طراحی و ساخت اسپورت جت ، هواپیمایی مخصوص ورزشکاران روسی حاضر در المپیک

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
طراحی و ساخت اسپورت جت ، هواپیمایی مخصوص ورزشکاران روسی حاضر در المپیک

یک شرکت سازنده‌ی هواپیمای روسی هواپیمایی مخصوص ورزشکاران طراحی کرده است که در این دوره از رقابت‌های المپیک، تیم روسیه با این هواپیما به رقابت‌ها اعزام شده است. با کجارو همراه باشید تا با امکانات این هواپیما بیشتر آشنا شوید.

یک شرکت سازنده‌ی هواپیمای روسی از رقابت‌های المپیک استفاده کرده تا «اسپورت جت‌های» خود را ارتقا بخشد. این جت یک هواپیمای شخصی است که مختص تیم‌های ورزشی و ورزشکاران حرفه‌ای طراحی شده است.

شرکت سازنده‌ی هواپیمای روسی به نام «Sukhoi Civil» این هواپیما را که ظرفیت آن ۱۰۰ نفر است، به ۴ بخش تقسیم کرده است که شامل سیستم تفریحات عجیب و غیرعادی حین پرواز مثل دوچرخه سواری و یک تلویزیون منحنی 4K می‌شود که ورزشکاران بتوانند به بررسی مسابقات قهرمانی بپردازند.

در این هواپیما مسافران می‌توانند برای درمان جراحات خود کپسول‌های آندوسکوپی و میز ماساژ پیدا کنند. حتی اجزای استاندارد هواپیماها نیز تغییراتی یافته‌اند. صندلی‌های بیزینس کلاس به حسگرهای فیزیکی مجهز شده‌اند تا ضربان قلب و سطح اکسیژن را کنترل کند. توالت‌ها به گزارش هیدراتاسیون مجهز شده است.

اسپورت جت برای مربیان نیز تجهیزات ویژه‌ای دارد. در این هواپیما بخش مربیان طراحی شده است که یک میز، یک صندلی، یک مبل و تبلت‌هایی با نرم‌افزار عملکرد دارد.

اسپورت جت مخصوص ورزشکاران

شاید مهم‌ترین عامل فروش این هواپیما این است که ورزشکاران دیگر مجبور نیستند در بستن چمدان خود بسیار دقیق  باشند (می‌توانند تجهیزات ورزشی را نیز همراه خود بیاورند).  با هواپیمای جت اسپورت، شمشیربازان المپیکی مانند «آرتور لانیگان اوکیف» هیچ مشکلی در آوردن تجهیزات ورزشی خود نداشتند.

مدیر فروش شرکت Sukhoi در مصاحبه با CNBC  گفت:

در طراحی هواپیما به بخش کوچکی از بازار تمرکز کرده‌ایم که هواپیماهای موجود نتوانسته‌اند نیاز آن را برطرف کنند. این کار در بازاریابی «جاویژه» نامیده می‌شود که در این مورد در طراحی هواپیما برای جابه‌جایی تیم‌های ورزشی مورد استفاده قرار گرفته است. 

قرار بود اولین جت اسپورت تا آخر سال ۲۰۱۷ تحویل داده شود، اما در این دوره از رقابت‌های المپیک، اسپورت جت به‌عنوان هواپیمای رسمی کاروان المپیک روسیه مورد استفاده قرار گرفت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه