بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه را بشناسید

سارا صریحی | دوشنبه, ۲۱ تیر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

با اینکه همیشه پر از تنش‌های سیاسی و مذهبی است، خاورمیانه به دور از هرگونه جنگ و آشوب می‌تواند نگین مناطق تاریخی جهان باشد. برخلاف ذهنیت منفی برخی از غربی‌ها نسبت به این منطقه، خوشبختانه بخش بزرگی از آن امنیت کافی برای سفر دارد و می‌تواند مقصد کاملا متفاوتی از دیگر مناطق گردشگری جهان باشد. با سفر به خاورمیانه سفر در تاریخ خواهید داشت.با کجارو همراه باشید تا با بهترین مقاصد گردشگری این منطقه‌ تاریخی آشنا شوید.

سفر به خاورمیانه می‌تواند به مانند سفر در زمان چه به‌سمت آینده و چه به‌سمت گذشته باشد. خاورمیانه منطقه‌ای است که می‌تواند مدرنیته، سنت و تاریخ را در یک‌جا به گردشگران علاقه‌مند ارائه دهد و تجربه‌ای خاص را برایشان ایجاد کند.

قاهره، مصر

قاهره

با اینکه فعلا از نظر امنیتی مشکلاتی دارد و شاید نتوان با خیال راحت به این منطقه سفر کرد، قاهره روزی که خیلی هم دور نیست یکی از بهترین مقاصد گردشگری این منطقه و البته جهان بوده است و امیدواریم خیلی زود دوباره جانی تازه بگیرد. رود نیل، معماری پاریسی مرکز شهر، اهرام ثلاثه و البته موزه‌ی مصر، قاهره را به یک مقصد پرطرفدار برای گردشگران تبدیل کرده‌اند.

استانبول، ترکیه

استانبول

فرقی نمی‌کند به کدام بخش این شهر سفر کنید، اروپایی یا آسیایی هر دو جاذبه‌های فراوانی برای ارائه دارند و در کنار یک‌دیگر، استانبول را به یکی از مهم‌ترین مقاصد در سفر به ترکیه تبدیل کرده‌اند. متأسفانه در حال حاضر سفر به استانبول امن نیست، اما امیدواریم خیلی زود خطرات برطرف شود و بتوان به این ترکیب معجزه‌آسای غرب و شرق سفر کرد. این شهر به‌مدت ۱۶ قرن پایتخت امپراتوری بوده که حالا هم از آن آثار معماری باشکوهی برجا مانده است. تنگه‌ی به سفر، مساجد خیره‌کننده، تنوع فرهنگی و مذهبی، همگی استانبول را نه‌تنها در خاورمیانه، بلکه در جهان جز بهترین‌ها کرده‌اند.

پترا، اردن

پترا

تمام اردن، البته به غیر از پایتخت غیر جذابش امان، زیبا و پر از جادو و شگفتی است، شگفتی که در پترا دو چندان می‌شود. به مانند این شهر باستانی سنگی با وجود معابد حجاری شده توسط قبیله‌های صحرایی در هیچ جای جهان یافت نمی‌شود. پترا یکی از برجسته‌ترین شهرهایی است که تابه‌حال ساخته شده‌اند و زیبایی آن در هنگام غروب خورشید و شب‌ها چندین برابر می‌شود.

دبی، امارات

دبی شهری متعلق به آینده و حال، شهری که در رقابت همیشه گزینه‌ نو و بهتری برای ارائه دارد. این شهر با وجود بزرگترین هتل دنیا امیدوار است به یک ابرشهر بزرگ و مدرن تبدیل شود، در حال حاضر هم جز مقاصد اصلی گردشگری در جهان است. رفتن به دبی به مانند سفر به آینده خواهد بود.

شیراز، ایران

شیراز

شیراز شهر شکوه تاریخ و آرامش حال، شهری با فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله که به گل‌ها، ادبیات و شعرش مشهور است. شیراز را می‌توان نماینده‌ بسیار خوبی برای ایران دانست. سالانه گردشگران زیادی چه از خارج و چه از داخل به این شهر سفر می‌کنند. بهترین فصل برای سفر به شیراز فصل بهار و ماه اردیبهشت است.

ابوظبی، امارات

ابوظبی

پایتخت امارات از آن شهرهایی است که شدیدا تلاش می‌کند تا به پایتخت فرهنگی خاورمیانه تبدیل شود. ازاین‌رو در حال ساختن نسخه‌های دیگری از موزه‌های لوور و گوگنهایم است. ابوظبی روی مجموعه‌ای از جزایر قرار گرفته و با وجود آسمان‌خراش‌ها و یکی از بزرگ‌ترین مساجد دنیا که از سوی غیر مسلمان‌ها هم بازدید می‌شود، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا و البته خاورمیانه است.

اقصر، مصر

اقصر

اقصر جمع قصر است و اشاره به کاخ‌های فراعنه دارد. دره‌ی پادشاهان و معبد کرنک دو جاذبه‌ مسحور کننده‌ای هستند که تمام قصه‌های مرتبط به فراعنه، مومیایی‌ها و فرهنگ گمشده‌ی مصر باستان را برایتان نقل می‌کنند. کرنک واقعا خیره‌ کننده است و از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین معبدی که تابه‌حال ساخته شده یاد می‌کنند.

دوحه، قطر

دوحه

از این پس قطعا از دوحه بیشتر خواهید شنید، این شهر در تلاش است که با ساختن هتل‌های بزرگ با معماری‌های خیره‌کننده و جاذبه‌های گردشگری در سطح استانداردهای جهانی (یکی از آن‌ها موزه‌ی هنرهای اسلامی است که روی جزیره‌ی مصنوعی ساخته شده است) به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شود.

دریای مردگان، اردن

دریای مردگان

دریای آب شور مردگان اردن یکی از جاذبه‌های پرطرفدار و ویژه‌ی خاورمیانه است. این دریاچه برای هزاران سال میزبان افرادی از سراسر جهان بوده است. شنا کردن در این دریاچه حس بی‌وزنی کامل را دارد و کوهستان‌های اطراف می‌توانند پس زمینه‌ی زیبایی را خلق کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ucityguides

دیدگاه