اولین مسابقه برنامه نویسی وب و موبایل در حوضه گردشگری برگزار می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
اولین مسابقه برنامه نویسی وب و موبایل در حوضه گردشگری برگزار می شود

«هاکاتوریسم» رویداد سه روزه‌ای است که در محل «پارک علم و فناوری  شهر رشت» و با شعار «سه شبانه‌روز بدون خواب و آسایش بر روی چالش‌ خود کار کنید» در تاریخ ۲۵ لغایت۲۷ مردادماه ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

«هاکاتوریسم» یک مسابقه برنامه‌نویسی وب و موبایل است که با هدف پوشش‌دهی خلأهای موجود در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.هاکاتوریسم به‌عنوان اولین ماراتن برنامه‌نویسی وب و موبایل در صنعت گردشگری است که با حضور ۲۰ تیم در تاریخ ۲۵ لغایت۲۷ مردادماه ۱۳۹۵ در محل «پارک علم و فناوری شهر رشت» واقع در استان گیلان برگزار خواهد شد.

 تیم‌ها در روز اول با چالش‌های خود آشنا شده و به کمک مربیان به ارائه‌ راه‌حل‌هایی برای این چالش‌ها می‌پردازند. مربیان حاضر در رویداد، با توجه به خروجی کار تیم‌ها و پارامتر‌های ارزیابی که از قبل در اختیارشان قرار داده شده است، تیم‌ها را برای ارائه نهایی محصولشان در برابر داوران انتخاب می‌کنند.

پلتفرم و زبان برنامه‌نویسی

تمامی تیم‌ها و افرادی که توانایی ایده پردازی، طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های کاربردی بر بستر وب و گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS را دارند، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. به این معنی که با هریک از زبان‌های برنامه‌نویسی و هر پایگاه‌داده‌ای که مسلط باشند و بتوان با آن برنامه‌ای را تحت شرایط این رویداد نوشت، می‌توانند در هاکاتوریسم شرکت کنند، اما توجه داشته باشند که در نهایت خروجی آن‌ها مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد.

انتخاب چالش‌ها

برگزارکنندگان طی جلسه‌ای که با متخصصین گردشگری و کمیته علمی دارند، ۵ چالش اصلی و مهم در حوزه گردشگری را شناسایی و در روز رویداد (چهارشنبه) این چالش‌ها به تیم‌ها اعلام می‌شود و تیم‌ها بنا بر انتخاب خود می‌توانند بر روی یک چالش کار کنند.

شایان ذکر است که مراسم اختتامیه در روز ۲۷ مردادماه ساعت ۱۷ آغاز می‌شود و تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی، محصول خود را در برابر دید و قضاوت داوران خواهند گذاشت. برای کسب اطلاعات بیشتری چون ثبت‌نام تیم‌ها، زمان‌بندی، ‌معرفی داوران، مربیان، شاخص‌های داوری و خبرهای آتی، به وب‌سایت رسمی «هاکاتوریسم» مراجعه شود.

 

مطالب مرتبط:

منبع TNEWS

دیدگاه