هتل هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در کاستاریکا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
هتل هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در کاستاریکا

آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده‌اید که بعد از بازنشستگی چه اتفاقی برای ???????ها می‌افتد؟ آیا مانند اتومبیل‌های فرسوده راهی گورستان خودرو می‌شوند؟ ولی واقعیت امر چیز دیگری است ... در برخی موارد می‌توان از لاشه هواپیمای بازنشسته به عنوان رستوران یا هتل نیز استفاده کرد. برای آشنایی با یکی از این نمونه‌های تغییر کاربری در هواپیماهای بازنشسته در ادامه مطلب همراه کجارو باشید. 

به نظر شما با لاشه هواپیمای قدیمی بوئینگ ۷۴۷ چه می‌توان کرد؟ پاسخ این سوال را می‌توان در هتل کوستا ورده (Costa Verde) واقع در کشور کاستاریکا جستجو کرد، زیرا این هتل در حقیقت هواپیمایی قدیمی است که پس از بازسازی و تعمیرات داخلی به هتلی جالب تبدیل شده است.

هواپیمای مذکور مدل ۱۹۶۵ است که سال‌ها در خطوط هوایی آفریقای جنوبی پرواز کرده و بعدها وارد ناوگان هوایی آویانکای کلمبیا (Columbia’s Avianca) شده است. پس از بازنشستگی نیز توسط گروهی از سرمایه‌گذاران خریداری شده و به منطقه سن‌خوزه انتقال یافته است. به منظور حمل آسان‌تر هواپیما، بدنه آن به پنج قسمت تقسیم شده و توسط کامیون‌ها مسیر ۱۵۰ کیلومتری تا مقصد را پیموده است.

هتل بوئینگ ۷۴۷

هتل بوئینگ ۷۴۷

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ پس از اعمال تغییرهایی در داخل آن به هتلی در میان درختان تبدیل شده که گردشگران از نمای جالب و متفاوت آن حیرت‌زده می‌شوند؛ به طوری‌که در صورت نبود درها و پنجره‌ها امکان تشخیص هواپیما میسر نبود. مسافران می‌توانند از لا به لای شاخه‌های درختان توکان‌ها، میمون‌ها، پروانه‌ها و اشعه نور خورشید را تماشا کنند. در طراحی داخلی هواپیما نیز از چوب درختان محلی استفاده شده است، به طوری‌که انحنای دیواره‌های داخلی نیز کاملا با چوپ پوشانده شده و اثری از دیواره هواپیما باقی نمانده است. همچنین فضای داخلی به‌مانند سوئیتی طراحی شده که دارای بخش‌های مختلفی از جمله آشپزخانه-ناهارخوری، نشیمنگاه تماشای تلویزیون و دو اتاق‌خواب مجهز به سیستم تهویه است. هزینه اقامت در این سوئیت هوایی در فصل‌های کم مسافر ۳۰۰ دلار و در فصل‌های پرمسافر ۳۵۰ دلار به ازای هر شب است

هتل بوئینگ ۷۴۷

هتل بوئینگ ۷۴۷

هتل بوئینگ ۷۴۷

هتل بوئینگ ۷۴۷

هتل بوئینگ ۷۴۷

هتل بوئینگ ۷۴۷

   

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه