تندیس مسیح کجاست؟

محبوبه رستمی | یکشنبه, ۲۰ تیر ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

تندیس مسیح در شهر «ریو دو ژانیروی» برزیل، یکی از عجایب هفت‌گانه‌ دنیای جدید است که بسیار باشکوه به نظر می‌رسد. شاید بتوان به‌نوعی این مسجمه را نماد مسیحیت هم دانست. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با موقعیت این سازه‌ی مشهور بیشتر آشنا شویم.

معرفی

تندیس مسیح

تندیس مسیح (ع)

تندیس مسیح (ع)

مجسمه سازی لهستانی-فرانسوی به نام پائول لندوفسکی کار طراحی این بنا را در سبک آرت دکو (هنر تزیینی) به عهده داشت و کار ساخت آن را به کمک مهندسی برزیلی به نام هیتور داسیلوا کاستا و مهندس فرانسوی دیگری به نام آلبرت ککو (Albert Caquot) شروع کرد. صورت مجسمه را نیز هنرمندی رومانیایی به نام جئورج لئونیدا ساخت. ارتفاع تندیس مسیح بدون احتساب پایه‌ی ۸ متری آن ، حدود ۳۰ متر است. دو بازوی آن که به‌شکل آغوش باز در آمده‌اند و نمایانگر این است که مسیح با آغوش باز، پذیرای همه نسل بشر خواهد بود ۲۸ متر طول دارند. وزن این سازه هم به ۶۳۵ تن می‌رسد. مجسمه‌ی مسیح بین سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۱ ساخته و روی کوه کورکووادو با ۷۰۰ متر ارتفاع نصب شد. دست چپ این تندیس به مناطق شمالی ریو دو ژانیرو و دست راست آن به مناطق جنوبی این شهر اشاره می‌کند. از میان تعداد زیادی مجسمه‌ی مسیح که در سراسر جهان ساخته شده است، این یکی در سال ۲۰۰۷ میلادی با رای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از سراسر جهان، به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه‌ جهان جدید دنیا انتخاب شد. در ساخت مجسمه از مصالحی همچون بتن و سنگ صابون (لایه‌ی بیرونی) ساخته شده است.

آدرس

 برزیل، ریو دو ژانیرو، کوه کورکووادو

دسترسی

تندیس مسیح (ع)

تندیس مسیح (ع)

بی‌شک اگر روزی به ریو سفر کردید، بدون بازدید از تندیس باشکوه مسیح سفرتان تکمیل نخواهد شد. راه‌های مختلفی برای دسترسی به کوه کورکووادو و  این مجسمه وجود دارد که شامل تاکسی، قطار یا اتوبوس می‌شوند. اگر می‌خواهید با استفاده از قطار به بالای کوه سفر کنید، بهتر است از قبل اقدام به رزرو بلیط کنید تا در صف‌های شلوغ نمانید. هزینه‌ی بلیط ۴۶+ دلار آمریکا است که شامل بازدید از خود تندیس هم می‌شود. این بلیط را می‌توانید در خود ایستگاه، وب‌سایت‌ رسمی یا دکه‌های فروش رسمی نزدیک منطقه‌ی Laranjeiras تهیه کنید. این قطار که عمرش از خود تندیس هم بیشتر است، از ایستگاه کورکووادو هر نیم یا یک ساعت بین ساعات ۸ صبح تا ۸ شب اقدام به جابه‌جایی مسافران به‌سمت مجسمه می‌کند. در حال حاضر این قطار (cog train) ظرفیت انتقال ۱۷۳ مسافر را به‌طور هم‌زمان دارد. نکته‌ی جالب در مورد سفر با قطار، مناظر زیبایی است که در طول مسیر مشاهده می‌کنید، چراکه از میان جنگل بارانی تیجوکا عبور می‌کند. اگر برای عبور از جنگل بارانی Tijuca به‌سمت بالای کوهستان اقدام کنید، می‌توانید مناظری بسیار زیبا از کوهستان شوگرلوف، سواحل کپاکابانا، ایپانما، استادیوم ماراکانا و محدوده‌ی کوهستانی سرا دو ارگائوس را ببینید.

یکی دیگر روش‌هایی که معمولا زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد تاکسی است. تاکسی‌ها معمولا گران هستند. شما می‌توانید اغلب این مسیر را با تاکسی بپیمایید و حتی از راننده هم بخواهید تا وقتی که برمی‌شد منتظرتان بماند، اما به خاطر داشته باشید این کار هزینه‌ی زیادی می‌طلبد. میزان این هزینه به‌مدت زمان معطلی و نقطه‌ای که سوار شده‌اید بستگی دارد. اگر زمان زیادی ندارید، تاکسی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

روش دیگر استفاده از ون‌های مسافربری است. شما می‌توانید در شهر سوار (میدان Largo do Machado) این ون‌ها شوید و بیشتر مسیر منتهی به کوهستان را بپیمایید. در آنجا پس از خرید بلیط، می‌توانید سوار بر ون‌های رسمی به‌سمت تندیس حرکت کنید. هزینه‌ی حمل و نقل و بازدید از مجسمه مانند قطار است، اما یک ویژگی که دارد این است که خبری از انتظارهای طولانی نیست. اگر خودتان ماشین داشته باشید هم می‌توانید اغلب این مسیر را طی کنید و سپس با تهیه‌ی بلیط ۱۸ دلاری، سوار یکی از این ون‌ها شوید و به‌سمت تندیس سفر کنید. بلیط‌ها را می‌توانید از ایستگاه مترو لارگو دو ماچادو یا به‌صورت آنلاین تهیه کنید. برای گردشگرانی که تمایل دارند در عین صرفه‌جویی در زمان از مناظر زیبا هم لذت ببرند، این روش انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

روش پیشنهادی ما اگر وقت کافی دارید، پیاده‌روی است. اگر دنبال چالش، ورزش کردن و تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید، بهترین انتخاب شما پیاده‌روی خواهد بود. چندین مسیر متفاوت وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را برگزینید. همه این مسیر‌ها از پارک ملی تیجوکا عبور و شما را به‌سمت تندیس مسیح هدایت می‌کنند. مسیر اصلی از پارک انریک لاگه در باغ‌های گیاه‌شناسی شروع می‌شود و در حدود دو ساعت پیاده‌روی به‌سمت پارک ملی تیجوکا ادامه پیدا می‌کند. پیاده‌روی ممکن است سخت باشد، اما تماشای مناظری زیبا، گیاهان متنوع گرمسیری، آبشارها و حیواناتی مانند میمون کپوچین قطعا ارزش این سختی را دارند.

نکاتی که بهتر است بدانید

  • توصیه می‌کنیم ۱۵ دقیقه قبل از زمان بازدید در آنجا حاضر باشید.
  • هیچ‌گونه هتلی در نزدیکی تندیس وجود ندارد.
  • بهترین زمان برای بازدید از تندیس اول صبح هنگام طلوع آفتاب در هوای صاف یا شب هنگام  است.
  • به‌خصوص هنگام برگزاری کارناوال و رویدادهای بزرگی همچون جام جهانی و المپیک میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان در ریو دو ژانیرو حضور دارند. بهتر است اگر در این زمان‌ها قصد سفر دارید، از مدت‌ها قبل بلیط رزرو کنید و برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه