انتشار کتاب به ایران خوش آمدید در ایتالیا

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
انتشار کتاب به ایران خوش آمدید در ایتالیا

بعد از اجرای برجام و لغو ویزا برای آسان‌تر کردن سفر به ایران، هر روز شاهد حضور بیشتر گردشگران اروپایی در ایران هستیم. از همین رو به دلیل افزایش بی‌سابقه سفر شهروندان ایتالیایی به ایران، کتابی به نام به ایران خوش آمدید، برای راهنمای گردشگران این کشور در ایتالیا به چاپ رسیده است.

در این کتاب، ایران به‌عنوان یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان و نقطه ارتباطات میان شرق و غرب با بیش از ۷۵۰۰ سال قدمت، هنر و معماری که نتیجه فرهنگ‌های مختلف است، معرفی می‌شود.

این کتاب همچنین به شرح وقایع تاریخی و توضیح دقیق آثار باستانی و بررسی‌های مختلف می‌پردازد و اطلاعات خوبی درباره رسوم محلی، اخلاق، طرز فکر و عادات ایرانی‌ها به خواننده ارائه می‌دهد.

کتاب راهنمای گردشگری ایران شامل ۵۶۰ قطعه عکس، ۳۰ نقشه مساحتی، ۱۴۰ طرح، نقشه راه‌ها با محوریت تاریخ، هنر، معماری و آداب و سنن ایران اسلامی است.

این کتاب در قالب ۲۶۰ صفحه انتشاریافته و با قیمت ۲۹.۵ یورو در برخی از کتاب‌فروشی‌های ایتالیا به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

رشد ۱۲ درصدی ورود گردشگران خارجی بعد از برجام

بعد از اجرایی شدن برجام میزان ورود گردشگران خارجی به کشور ۱۲ درصد افزایش یافته است. اما به دلیل نبود زیر ساخت‌های مناسب نمی‌توانیم پاسخگوی مسائل رفاهی گردشگران خارجی باشیم.

همچنین کشور ما می‌تواند از خانه‌های روستایی برای پذیرایی از گردشگران یاری گرفت اما همین اماکن نیاز به بازسازی و آماده‌سازی دارد که برای این مهم باید تسهیلاتی تخصیص داده شود.

البته هرچند ما نیاز به ساخت بیشتر هتل‌های سه و چهار ستاره در کشور داریم، در بیشتر کشورهای جهان هتل‌های پنج ستاره اغلب برای تاجران ساخته می‌شود، در صورتی که گردشگران نیاز به هتل‌های سه و چهار ستاره استاندارد دارند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه