کدام کشورها بیشترین نرخ مرگ و میر در تصادفات را دارند

سارا صریحی | شنبه, ۳۰ مرداد ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

 رانندگی بد، جاده‌های بی‌کیفیت، خودروهای نا امن و خیلی موارد دیگر باعث می‌شوند که در برخی از کشورها نرخ مرگ بر اثر تصادفات جاده‌ای بیش از حد میانگین باشد. با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ کشوری که متاسفانه بالاترین نرخ مرگ در اثر تصادفات جاده‌ای را دارند آشنا شوید.

با افزایش جمعیت، ترافیک‌های جاده‌ای هم روز به روز در حال افزایش هستند و وقتی جاده‌ها میزبان بیش از ظرفیت خود باشند، نرخ تصادفات و در پی آن مرگ و میر جاده‌ای هم افزایش می‌یابد. طبق آمارها گفته می‌شود که سالانه ۱.۲ میلیون نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و نمی‌شود به خاطر این حوادث تنها کارخانه‌های ماشین‌سازی را مقصر دانست. در این میان خود راننده، مناسب نبودن وضعیت جاده‌ای و نظارت ناکافی پلیس هم می‌تواند دخالت داشته باشد.

۱۰.عراق

بالاترین نرخ مرگ و میر بر اثر تصادف

عراق رتبه‌ دهم را در این فهرست دارد. این‌طور گفته می‌شود تقریبا تمام جاده‌های این کشور خطرناک هستند و در این بین بزرگراه ۸۰ از کویت به بصره، خطرناک‌ترین این جاده‌ها است و به آن بزرگراه مرگ می‌گویند. از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ۳۲ نفر در عراق بر اثر تصادفات جاده‌ای می‌میرند.

۹.جمهوری دومینیکن

جکهوری دومینیکن را به راننده‌های بی‌دقت و بسیار بدش، جاده‌های خطرناک و بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی می‌شناسند. سال گذشته این کشور به عنوان خطرناک‌ترین کشور برای راننده‌ها اعلام شد. از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در جمهوری دومینیکن ۳۲ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان می‌بازند.

۸.مالاوی

نام مالاوی که می‌آید همه خیابان‌های ناجور، بدون نور کافی و بدساخت این کشور را به یاد می‌آورند. گردشگران پس از سفر به این کشور قطعا چاله چوله‌ها، حیوانات پرسه زن در جاده و وسایل نقلیه‌ی رها شده در خیابان‌ها را فراموش نخواهند کرد. وضعیت بد جاده‌ها باعث شده است که از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در این کشور، ۳۲ نفر جان خود را در اثر تصادفات جاده‌ای از دست دهند.

۷.کنگو

جاده های کنگو

به مانند مالاوی، همه کنگو را هم به وضعیت بسیار بد و استانداردهای پایین رانندگی می‌شناسند. در زمان رانندگی در جاده‌ها مشکل دیگری به نام سدهای ایجاد شده توسط ارتش هم وجود دارد که این هم در نوع خودش معضل بسیار جدی است. ماشین دزدی نیز در این کشور بسیار اتفاق می‌افتد و از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ۳۴ نفر جان خود را در اثر تصادف از دست می‌دهند.

۶.ونزوئلا

هر زمان که یک توریست آمریکایی قصد سفر به ونزوئلا را می‌کند، وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده به آن‌ها آموزش‌های لازم برای رانندگی و دقت لازم در این مورد را می‌دهد . غیر از دزدی‌های فراوان جاده‌ای، جاده‌های بسیار بد این کشور مسئول مرگ ۳۵ نفر از ۱۰۰۰۰۰ نفر هستند.

۵. سوازیلند

شاید تا بحال نام سوازیلند را نشنیده باشید. سوازیلند یک کشور کوچک پادشاهی در جنوب آفریقا است و از نظر جاده‌ای در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. چاله‌های فراوان، نور کم، عدم رعایت مقررات و غیره جز مشکلات راهنمایی و رانندگی این کشور هستند. در واقع در سوازیلند هیچ قانون مشخصی در این زمینه وجود ندارد و حتی افراد مست هم می‌توانند براحتی پشت فرمان بنشینند. وضعیت نابه‌هنجار این کشور موجب مرگ ۳۶ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر می‌شود.

۴.سودان

جاده های سودان

در سودان باید بسیار مراقب بود، زیرا مردم این کشور با علاقه‌ی شدیدی که به سرعت دارند موجب تصادفات زیادی می‌شوند. البته جاده‌های خراب با نور کم، طوفان‌های شن و دید کم عوامل دیگری در مرگ و میر بالا در این کشور هستند. در این کشور از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ۳۶ نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

۳.ایران

متاسفانه کشورمان در این فهرست رتبه‌ی سوم را دارد و این رتبه را مدیون رانندگی بسیار بد و شتاب‌زده‌ی رانندگان، کیفیت پایین خودروها و جاده‌ها است. البته طبق آمار مهم‌ترین علت تصادفات در ایران رانندگی بسیار بد و شتاب‌زده‌ی رانندگان است که با وجود قوانین تقریبا سخت‌گیرانه موجب تصادفات مرگ‌بار زیادی می‌شود. در ایران از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ۳۸ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

۲.تایلند

مرگ بر اثر تصادف

تایلند یکی از پرجمعیت‌ترین و کوچک‌ترین کشورهای آسیا است و خیابان‌های این کشور پر از افرادی است که خیابان را با میدان مسابقه اشتباه گرفته‌اند و جان افراد برایشان اهمیتی ندارد. جاده‌های بد هم باعث شده‌اند که از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در این کشور ۴۴ نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست دهند.

۱.نامیبیا

نامیبیا در این فهرست رتبه‌ی اول را دارد و جاده‌های خطرناک این کشور برای گردشگران به دلیل شناخت کم‌تر خطر بیشتری دارد. بیش‌ترین نرخ تصادفات در دنیا متعلق به نامیبیا است و در این کشور از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ۴۵ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند.

مطالب مرتبط:

منبع toptenscentral

دیدگاه