد نام دارد و ساکن شهر «ژین ژیانگ» است، پس از طی مسافت طولانی ۸۱۵۰ کیلومتری که دو ماه به طول انجامید، به شهر طائف عربستان رسید و پس از استقبال در این شهر، عازم مکه شد.

این دوچرخه‌سوار چینی در حالی تصمیم به انجام این سفر طولانی و طاقت‌فرسا گرفته است که امسال ۳۷ پرواز مسلمانان چینی را به عربستان خواهند برد.

همچنین بنا بر اعلام اداره امور مذهبی عربستان، امسال در مجموع ۱۴۵۰۰ شهروند چینی برای ادای فریضه حج به عربستان می‌آیند که تاکنون ۱۱ هزار نفر از آن‌ها وارد خاک این کشور شده‌اند.

در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز یک مرد ۶۳ ساله اهل چچن به سبب قولی که به مادر پیر و در بستر مرگ خود داده بود، برای انجام فریضه حج مسافت ۱۲ هزار کیلومتری را با دوچرخه طی کرد.

اداره دولتی امور مذهبی چین نیز ضمن اعلام اختصاص ۳۷ پرواز چارتر برای اعزام ۱۴۵۰۰ نفر حجاج چینی به عربستان از انجام هماهنگی‌های لازم با مسئولین مربوطه برای ارائه خدمات پزشکی، ملاحظات امنیتی، اقامت و حمل‌ونقل به حجاج چینی خبر داد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه