سوغات اسپانیا چیست؟

عماد جعفری
عماد جعفری چهار شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
سوغات اسپانیا چیست؟

سوغات اسپانیا تنوع بسیار زیادی دارد، از مجسمه‌های لادرو، پوشاک و محصولات برند زارا و منگو گرفته تا زیتون و روغن زیتون انتخاب‌های زیادی برای خرید سوغات در اسپانیا وجود دارد. با کجارو همراه باشید.

اسپانیا کشور محبوب بسیاری از گردشگران در سرتاسر دنیاست. دو شهر مادرید و بارسلون بیشترین شمار گردشگران خارجی را به خود اختصاص می‌دهند. در این مقاله با برخی از سوغاتی‌های این دو شهر مشهور اسپانیا آشنا می‌شویم و نیز از برندهایی همچون زارا و منگو که در این کشور متولد شدند، خواهیم گفت.

سوغات مادرید

سوغات اسپانیا

مادرید یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا و پایتخت این کشور است. مادرید آیینه‌ای تمام نما از اسپانیاست و می‌توان تمام فرهنگ‌های اسپانیا را در این شهر دید. مادرید به شهر موسیقی، فوتبال و شور هیجان معروف است و به همین دلیل در میان گردشگران محبوبیت بالایی دارد. در این قسمت به سوغاتی‌های شهر مادرید اشاره می‌کنیم که می‌توانید در کنار لذت بردن از زیبایی‌های این شهر، به‌عنوان سوغاتی کشور اسپانیا آن‌ها را تهیه کنید.

سوغات اسپانیا

مجسمه‌های لادرو سوغات اسپانیا

سوغات اسپانیا

از مجسمه‌های چینی لادرو و مرواریدهای ماجورکا می‌توان به‌عنوان بهترین سوغاتی‌های مادرید یاد کرد. محصولاتی مانند کیف، کفش و کت‌های چرمی نیز سوغات مناسبی از مادرید هستند.

بارسلون بعد از مادرید، دومین شهر پرگردشگر اسپانیاست و از نظر هنر، تجارت و … شهرت جهانی دارد. در این بخش به سوغاتی‌هایی که می‌توان از سفر به بارسلون تهیه کرد، اشاره می‌کنیم.

زیتون و روغن زیتون

سوغات اسپانیا

زیتون و روغن زیتون اسپانیا برای همه شناخته شده است و شهرتی جهانی دارد، شما می‌توانید به‌عنوان سوغاتی اسپانیا همراه خود زیتون بیاورید یا حداقل طعم آن را در این کشور بچشید. به دلیل شرایط آب و هوایی خاص اسپانیا، فقط در این کشور و ایتالیا زیتون سیاه یافت می‌شود، و در مابقی مناطق جهان زیتون به رنگ سبز پرورش می‌یابد. زیتون دارای خواص درمانی زیادی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دفع سنگ‌های صفراوی و یبوست‌های مزمن

تسکین درد و سوزش سوختگی

درمان آفتاب‌زدگی و سرما‌زدگی

درمان گزش (حشرات، مار و عقرب)

کاهش خطر سرطان سینه در زنان و …

سوغات اسپانیا

عروسک‌های چوبی، شیرینی مخصوص به نام torro و کفش‌های سنتی دیگر سوغاتی‌های شهر بارسلون هستند. همچنین شاید سرگرمی به نام گاوبازی که برای مردم اسپانیا اهمیت بسیاری دارد را شنیده باشید، هنرمندان اسپانیایی مجسمه‌هایی الهام گرفته از این ورزش سنتی را طراحی کردند و شما می‌توانید این مجسمه‌ها را به‌عنوان یک سوغات منحصربه‌فرد اسپانیا از بارسلون تهیه کنید.

سوغات اسپانیا

سوغات اسپانیا

برند زارا سوغات اسپانیا

سوغات اسپانیا

یکی دیگر از سوغاتی‌هایی که می‌توان از اسپانیا تهیه کرد، محصولات برند زاراست. برندهای مشهور در اکثر شهرهای معروف دنیا شعبه دارند اما تهیه سوغاتی با برند خاص از زادگاهش جذابیت دیگری دارد. برند پوشاک زارا در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد و تولیدات آن ابتدا در زمینه پوشاک بود. امروزه شاهد توسعه‌ی محصولات این برند هستیم به‌گونه‌ای که سومین رده از عرضه پوشاک و کفش جهان، متعلق به این برند است. تولیدات این برند امروزه در زمینه پوشاک، کیف، کفش، زیورآلات و … گسترش یافته است.

برند منگو سوغات اسپانیا

سوغات اسپانیا

منگو برند دیگری است که در اسپانیا و در سال ۱۹۵۵ توسط ایزام آندیک متولد شد. منگو یکی از بزرگترین تولید کنندگان پوشاک زنانه در جهان است که تعداد فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات آن به بیش از ۱۰۰۰ مورد رسیده است. خرید محصولاتی چون کیف، کفش و پوشاک این برند سوغات و هدایای مناسبی از کشور اسپانیا خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه