سفر اپ: با مترجم گوگل در کشورهای خارجی مشکل زبان نخواهید داشت

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
سفر اپ: با مترجم گوگل در کشورهای خارجی مشکل زبان نخواهید داشت

مترجم گوگل یا گوگل ترنسلیت نام یکی از سرویس‌های شرکت گوگل است. این سرویس به کاربران امکان این را می‌دهد که متون مورد نظرشان را از هر زبانی به زبان دیگر ترجمه کنند. چنین قابلیتی در سفر‌ها بسیار کاربردی است. همراه کجارو باشید تا با مترجم گوگل بیشتر آشنا شویم.

مقاله‌های مرتبط

سفر کردن اقدامی است که هر فردی تمایل به انجام آن دارد. این سفر می‌تواند در داخل کشور یا خارج از آن باشد. اما سفر‌های خارجی مشکلاتی را نیز به همراه دارند. برای مثال ممکن است فردی که آشنایی زیادی با زبان انگلیسی ندارد، در سفر به کشور‌های انگلیسی زبان دچار مشکل شود. اما این مشکل حتی برای افرادی هم که به انگلیسی مسلط هستند وجود دارد. زیرا همه کشور‌ها انگلیسی زبان نیستند و در این بین کشور‌های مختلفی وجود دارند که به زبان‌های گوناگون حرف می‌زنند و دانستن زبان همه آن‌ها کار بسیار دشواری است. هر فردی نیز در طول سفر‌های خارجی نیازهایی دارد که برخی از آن‌ها را باید از طریق ارتباط با مردم برطرف سازد. اما این مشکل بزرگ بدون راهکار هم نیست. اپلیکیشن‌های زیادی برای ترجمه متون عرضه شده که مترجم گوگل یکی از بهترین آن‌ها است.

مترجم گوگل

گوگل ترنسلیت یک دیکشنری آنلاین است که زبان‌های بسیار زیادی را پوشش می‌دهد و کاربر می‌تواند جمله‌اش را از هر زبانی به هر زبانی که بخواهد ترجمه کند. برای استفاده از این سرویس تنها کافی است یک تلفن هوشمند یا تبلت داشته باشید و اتصالتان به اینترنت نیز برقرار باشد. البته تنها راه استفاده از این سرویس، تایپ کردن جملات یا کلمات نیست. بلکه می‌توانید با گفتن جمله مذکور نیز عمل ترجمه را انجام دهید. لازم به ذکر است که مترجم صوتی در تمام زبان‌ها قابل استفاده نیست. یکی دیگر از ویژگی‌های نسبتا جدیدی که به گوگل ترنسلیت افزوده شده، امکان ترجمه متون از طریق ثبت عکس است. شیوه کار این ویژگی بدین صورت است که کاربر دوربین گوشی را در مقابل کلمه یا جمله مورد نظر قرار می‌دهد و از طریق اپلیکیشن یک تصویر ثبت می‌کند، با انجام این کار، ترجمه کلمات و جملات موجود در تصویر نمایش داده می‌شود. مترجم گوگل عملکرد بسیار خوبی دارد و کاملا می‌تواند نیازهایتان را در سفر مرتفع سازد. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های مترجم گوگل رایگان بودن آن است و البته گوگل آن را برای اغلب پتلفرم‌ها نیز توسعه داده است. بدین ترتیب کاربران کامپیوتر، اندروید و iOS می‌توانند آن را روی دستگاه‌شان استفاده کنند. برای دانلود از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

دانلود

دانلود

سفر اپ روزهای زوج ساعت ۱۸:۳۰ در کجارو منتشر می‌شود. شما همراهان کجارویی نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را در بخش دیدگاه‌ها پیشنهاد دهید تا در این بخش معرفی شوند.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه