تور مجازی: آبشارهای ایسلند

سارا کرایی | یکشنبه, ۳۱ مرداد ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

قدم نهادن به دل طبیعت ایسلند و مشاهده‌ی عجایب خلقت در این سرزمین شگفت‌انگیز، قطعا یکی از آرامش‌بخش‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های زندگی شما خواهد بود. در تور مجازی امشب با کجارو همراه باشید و با تعدادی از زیباترین آبشارهای ایسلند آشنا شوید.

به عقیده‌ی خیلی‌ها، در طبیعت هیچ چیز عجیب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر از آبشار نیست. یکی از زیباترین آبشارهای دنیا، اسوارتیفوس (Svartifoss)، در پارک ملی اسکافتافل (Skaftafell National Park) در جنوب شرقی ایسلند قرار دارد که به آبشار سیاه معروف است. این آبشار بدون شک یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های این پارک به حساب می‌آید. چراکه جریان آب از ارتفاع ۲۰ متری به دره‌‌ای نعلی شکل با ستون‌هایی از جنس مرمر سیاه سرازیر می‌شود و منظره‌ای شگفت‌انگیز به‌وجود می‌آورد. در اثر ذوب شدن یخ‌های Svinafellsjokull، آب‌باریکه‌ای از صخره‌ای از ستون‌های مرمری به پایین می‌ریزد و منظره‌ای دیدنی خلق می‌کند که الهام‌بخش طراحی معماری کلیسای هالگریمسک (Hallgrímskirkja) ریکجاویک و تالار ملی تئاتر بوده است.

ایسلند
آبشار Svartifoss 

این آبشار زیبا به خاطر وجود سنگ‌های تیز و برنده‌ی بسترش چندان نام خوشی ندارد (جریان آب خیلی زودتر از آنکه ستون‌های شش‌گوشه‌ی مرمری را فرسوده کند خود مهار آن‌ها می‌شود).

ایسلند

یکی از زیبایی‌های ایسلند آبشارهای رویایی آن است که در سراسر کشور پراکنده‌اند. در این جزیره‌ی زیبا به‌طور مستمر برف و باران می‌بارد و به خاطر قرار گرفتن آن در نزدیکی قطب شمال، بسیاری از رودخانه‌های ایسلند تابستان‌ها از یخچال‌های طبیعی تغذیه می‌شوند. برای گردشگران و حتی خود ایسلندی‌ها، آبشارهای این سرزمین، چه بزرگ و چه کوچک، هر یک زیبایی خاص خود را دارند و بدون شک هر ببیننده‌ای را محو زیبایی‌های چشم‌نواز خود می‌کنند.

ایسلند

آبشار Seijalandsfoss

علاوه بر این آبشار، که آبشار موردعلاقه‌ی گروه ایرپانو است، چندین آبشار رویایی دیگر هم وجود دارد. در این مقاله تصاویر پانورامایی از آبشار سلفاس (Sellfoss)، سیجالندفاس (Seijalandsfoss) و اسکوگافاس (Skógafoss) را خواهید دید که همگی جزو زیباترین آبشارهای ایسلند هستند.

اسکوگافاس که در جنوب ایسلند قرار دارد یکی از پربازدیدترین آبشارهای کشوری است که بیش از آنچه فکرش را هم بکنید آبشار دارد. طبق افسانه‌های قدیمی، یکی از اولین ساکنان این منطقه صندوق گنجی بسیار ارزشمند را در غاری پشت این آبشار مخفی می‌کند؛ سال‌ها بعد پسربچه‌ای که در همان حوالی زندگی می‌کرده صندوق را می‌یابد، گیره‌ی صندوق را در دست می‌گیرد و بعد در یک چشم به هم زدن دوباره صندوق ناپدید می‌گردد. پس باید گنج هنوز هم همان جا باشد. اگر به ایسلند سفر کردید، هیچ بعید نیست یابنده‌ی این گنج شما باشید. 

ایسلند

آبشار Seijalandsfoss

سیجالندسفوس یکی از معروف‌ترین آبشارهای ایسلند است که ۶۰ متر ارتفاع دارد. به‌راحتی می‌توانید به پشت جریان آب سرازیر بروید و از آنجا شاهد منظره‌ای بی‌نظیر باشید. این آبشار به حدی زیبا و خوش‌عکس است که تصویر آن را در کتاب‌ها و تقویم‌های بسیاری چاپ کرده‌اند. 

ایسلند

ایسلند

آبشار سلفاس

آبشار ۱۰ متری سلفاس بر مسیر رود جوکیولسا در شمال ایسلند قرار گرفته است و در فاصله‌ی کمتر از ۳۰ کیلومتر به دریای قطبی سرازیر می‌شود. با اینکه بلندی سلفاس تنها ۱۰ متر  است اما پهنای عریض و نعلی شکل آن باعث شده که یکی از خوش‌عکس‌ترین آبشارهای ایسلند باشد.

 منتظر پانوراماهای بیشتر از ایسلند زیبا باشید.

تور مجازی روزهای فرد، ساعت ۱۰:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه