شروع هفته فرهنگی چین در کاخ نیاوران

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
شروع هفته فرهنگی چین در کاخ نیاوران

هفته فرهنگی چین با رویکرد معرفی استان شین جیانگ و منطقه چین غربی از ابتدای شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافته و تا هفتم شهریور میزبان علاقه‌مندان است.

همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد روابط ایران و جمهوری خلق چین، هفته فرهنگی چین با حضور چوی یوینگ،معاون وزارت فرهنگ چین، علی مرادخانی؛ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پانگ سن، سفیر جمهوری خلق چین، عباس خامه‌یار، معاون امور بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی، احد محمدی، رییس انجمن دوستی ایران و چین و سیدعباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

در ابتدای این برنامه که با حضور مهمانان ویژه و نمایندگان سفارتخانه‌های کشورهای مختلف در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، چوی یوینگ پیام وزیر فرهنگ چین را خواند.

معاون وزیر فرهنگ جمهوری خلق چین با بیان این‌که دو تمدن بزرگ ایران و چین در جاده ابریشم باعث رشد جهان شد، اظهارکرد:

 ۴۵ سال از روابط رسمی و مستمر دو کشور می‌گذرد و طرح پیشنهادی رئیس‌جمهوری خلق چین درباره ایجاد کمربند روابط تجاری جاده ابریشم از طرف ایران و کشورهای جاده ابریشم، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

از لحظه‌ای که وارد ایران شدم، حس بسیار خوبی داشتم و باید بگویم این کشور، دلربا و دوست‌داشتنی است. همچنین از مهربانی و مهمان‌نوازی مردم ایران نسبت به چینی‌ها تشکر می‌کنم. امیدوارم هفته فرهنگی چین به‌خوبی برگزار شود و شاهد استمرار همکاری‌های دوجانبه در بخش فرهنگی باشیم. همچنین لازم است از کسانی که ما را در برگزاری این هفته یاری دادند، بخصوص مجموعه فرهنگسرای نیاوران تشکر کنیم.


عباس خامه‌یار، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  با بیان این‌که از گذشته، کاروان‌های مختلفی که از جاده ابریشم عبور می‌کردند، فقط کالاهای تجاری را انتقال نمی‌دانند، بلکه کالاهای فرهنگی و هنری دو ملت چین و ایران را با خود به ارمغان می‌آوردند، ادامه داد:

جمهوری اسلامی ایران بر اصل عقل‌گرایی اسلامی در احیای جاده ابریشم به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جاده ابریشم نه‌تنها با کشور چین، بلکه با تمام کشورهای دیگر تعامل می‌کند و امیدوارم شاهد تقویت همکاری‌ها در این بخش باشیم

در ادامه برنامه و پس از بازدید مهمانان از نمایشگاه عکس، سازها و لباس‌های سنتی شین جیانگ، کنسرت موسیقی سنتی و مراسم آیینی منطقه شین جیانگ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

هفته فرهنگی چین با رویکرد معرفی استان شین جیانگ و منطقه چین غربی از ابتدای شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافته و تا هفتم شهریور میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه هفته فرهنگی چین شامل عکس‌های هنری، لباس‌های سنتی و سازهای موسیقی است و از ساعت ١٠ تا ٢٠ در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. همچنین نمایش آیینی سنتی شین جیانگ همراه با اجرای کنسرت موسیقی سنتی چین روزهای دوم و سوم شهریور از ساعت ١١ صبح در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود و حضور در این برنامه‌ها برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه