تور مجازی: بهشت کارائیب

سارا کرایی | سه شنبه, ۲۶ مرداد ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

کارائیب، ترکیبی از آرام‌بخش‌ترین رنگ‌های طبیعت و زیباترین سواحل استوایی، در آمریکای مرکزی قرار گرفته است. بهشتی زمینی که در فاصله‌ی بسیار دوری از ایران قرار دارد، به همین دلیل است که شاید برای خیلی‌ها، هیچ‌گاه فرصت سفر به کارائیب پیش نیاید. در این مقاله شما را به سفری مجازی به دل این بهشت استوایی خواهیم برد. با کجارو همراه باشید.

جزیره‌ هیسپانیولا (Hispaniola)، واقع در دریای کارائیب، در دل خود دو کشور مستقل را جای داده‌ است؛ کشور هائیتی و جمهوری دومنیکن. اگرچه این دو کشور در همسایگی هم قرار دارند، چون شب و روز با هم متفاوت‌اند. 

کریستوف کلمب در سال ۱۴۹۲ این جزیره را کشف کرد و نام آن را هیسپانیولا نهاد. پیش از این اکتشاف، تنها ساکنان این جزیره بومیان بودند، اما آن‌ها ساخت و پرداخت فلزات را آموختند و این توانایی جدید سبب شد هجوم تازه‌واردان و متمدنان غربی را تاب نیاورند و با آن‌ها مقابله کنند.

کارائیب

در نتیجه‌، نزاع به‌وجود آمده بین غربی‌ها و بومیان سبب شد که جزیره به دو بخش نامساوی تقسیم گردد: فرانسوی‌ها ۳۰درصد قلمرو غربی را تسخیر کردند، یعنی بخشی که امروزه جمهوری هائیتی نامیده می‌شود، و ۷۰درصد قلمرو شرقی مستعمره‌ی اسپانیایی‌ها شد.

کارائیب

در گذر صدها سال، این جزیره‌ جنگ‌های بسیاری به چشم خود دیده است، مانند شورش خونین برده‌های هائیتی در سال ۱۷۹۱-۱۸۰۳. در طول جنگ، هائیتی‌ها چندین شهر از بخش شرقی جزیره را غارت کردند و تقریبا نیمی از ساکنان جزیره را قتل‌عام کردند. این حوادث خونین نقطه‌ی آغازی برای شروع دشمنی عمیق میان مردم هائیتی و جمهوری دومینیکن (تاسیس ۱۸۴۴) شد.

کارائیب

در حالی که کشور هائیتی همچنان درگیر جنگ‌ها، غارت‌ها، قحطی، بیماری و بلایای طبیعی است، همسایه‌ی آن، جمهوری دومینیکن، را باید «بهشت زمینی» دانست؛ توصیفی که میلیون‌ها گردشگر روی آن اتفاق‌نظر دارند. تنها آب و هوای بهشتی این جزیره برای دادن چنین لقبی به آن کافی‌ است. آب‌ و هوای همیشه تابستانی این جزیره بسیار مطبوع و دلپذیر است. این جزیره پر است از نقاط آرامش‌بخش. صحبت از هتل‌های کارائیب که به میان می‌آید، جمهوری دومینیکن از نظر تعداد هتل پیشگام است.

کارائیب

سالانه هزاران گردشگر با کشتی‌های کروز به اینجا می‌آیند تا از زیبایی‌های بی‌مثال آن لذت ببرند. یکی از این کشتی‌ها را می‌توانید در تصویر پانوراما ببینید. کشتی کاستاآتلانتیکا متعلق به شرکت کشتیرانی صاحب کشتی کاستاکونکوریداست که در شب ۱۳‌ام ژانویه‌ی ۲۰۱۲ پس از برخورد با یکی از تپه‌‌های دریای سواحل ایتالیا غرق شد.

کارائیب

سواحل زیبای جمهوری دومنیکن کارت ویزیت آن محسوب می‌شوند. سواحل مرجانی در سراسر کارائیب دیده می‌شوند، اما زیباترین آن‌ها را می‌توان در کشور دومنیکن یافت. این کشور زیبا به خاطر طبیعت بکر، رودهای زلال، فرهنگ منحصربه‌فرد و بسیاری از بناهای تاریخی (که به ثبت میراث فرهنگی یونسکو رسیده‌اند) شهرت دارد.

کارائیب

به تصاویر کشور هائیتی که نگاه کنید تنها چیزی که می‌بینید ساختمان‌های خرابه‌ و کودکان گرسنه‌اند، در حالی که عکس‌های جمهوری دومینیکن سواحل سفید، دریای آبی، معماری دیدنی، رنگ‌های زنده‌ی طبیعت و چهره‌های همیشه بشاش محلی‌ها را نشان می‌دهند.

امیدوارم از دیدن تصاویر این «بهشت زمینی» لذت ببرید.

تور مجازی روزهای فرد، ساعت ۱۰:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع keblasuk airpano

دیدگاه