خانه سلبریتی ها: لئوناردو دیکاپریو

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی جمعه، ۲۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
خانه سلبریتی ها: لئوناردو دیکاپریو

این‌بار در بخش خانه سلبریتی‌ها می‌خواهیم شما را با خانه، ویلا و جزایری آشنا کنیم که لئوناردو دیکاپریو، برنده جایزه اسکار ۲۰۱۵ در آنها زندگی می‌کند. در ادامه با کجارو همراه باشید.

معرفی لئوناردو دیکاپریو

لئوناردو ویلهلم دیکاپریو در ۱۱ نوامبر سال ۱۹۷۴ در کالیفورنیای آمریکا به دنیا آمد.

پدرش جورج دیکاپریو نویسنده و مادرش ارمهاین ایندربرکن. اجداد لئوناردو اهل ایتالیا و آلمان بودند. نام لئوناردو توسط مادر او و به خاطر نام لئوناردو داوینچی و هنگامی که نقاشی این هنرمند را در ایتالیا مشاهده کرد، برای او انتخاب شد.

مادر و پدر لئو هنگامی که او تنها یک سال داشت از یکدیگر جدا شدند و وی همراه مادرش در محله فقیرنشین ایکو پارک معروف به زاغه‌های هالیوود، زندگی کرد و بزرگ شد.

دی‌کاپریو بازیگری را در ۵ سالگی با بازی در مجموعه تلویزیونی «امپر روم» آغاز کرد، اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را به‌طور جدی آغاز کند.

در ابتدای دوران کارش مدیر آژانس و مدیر برنامه‌هایش به او گوش زد کردند نام لئوناردو بیش از حد غیرانگلیسی و خارجی است و او باید نامش را به لنی ولیامز تغییر دهد، اما لئوناردو نپذیرفت و با بازی در فیلم «زندگی بچه» در سال ۱۹۹۳ وارد سینما شد.

آغاز کار لئوناردو در سال ۱۹۸۹ با بازی در نقش گری بکمن در سریال تلویزیونی بود، در همین هنگام بود که با یکی دیگر از بازیگران سینما توبی مگی آشنا شد. در سال ۱۹۹۳ در نقش توبی در فیلم خوش درخشید و نامش در فهرست عنوان بهترین هنرپیشه نقش دوم قرار گرفت.

در همان سال با ایفای زیبای نقش یک معلول ذهنی در فیلم «گیلبرت گرپ چه می‌خورد؟» در کنار جانی دپ قرار گرفت که ثمره‌اش کاندید شدن برای جایزه اسکار در سن ۱۹ سالگی‌ بود.

در سال ۱۹۹۶ دیکاپریو در نقش رومئو در فیلم «رومئو و ژولیت« حاضر شد، اما با این همه فعالیت و کارنامه خوب هنری فیلم پر سروصدای «تایتانیک» (۱۹۹۷) بود که او را تبدیل به فوق‌ستاره‌ای در دنیای هالیوود کرد. تایتانیک فیلمی بود با ۱۱ کاندیدای اسکار با درصد بیشترین فروش فیلم در تاریخ سینما.

لئوناردو

بعد از موفقیت بزرگ تایتانیک او حضوری نه‌ چندان دل‌چسب در فیلم «سلبریتی» وودی آلن داشت. بعد از آن لئوناردو در فیلم ضعیف «ساحل» ظاهر شد، فیلمی که از نظر منتقدان و تماشاگران راضی‌کننده نبود.

در سال ۲۰۰۲ دیکاپریو تمرکزاش را روی دو اثر «اگر می‌تونی منو بگیر» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و «دارودسته نیویورکی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی قرارداد که هر دو فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

بعد از آن نوبت به اثر قابل توجه «هوانورد» رسید که بر اساس زندگی واقعی هاوارد هیوز، تاجر معروف آمریکایی، ساخته شده بود. دومین کار مشترک اسکورسیزی دومین کاندیدایی جایزه اسکار بهترین هنرپشیه نقش اول را برای او به ارمغان آورد.

همچنان دیکاپریو همکاری‌اش را با اسکورسیزی ادامه داد، به‌طوری که خیلی‌ها او را دنیروی جدید اسکور می‌خواندند.

دیکاپریو در سال ۲۰۰۵ مشغول همکاری سومش با اسکورسیزی به نام «مردگان» با حضور ستارگان دیگری چون جک نیکلسون، الک بالدوین و مت دیمون شد.

دیکاپریو

دی کاپریو فعالیت‌های وسیعی برای منابع طبیعی بخصوص حفظ و نگهداری گوریل‌ها انجام داده است. لئو با موفقیت در سال ۲۰۰۶ مشغول ساختن فیلمی در مورد محیط‌زیست شد و این فیلم را به فستیوال کن برد.

وی در سال ۲۰۰۸ با راسل کرو در فیلم «مجموعه دروغ‌ها» ایفای نقش کرد.

برخی افتخارات هنری دی کاپریو

  • برنده جایزه اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم بازگشته ۲۰۱۵
  • نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم الماس خونین، ۲۰۰۶
  • نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم هوانورد، ۲۰۰۵
  • نامزد اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم گیلبرت گریپ چه می‌خورد، ۲۰۰۴
  • برنده جایزه بهترین بازیگر خرس نقره‌ای جشنواره برلین برای فیلم رومئو و ژولیت، ۱۹۹۷

برخی آثار هنری لئوناردو دی‌کاپریو

  • جاده انقلابی، ۲۰۰۸
  • مجموعه دروغ‌ها، ۲۰۰۸
  • مردگان، ۲۰۰۴  
  • اگر می‌توانی منو بگیر، ۲۰۰۲  
  • دار و دسته‌های نیویورکی، ۲۰۰۲  
  • تایتانیک، ۱۹۹۷  
  • گرگ وال استریت
  • شاتر آیلند ۲۰۱۰

جزیره شخصی دیکاپریو

ده سال قبل لئوناردو دیکاپریو جزیره‌ای خریداری کرد که به‌هیچ‌وجه در شرایط مناسبی از نظر زیست‌محیطی قرار نداشت. این جزیره و محیط اطرافش به دلیل بریدن درخت‌ها و ماهیگیری‌های بیش از حد آسیبی جدی دیده بود. لئوناردو تصمیم گرفت این جزیره را دوباره زنده کند و مراحل بازسازی دوباره آن را آغاز کرد. در حال حاضر شرایط این جزیره نسبت به ده سال قبل پیشرفت‌های قابل توجهی کرده و در سال ۲۰۱۸ هر کس که بخواهد می‌تواند با رعایت شرایطی ویژه از این جزیره دیدن کند. بازسازی این جزیره یکی از مهم‌ترین پروژه‌های لئونارد دیکاپریو بود. او برای کل جزیره از انرژی تجدیدپذیر استفاده کرد.

جزیره دیکاپریو

خانه دیکاپریو

لئوناردو دیکاپریو این خانه را که توسط Donald Wexler در سال ۱۹۶۴ ساخته شده در سال ۲۰۱۴ خریداری کرده و از سال پیش این ملک را برای اجاره قرار داده بود.

این مجموعه دارای شش اتاق‌خواب، هفت و نیم سرویس بهداشتی، امکانات آبگرم، استخر آب گرم و یک زمین تنیس دارای نورافکن است. قیمت اجاره این ملک از شبی ۴۵۰۰ دلار برای هر شب شروع می‌شد. مساحت این خانه ۷۰۰۰ فوت مربع است.

خانه دیکاپریو

خوانندگان محترم لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان کجارو درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه