پس از هشت ماه اولین گروه از گردشگران روس، وارد آنتالیا شدند

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
پس از هشت ماه اولین گروه از گردشگران روس، وارد آنتالیا شدند

پس از ماه‌ها وقفه در سفر گردشگران روسیه به ترکیه، مقامات این کشور برای نجات صنعت به گل نشسته گردشگری این کشور، اولین گروه از گردشگران روس امروز با پرواز مسکو - آنتالیا وارد ترکیه شدند.

ترکیه سال‌ها است اولین انتخاب گردشگران روس برای سفرهای خارجی است و روس‌ها علاقه فراوانی به سواحل جنوبی آنتالیا و آلانیا دارند که خدمات کامل با قیمت مناسب به آن‌ها ارائه می‌دهد.

اما پس از قطع روابط میان مسکو و آنکارا به‌دلیل سقوط یک جنگنده روسی در نزدیکی مرز سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه در ماه نوامبر سال گذشته، پوتین تحریم‌هایی را از جمله ممنوعیت سفر اتباع روسیه به ترکیه صادر کرد.

اما پس از نامه آشتی‌جویانه رجب طیب اردوغان - رییس جمهوری ترکیه - به ولادیمیر پوتین، روابط دو کشور از سر گرفته شد.

در همین راستا، چندی قبل کرملین از رفع محدودیت‌های ایجاد شده برای صنعت گردشگری ترکیه شامل سخت‌گیری در اعطای ویزا و هشدار نسبت به عدم سفر شهروندانش به ترکیه خبر داد و آژانس‌های مسافرتی نیز روابط خود را با همتایان ترک خود از سر گرفتند.

آژانس فدرال گردشگری روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد فرآیند عادی‌سازی روابط و همکاری با ترکیه را در مقوله گردشگری آغاز کرده و در این راستا ممنوعیت در فروش تورهای گردشگری ترکیه برداشته شده است.

با این وجود دولت روسیه همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه ترکیه را به‌صورت کامل رفع نکرده است و همچنان مجموعه‌ای ازتحریم‌های اقتصادی خود علیه آنکارا، سختگیری در صدور ویزا، ممنوعیت در صدور اقلام کشاورزی و استخدام اتباع ترک را همچنان حفظ کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه