۲۰ دلیلی که شما را عاشق ریو دو ژانیرو برزیل می کند

محمد اخلاقی | سه شنبه, ۲۲ تیر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

ریو از شهرهای همیشه زنده‌ دنیا به حساب می‌آید. دلایل گوناگونی وجود دارد تا با یک سفر به ریو، عاشق این شهر شوید. با کجارو همراه باشید تا بیشتر در مورد این شهر پر جنب و جوش بدانید.

شهر ریو دو ژانیرو (Rio De Janeiro) برزیل یکی از مقاصد پر طرفدار گردشگری جهان به حساب می‌آید. دلایل فراوانی توریست‌ها را به این شهر پر جنب و جوش می‌کشاند. دیدن مجسمه معروف حضرت مسیح در بام شهر و گرفتن عکس یادگاری با آن یا حمام آفتاب در سواحل زیبا و گسترده‌ ایپانما (Ipanema) از جمله‌ی این دلایل هستند. اما شهر ریو، دنیای هیجان انگیزی از تجربه‌ها را در خود جای داده است. کافیست خودتان را برای یک سفر پر ماجرا آماده کنید و به ریو قدم بگذارید. با کجارو همراه باشید تا دلایل جذابیت این شهر راز آلود را بیشتر بشناسید.

در ریو همه چیز را زیبا می‌بینید

seaside

می‌توانید بهترین خط افق زندگی‌تان را در ساحل ریو مشاهده کنید. جایی که ترکیب کوه ، ساختمان‌های بلند و خط ساحلی منظره‌ای شگفت انگیز خلق می‌کند. زیبایی شگفت انگیز طلوع و غروب خورشید شما را مسخ خواهد کرد. نمایی از خورشید در بین کوه‌های اطراف شهر، زیبایی مثال زدنی به شهر داده است. قله‌ی کله قندی (Sugarloaf) و پدرا دا گاوا (Pedra da Gávea) کوه‌هایی هستند که زیبایی خاصی به طلوع و غروب خوشید در ریو می‌دهند.

در ریو عاشق آکاراجه خواهید شد

acaraje

اگر عاشق غذاهای سرخ کردنی هستید، حتما آکاراجه (Acaraje) را امتحان کنید. آکاراجه نوعی میگوی سوخاری مخصوص برزیل است که طعمی بی‌نظیر دارد. مطمئنا با یکبار امتحان کردن این غذا عاشقش خواهید شد و شاید بلیط برگشت‌تان را لغو کنید تا زمان بیشتری برای صرف این غذا داشته باشید! در تمام نواحی ساحلی فروشندگان خیابانی مشغول فروش این غدای خوشمزه همراه با چاشنی‌های ویژه هستند. پس حتما در هنگام قدم زدن در ساحل پول خرد برزیلی همراه‌تان داشته باشید تا لذت خوردن آکاراجه را تجربه کنید.

بومیان ریو بسیار مهربان هستند

یکی از مشکلات رایج گردشگران، عدم تسلط مردم بومی به زبان انگلیسی است. معمولا توریست‌ها، در هنگام ارتباط با مردمان بومی دچار مشکل می‌شوند. اما در ریو بسیاری از مردم تلاش می‌کنند تا با رویی خندان شما را راهنمایی کنند، حتی اگر به زبان انگلیسی مسلط نباشند، بازهم با لبخندی زیبا تمام تلاش‌شان را می‌کنند که مفهوم مورد نظرشان را حتی با زبان اشاره به شما منتقل کنند. پس نگران ارتباط با مردم ریو نباشید و سعی کنید هر سوالی دارید، بپرسید.

در ریو هر روز آب نارگیل می‌نوشید

آیا تابه حال آب نارگیل تازه نوشیده‌اید؟ طعم این آب بسیار با طراوت، تازه، خوشمزه و دلنشین است. ضمن اینکه این نوشیدنی گوارا بسیار مفید، سالم و ارزان قیمت است. طعم آب نارگیل سبز و تازه آنقدر دلنشین است که آدم دوست دارد هر روز در محل کار یکی از این نوشیدنی‌های بهشتی را سر بکشد. از آنجایی که این امکان وجود ندارد، از حداکثر فرصت‌تان استفاده کنید و تا می‌توانید در ریو آب نارگیل بنوشید و از آن لذت ببرید.

عاشق بازارهای محلی ریو می‌شوید

shopping

شاید بتوان در مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ شهر خریدهای گوناگونی انجام داد، اما مسلما حضور در بافت بومی و خرید در بازارهای محلی بسیار متفاوت خواهد بود. اجناس در این بازارها ارزانتر از سطح شهر فروخته می‌شوند. برخی از توریست‌ها معتقدند که امنیت اینگونه بازارها پایین است، اما در مورد بازار محلی ریو به علت حضور پلیس‌های فراوان خیال‌تان از بابت امنیت راحت است. می‌توانید بدون دغدغه در بازار محلی ریو قدم بزنید و از فرهنگ و سنت غنی مردم لذت ببرید.

در ریو هر روز فی جوآدا خواهید خورد

Feijoada

اگر دنبال غدای دندان گیر و سیر کننده هستید، حتما برای یک بار فی جوآدا (Feijoada) را امتحان کنید. این خوراک محلی از ترکیب لوبیا همراه انواع گوشت به شکل‌های گوناگون ساخته می‌شود. این غذا معمولا همراه برنج، برش‌هایی از خربزه یا پرتغال و آرد کاساوا سرو می‌شود. با یکبار امتحان کردن این غذا به این موضوع پی می‌بردی که فرهنگ و هنر مردمان ریو تا چه حد در غذای آنها نقش ایفا می‌کند. فی جوآدا به قدری لذیذ است که احتمالا هر روز به سراغش خواهید رفت و دنبال دستور پخت آن خواهید گشت تا در هنگام بازگشت، خودتان نیز در منزل این غذا را درست کنید.

مناطق توریستی و قدیمی ریو شما را درگیر خودشان می‌کنند

lapa

گذشته از آثار تاریخی که در جای جای ریو وجود دارد، گردشگران معمولا محله لپا (Lapa) را برای تفریح انتخاب می‌کنند. در این منطقه رستوران‌ها و بارهای فراوانی وجود دارد. موسیقی زنده و شب زنده داری در کلوپ‌های شبانه از ویژگی‌های بارز این محله است. البته در کنار تمام زیبایی‌ها و جذابیت‌های این محل، گردشگران باید مراقب امنیت خود باشند. زیرا در پایان شب افراد سودجو به دنبال دزدی و آسیب رساندن به غریبه‌ها هستند.

ریو همیشه گرم است

hot

شهر ریو در طول سال همیشه گرم است. کمترین دمای این شهر ۱۵ درجه سانتیگراد و بیشترین دمای آن ۴۰ درجه است. پس در طول سفر حتما به مقدار کافی کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید، زیرا همه جا در معرض تابش مستقیم آفتاب هستید.

دستفروشان ریو، همیشه بهترین اجناس را ارائه می‌کنند

vendors

هنگام قدم زدن در سواحل ریو، دستفروشان پر شماری را خواهید دید که با کالاهای رنگارنگ دلربایی می‌کنند. تنوع و زیبایی این محصولات در روزهای اول شما را هیجان زده خواهند کرد. اما خیلی زود این شرایط برای شما عادی خواهد شد و حتی از سماجت دستفروشان برای فروش کالاهای‌شان آزرده خواهید شد. در بساط فروشندگان دوره گرد همه چیز پیدا می‌شود. عینک آفتابی، کاور لباس، استخر کوچک برای بچه‌ها، غذای عربی و حتی قاب آیفون! این فروشندگان با فریب دادن مردم نا آشنا، کالا‌ها را با قیمتی چند برابر بازارهای محلی به فروش می‌رسانند. پس سعی کنید فریب نخورید و در خرید از آنها بسیار محتاط باشید.

ریو شهری بسیار متنوع است

samba

در ریو تنوع بسیار زیادی در رنگ، نژاد و مذهب مردم وجود دارد. در این شهر توریستی، شما انواع مذاهب، رنگ پوست و گویش و زبان را خواهید دید. اما جذابیت ریو در این است که با وجود این تنوع در قوم و نژاد، تمام مردم در صلح و آرامش کنار هم زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی باهم ندارند. سطح آزادی اجتماعی به قدری بالا است که حتی دگرباشان در این شهر احساس امنیت دارند و می‌توانند در محله‌های مربوط به خودشان با آسودگی تردد کنند.

در ریو مراقب سارقان باشید

صرفا بخاطر اینکه احساس می‌کنید در بهشت هستید، نمی‌توانید مطمئن باشید که در آنجا دزدی وجود ندارد. هنگامی که در سواحل مشغول آفتاب گرفتن هستید، باید مراقب وسایل‌تان باشید. برخی از دستفروشان نیز برای فروش کالا نزدیک شما می‌شوند، در حالی که هدف اصلی آنها سرقت وسایل شماست. پس به هر غریبه‌ای اعتماد نکنید.

در ریو عاشق جاردیم بوتانیک می‌شوید

jardim

در جاردیم بوتانیک (Jardim Botanico) بیش از ۶۵۰۰ گونه گیاه مختلف در حال انقراض جمع آوری شده است. مجموعه‌ی ب‌ نظیری از گیاهان بومی و غیر بومی که بهشت زیبایی را ایجاد کرده‌اند و قطعا هر بیننده‌ای را شگفت زده خواهند کرد. سازمان غذا و دارو حفاظت از این گنجینه‌ی ارزشمند را به عهده دارد تا از انقراض گونه‌های متعدد موجود جلوگیری کند. این منطقه مساحت بسیار بزرگی دارد و بناهای تاریخی و فرهنگی متعددی در آن وجود دارد تا گردشگران در هنگام بازدید از آن بهره‌مند شوند. در هنگام مراجعه به این مکان، حتما کفش راحتی به پا داشته باشید، چون ساعت‌ها در آن پیاده روی خواهید کرد.

در ریو از تنوع سوپر مارکت‌ها لذت ببرید

Supermarket

همیشه مراجعه به سوپر مارکت‌ها در کشور غریبه حس سردرگمی برای مسافران به همراه دارد، زیرا معمولا محصولاتی که در کشور خودشان عرضه می‌شد، در این فروشگاه‌ها عرضه نمی‌شوند. خوشبختانه سوپر مارکت‌های ریو آنچنان متنوع هستند که در این کشور حس غربت نداشته باشید. تنوع محصولات با برندهای گوناگون شما را غافلگیر می‌کند و احتمالا پول زیادی در این فروشگاه‌ها خرج خواهید کرد. در سوپر مارکت‌های محلی، غداهای دست ساز گوناگونی برای وعده صبحانه و عصرانه عرضه می‌شود. همچنین میوه‌های استوایی تازه نیز در کنار محصولات بسته‌بندی شده به فروش می‌رسند. اگر در کنار ساحل آب نارگیل تازه ننوشیده‌اید، حتما در سوپر مارکت‌ها سراغشان را بگیرید و آنها را امتحان کنید. چند مدل چای گیاهی نیز در سوپر مارکت‌ها عرضه می‌شود که برای عصرانه می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

در ریو حتما به زونا سول سر بزنید

zona

اگر در ساحل زونا سول (Zonal Sul) کمی قدم بزنید، حتما دلیل شلوغی و تجمع مردم را درک خواهید کرد. بسیاری از مردم بخاطر زیبایی منطقه به این خیابان مراجعه می‌کنند و در کلوپ‌های اطراف آن سرگرم می‌شوند. رستوران‌های فراوانی در این منطقه مشغول فروش پیتزا هستند، هرچند قیمت آنها گرانتر از سطح شهر است، اما می‌توان از فضا لذت برد و با قیمت آن کنار آمد.

در ریو حتما به پارک ملی تیجوکا سر بزنید

National-Park

پارک ملی تیجوکا (Tijuca) با مساحتی بیش از ۸۳۰۰ متر مربع، بزرگترین جنگل بارانی جهان را در خود جای داده است. قطعا عاشق تنوع گونه‌ی گیاهی، جانوری این پارک ملی خواهید شد. آبشارهای بسیار زیبایی در این پارک وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در میان پارک، مسیرهای پیاده روی برای توریست‌ها طراحی شده است. اگر خوش شانس باشید، در هنگام قدم زدن میمون‌ها را خواهید دید که برای گرفتن موز به سمت شما می‌آیند.

 

مطالب مرتبط:

منبع allday.com

دیدگاه