معرفی لوکیشن: سریال Game of thrones (قسمت سوم)

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی جمعه، ۱۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
معرفی لوکیشن: سریال Game of thrones (قسمت سوم)

قسمت هجدهم از سری مقالات لوکیشن فیلم را به ادامه معرفی مکان‌های فیلمبرداری بی‌نظیرترین سریال تاریخ جهان اختصاص داده‌ایم. پس با کجارو همراه باشید تا سری به لوکیشن‌های سریال بازی تاج و تخت ها بزنیم.

بازی تاج و تخت‌ها

بازی تاج و تخت‌ها سریال آمریكائی با فضای قرون‌وسطی و ساخته دیوید بینیوف David Benioff و دان وایس Don Weiss است كه از شبكه HBO پخش خواهد شد. این سریال، بر اساس رمان پرفروش "ترانه یخ و آتش" جرج آر. آر. مارتین George R.R. Martin و شرح خشونت و كشمكش خانواده‌های درباری برای تكیه زدن بر تخت پادشاهی وستروز Westros ساخته شده است. این سریال در ۱۷ آوریل ۲۰۱۱ در انگلستان و ۱۸ آوریل در اسكای آتلانتیك آغاز به كار خواهد كرد.

انتظار می‌رود این سریال تلویزیونی چند خط داستانی را از رمان "ترانه یخ و آتش" گرفته باشد. مارتین Martin نویسنده رمان اظهار داشته كه فیلم‌نامه اولیه نسبت به اثر وی وفادار مانده است.

کارگردان این سریال ادعا کرده است که می‌تواند این سریال را برای ۶ فصل انجام دهد اما منتقدان بر این باور بودند که دیوید بنیوف نمی‌تواند این سریال را بیش از ۳ فصل انجام دهد اما حالا با گذشتن از فصل ششم، همه جهان آرزو میکنند تا هیچ وقت این سریال تمام نشود

گیم آف ترون

سازندگان این مجموعه دیوید بنیاف و دی. بی. وایس قصد دارند تا در صورت توافق شبکهٔ اچ‌بی‌او حق ساخت مجموعه تلویزیونی تمامی قسمت‌های رمان تکمیل نشدهٔ ترانهٔ یخ و آتش را بخرند. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که سری کامل کتاب قابلیت تولید حدود ۸۰ ساعت فیلم، یعنی مدت زمان کافی برای ۸ فصل را دارد.

گیم

در سال ۲۰۱۳ فرانک دوئلجرتهیه کنندهٔ این مجموعه اعلام کرد «ما احتمالاً تا ۷ فصل ادامه خواهیم داد». بنیاف و وایس تأکید کرده‌اند که تولید سریال را به دلیل انتظار برای انتشار کتاب بعدی مارتین متوقف یا آهسته نخواهند کرد. آن‌ها اعلام کرده‌اند که از طرح کلی مارتین برای پایان کتاب مطلع‌اند و نگران هستند که گسترش سریال به ۱۰ فصل از هیجان و حرکت آن بکاهد. بنیاف و وایس احتمال می‌دهند که سریال زودتر از انتشار آخرین کتاب این مجموعه به پایان برسد.

تا ۸ام آوریل سال ۲۰۱۴، ۶ فصل از این مجموعه سفارش داده‌شده و ۴ فصل آن به طور کامل فیلم‌برداری شده‌است. این مجموعه به طور متوسط هر صفحهٔ کتاب را به ۰٫۸ دقیقه فیلم تبدیل کرده‌است.

لوکیشن‌های سریال Game of thrones

ایرلند شمالی


جاده منتهی به سرزمین پادشاهی، ایرلند شمالی

ایرلند

مالت

ازدواج دنریس و مادر اژدها؛ آزوره، مالت

مالت

کرواسی

سرزمین پادشاهی؛ دوبرونیک، کرواسی

براوس؛ سیبنیک، کرواسی

کرواسی

میرین، قلعه Kliss ، کرواسی

 

کرواسی

اسپانیا

بلند پل ولانتیس: روم پل، کوردوبا، اسپانیا


کاخ سلطنتی دورن: کاخ Alcázar در رئال، سویل، اسپانیا

اسپانیا

ایسلند

شمال وستروس؛ ذینگولیر، ایسلند

ایسلند

مراکش

لوکیشن گیم آف ترونز

پنتوس؛ ورزازات، مراکش

مالت

ویدئو پشت صحنه سریال بازی تاج و تخت‌ها
ویدئو پشت صحنه سریال بازی تاج و تخت‌ها

خوانندگان محترم کجارو، اگر شما نیز از طرفداران سریال «بازی تاج و تخت‌ها» هستید، لطفا نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک گذارید. ضمنا می‌توانید تمام مطالب بخش لوکیشن فیلم را در صفحه اختصاصی آن مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه