کشف عمیق‌ ترین حفره‌ جهان در چین

سارا کرایی | پنجشنبه, ۷ مرداد ۹۵ ساعت ۱۹:۱۵

چین ادعا می‌کند که عمیق‌ترین حفره‌ی دنیا را کشف کرده است. به گزارش روز چهارشنبه‌ی شبکه‌ی CCTV، ''حفره‌ی اژدها''، گودالی به عمق ۳۰۰ متر که در دریای جنوب چین قرار دارد، بزرگ‌ترین حفره‌ی دنیاست.

عمیق ترین حفره

این حفره در نقطه‌ای از زمین قرار دارد که کشورهای ویتنام، مالزی، اندونزی، برونئی، فیلیپین، تایوان و چین ادعای مالکیت آن را دارند ـ منطقه‌ای سرشار از منابع طبیعی و محل تقابل خطوط کشتیرانی ـ یکی از نظامی‌ترین نقاط دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش شین‌هوآ (خبرگزاری رسمی دولت چین)، این حفره‌ آبی که محلی‌ها آن را به اسم ''چشم'' می‌شناسند در بستر جزایر بحث‌برانگیز پاراسل (Paracel Islands) قرار دارد ـ جزایری که مورد ادعای چین، تایوان و ویتنام است.

عمیق ترین حفره

این حفره‌ی تازه کشف شده از حفره‌ی آبی دین (Dean's Blue Hole) در کشور باهاما، به عمق ۲۰۲ متر، نیز عمیق‌تر است.

به گفته‌ی پروفسور دانشگاه ''Ocean University of China''، یانگ زوشنگ، تحقیقات بسیاری برای اندازه‌گیری عمق این حفره صورت گرفته است.

و هم چنین می‌گوید:

تخمین عمق حفره باید از طریق یک سلسله درجه‌بندی‌ها انجام می‌شد ـ برای مثال، درجه بندی سطح جزر و مد آب، درجه حرارت، مقدار نمک و چگالی آب. اما بدون توجه به نوع درجه‌بندی، عمق این حفره باید چیزی حدود ۳۰۰ متر باشد.

حفره‌های آبی سطح زمین در عصر یخبندان بوجود آمده‌اند.

محققان چینی به مطالعات خود در زمینه‌ی حیات دریایی درون حفره ادامه خواهند داد، اگرچه به دلیل عمق زیاد آن، از سطحی به بعد، اکسیژنی در محیط نخواهد بود، به این معنی که احتمالاً موجودات زیادی در اعماق پایین‌تر وجود نخواهند داشت.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه