معرفی زیباترین پل و جاده نروژ

عاطفه کماسی | جمعه, ۱۵ مرداد ۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

تمام جاده‌هایی که تا به حال از آن‌ها سفر کرده‌ایم به شهر، آبادی یا جایی منتهی شده‌اند. اما اگر پا به جاده‌ی ناکجا گذاشته باشید می‌دانید که این جاده به هیچ کجا ختم نمی‌شود بلکه شما را میان زمین و آسمان نگه می‌دارد! جاده‌ای بینهایت زیبا و کمی ترسناک! همراه با کجارو قدمی در این جاده‌ی بی‌نظیر بردارید و از آن لذت ببرید.

نه؛ این سکوی پرتاب فضاپیما نیست. این پلی در یکی از تماشایی‌ترین و محبوب‌ترین جاده‌های گردشگری نروژ است؛ جاده‌ی اقیانوس اطلس. این پل که استورسیساندیت (storseisundet)  نامیده می‌شود، با خمیدگی تندی از روی چند جزیره و آبراه‌های کوچک عبور می‌کند. مسیری که به پل ختم می‌شود ترسناک به نظر می‌آید زیرا پل ناگهان تمام می‌شود و اگر سعی کنید به راه خود ادامه دهید اتومبیل شما پرواز کرده و به آب‌های پایین پل سقوط می‌کند!

پل استورسیساندیت

پل استورسیساندیت

«جاده‌ی اطلس» که خاک اصلی نروژ را به جزیره‌های اویروی متصل می‌کند از هشت پل تشکیل شده که در بین آن‌ها استورسیساندیت بلندترین و خوش‌ منظره‌ترین است. جاده‌ تماشایی اقیانوس اطلس و پل طره‌ای استورسیساندیت با ۲۶۰ متر طول، عنوان «ساختمان نروژی قرن» را برای این کشور به ارمغان آورده و اخیرا، بعد از جاده‌ی ترول‌استیجن (trollstigen)، به دومین جاده‌ی زیبای پربازدید نروژ تبدیل شده است.

پل استورسیساندیت

پل استورسیساندیت

پل استورسیساندیت

پل استورسیساندیت

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه