با جوان ترین ورزشکار ایران در المپیک آشنا شوید

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
با جوان ترین ورزشکار ایران در المپیک آشنا شوید

آریا نسیمی شاد با ۱۶ سال و ۹ ماه جوان‌ترین فرد اعزامی کاروان ایران به رقابت‌های المپیک ریو و البته تنها نماینده شنای ایران است.

آریا نسیمی شاد، نابغه ۱۶ ساله شنای ایران نه تنها در ورزش بلکه در تحصیل هم موفق بوده و حالا به‌عنوان یک نخبه در المپیک ۲۰۱۶ به آب می‌زند.

آریا متولد مشهد است و در دبیرستان تیزهوشان درس می‌خواند. او در شش سالگی از آب ترس داشته، اما برادرش که دروازبان سابق تیم ملی واترپلو نیز بوده است، آریا را کم کم با آب دوست کرده است تا اینکه از هشت سالگی آریا و آب دیگر از یکدیگر جدا نشدند، هرکجا که آب بود آریا نیز بود. آب دنیای این نوجوان مستعد ایران شد. آریا از ۹ سالگی وارد دنیای حرفه‌ای شنا شد و در ۱۰ سالگی در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت کرد.

علاقه او به شنا تا حدی است که آبی تنها رنگ مورد علاقه‌اش است، آریا علاقه‌ای به شهرت ندارد و از اینکه فوتبالیست نیست، پشیمان نشده و ترجیح می‌دهد به چیزی که در آن استعداد دارد، کارش را ادامه دهد تا اینکه فقط دنبال چیزی باشد که او را به پول و شهرت می‌رساند. علاقه او به شنا تا حدی است که هیچ رشته دیگری را دوست ندارد، البته گاهی واترپلو بازی می‌کند اما به‌صورت تفریحی که خب البته واترپلو هم از خانواده شنا است.

آریا

با حسن تفتیان از ورزشکاران دومیدانی در اردوی مجارستان آشنا شده اما با سایر ورزشکاران ایرانی فرصت آشنایی را پیدا نکرده است، دو شناگر مجارستانی و آفریقای جنوبی تکنیک‌های خاصی در شنای قورباغه دارند، آریا علاوه بر اینکه به تکنیک این دو علاقه‌مند است خصایص اخلاقی نظیر فروتن بودن و اخلاق خوش این دو را نیز تحسین می‌کند. آریا از ورزش بانوان نیز بی‌خبر نیست و احتمال مدال آوری نجمه خدمتی و کیمیا علیزاده را در المپیک بالا می‌داند.

آریا نسیمی‌شاد تا یک سال پیش حتی تصور این را نداشت که در المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشته باشد، اما از مهرماه سال گذشته که برنامه‌های تیم ملی برای المپیک آغاز شد به فکر سفر به ریودوژانیرو افتاد. تنها عاملی که باعث شد با وجود تمام سختی‌ها در شنا باقی بماند عشق و علاقه او به شنا است،

آریا

اگرچه مربیان بسیاری از رده سنی پایه تا حرفه‌ای در کشف و رشد استعداد آریا نسیمی‌شاد ایفای نقش کرده‌اند اما بدون تردید هیچ یک از کاشناسان شنای ایران نمی‌توانند منقش خشایار حضرتی را در موفقیت او انکار کنند. حضرتی که در باشگاه‌های موج‌های آبی مشهد و همچنین تیم ملی به‌عنوان مربی تمرینات نسیمی‌شاد را برنامه‌ریزی می‌کند، بیش از هر فرد دیگری به توانایی‌های شاگردش ایمان دارد و در روزهای باقی‌مانده به المپیک با حساسیت زیادی به آریا تمرین می‌دهد.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه