طرح جدید لباس‌ کاروان ملی ایران در المپیک ریو

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۴
طرح جدید لباس‌ کاروان ملی ایران در المپیک ریو

در پی موج انتقادهای شدیدو ایرادهای وارده در روزهای گذشته به طرح لباس کاروان ایران در المپیک ریو، طرح‌های جدید برای جایگزینی طرح قبلی آماده شده‌اند. برای اطلاع بیشتر از جزئیات خبر و طرح جدید لباس کاروان ایران در ادامه مطلب همراه کجارو باشید. 

روز یکشنبه هفته گذشته در مراسمی از لباس کاروان ایران در المپیک ریو رونمایی شد که به‌دنبال آن موجی از انتقادها در مورد طرح لباس‌های مذکور در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از سوی اقشار مختلف جامعه به راه افتاد. عمده انتقادهای وارده مربوط به رنگ لباس‌ تیم‌های ملی بود که هیچ رنگ و نشانی از پرچم ایران در آن وجود نداشت. شدت انتقادها به حدی بود که کمیته ملی المپیک طی بیانیه‌ای، ضمن پذیرش انتقادهای وارده، آمادگی خود را برای دریافت طرح‌های جدید و همچنین اصلاح موارد مطرح شده اعلام کرد. 

لباس کاروان المپیک

در این رابطه، طرح جدید لباس رسمی تیم ایران در مراسم رژه المپیک توسط یکی از طراحان ایرانی به نام کامران بختیاری آماده شده است که امروز در جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید طرح، کارهای اجرایی و دوخت به سرعت انجام خواهد شد. همچنین این طرح، در طی دو روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال و تایید بسیاری قرار گرفته و کاربران با به اشتراک‌گذاری تصویر طرح‌ها در # انتخاب من خواستار استفاده از این طرح برای لباس رسمی کاروان ایران شده‌اند. البته گفتنی است به‌دلیل اینکه طرح جدید لباس رژه کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو هنوز در دست بررسی است، در صورت موافقت با این طرح، لباس والیبالیست‌ها از روی لباس‌های قبلی کپی خواهد شد؛ زیرا تیم والیبال ایران نخستین تیمی است که روانه این تورنمنت ورزشی خواهد شد و دوخت لباس جدید برای آن‌ها با توجه به محدودیت زمانی چندان معقول و قابل اجرا به نظر نمی‌رسد.

لباس کاروان المپیک

لباس کاروان المپیک

لباس کاروان المپیک

لباس کاروان المپیک

لباس کاروان المپیک

نکته پایانی در مورد لباس‌های کاروان ورزشی اینکه طبق اعلام طراح، طرح لباس‌های جدید در جلسه امروز مورد تایید ریاست کمیته ملی المپیک قرار گرفته و پس از اعمال چند تغییر اندک، یکی از سه طرح موجود برای کاروان ملی ایران در برزيل برای استفاده در مراسم افتتاحیه ارسال خواهد شد. 

مطالب مرتبط:

منبع noandish

دیدگاه