سوغات ارمنستان چیست؟

عماد جعفری
عماد جعفری چهار شنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
سوغات ارمنستان چیست؟

سوغات ارمنستان چیست؟! آیا قصد سفر به شهر دیدنی ایروان را دارید؟ برای بسیاری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر، خرید سوغات مناسب و بازدید از مراکز خرید مشهور کشور مقصد است. در این مقاله با مهم‌ترین سوغات ارمنستان آشنا می‌شویم، با کجارو همراه باشید.

ارمنستان همسایه شمالی ایران، هرساله پذیرای هزارن گردشگر ایرانی است. این کشور علاوه بر زیبایی‌های مختص خود، که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند، مجموعه‌ای از خریدهای متنوع و رنگارنگ را پیش روی شما قرار می‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط

میوه‌های خشک شده مثل زردآلو، فرش و جواهرات در ارمنستان بسیار معروف هستند. اما تنها این محصولات نیستند که در ارمنستان اهمیت فراوان دارند بلکه در تمام شهرهای ارمنستان چیزهای جالبی برای هدیه دادن پیدا می‌شود. اما مغازه‌های سوغاتی فروشی، اکثراً در ایروان موجود هستند.

سوغات ارمنستان

سوغات ارمنستان

سال‌های سال، هنرمندان ارمنی به کشف هنر و خلاقیت خود افتخار کرده‌اند. می‌توانید در مرکز شهر ایروان، صحت آن را به چشم ببینید. در آنجا هنرهای دستی از همه نوع موجود است. در این فروشگاه رنگارنگ، نقاشی‌های منحصربه‌فرد، سفال کاری، گلدوزی‌های زیبا، سنگ، حجاری فرش و چلیپا سنگ، همه و همه یافت می‌شود. در این فروشگاه با محصولات جالب و خیره‌کننده‌ای رو برو خواهید شد. فروشگاه ورنیسژ، کارهای بی‌نظیری از آبسیدین سنگ که به‌طور گسترده از آن استفاده می‌شود را به شما ارائه می‌دهد. ارامنه از این سنگ‌ها، گردنبند و گوشواره‌های زیبا درست می‌کنند.

سوغات ارمنستان

همه مدل از همه قیمت را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. جواهرات بسیار شیک و زیبا برای دوستان، همکاران و خانواده شما بسیار مناسب است. برای دیدن این فروشگاه پیشنهاد می‌کنیم آخر هفته‌ها سر بزنید زیرا در روزهای دیگر موزه Cafesjian هزار پله در آن جا برای خرید آثار هنری برپاست. در میان آثار دستی و هنری از هنرمندان معروف، می‌توانید صنایع دستی ارمنی مانند عروسک، جواهرات ممتاز و بی‌همتا، سنبل‌های ملی و رخت آویزهای چوبی را خریداری کنید. اگر زمانتان کم است و هنوز می‌خواهید برای خانواده خود خرید کنید، می‌توانید از وب‌سایت‌های آنلاین نیز محصولات موردعلاقه خود را سفارش دهید.

سوغات ارمنستان

سوغات ارمنستان

همچنین برای سوغاتی می‌توانید از گالری دالان نیز بازدید کنید. دالان یک گالری قدیمی است که به معنی گذرگاه میان ساختمان و خیابان که یکی از پر بازدیدترین مکان‌ها از طرف مسافران تور ارمنستان است. در این گالری زیبا می‌توانید هر جنسی با همه نوع قیمتی برای خود و خانواده‌تان بخرید. در اینجا نیز صنایع دستی و جواهراتی که توسط هنرمندان حرفه‌ای ارمنی درست شده‌اند را می‌توانید خریداری کنید. از سوغاتی‌های کوچکی که می‌توانید برای آشنایان و خانواده خود بخرید، مگنت‌هایی با تصاویر آرارات، انار، انگور، چلیپا سنگ و غیره هستند. پس از خرید نیز در کافی‌شاپی که در حیاط گالری وجود دارد نوشیدنی بنوشید.

سوغات ارمنستان

بازارهای ایروان ارمنستان بسیار متعدد است و امكانات خرید متنوعی در ایروان فراهم است؛ از دستفروشان خیابانی كه فریاد‌زنان، از دمپایی‌های چینی و آباژور‌های ایرانی گرفته تا جواهرات دست‌ساز و سرامیك‌های تزیینی می‌فروشند، تا فروشگاه‌های لوكس صنایع دستی و البسه. هر فروشنده‌ای یك قیمت نهایی دارد كه از آن پایین‌تر نمی‌آید، پس آزادانه چانه بزنید و ببینید كه چه قیمتی واقعی‌تر است. گمرك ارمنستان درباره صدور عتیقه‌جات و آنچه گنجینه ملی اطلاق می‌شود بسیار حساس است، پس اگر مایل به خرید فرش یا اثری هنری هستید، مطمئن شوید فروشنده اوراق لازم جهت صدور آن را فراهم می‌كند.

مربای گردو ارمنستان

سوغات ارمنستان

یکی از سوغاتی‌های معروف ارمنستان مربای گردو است. این مربا از نظر طعم به آلبالو و از نظر رنگ به زرشکی نزدیک است. مربای گردو بسیار خوشمزه است اگر گذرتان به این کشور افتاد حتما آن را برای مصرف خود و به‌عنوان سوغات ارمنستان تهیه کنید. دراکثر سوپرمارکت‌ها این مربا در دسترس است اما مرغوب‌ترین نوع آن را می‌توانید در روستاهای توریستی گقارت (geghart) و گارنی (garni) تهیه کنید.

سوغات ارمنستان

خاچکار ارمنستان

سوغات ارمنستان

خاچکار از جمله صنایع دستی قدیمی ارمنستان محسوب می‌شود، خاچکار که نام ارمنی این آثار است از دو قسمت تشکیل می‌شود خاچ به‌معنای صلیب و کار هم به معنی سنگ که در نهایت ترجمه آن به فارسی چلیپا سنگ است. چلیپا به سنگ‌هایی گفته می‌شود که روی آن‌ها طرح صلیب حکاکی شده است. اکثر این چلیپا سنگ‌ها در ارمنستان حکم زیارت گاه یافته‌اند. همچنین شما می توایند نمونه‌های کوچک این آثار را به‌عنوان نماد یا سوغات کشور ارمنستان تهیه کنید.

قهوه و شکلات ارمنستان

سوغات ارمنستان

ارمنستان لقب یکی از بهترین و بزرگ‌ترین تولید کننده شکلات را، از آن خود کرده است. در سفر به کشور ارمنستان، اگر به‌دنبال یک سوغاتی جدید با قیمت مناسب هستید، بهترین انتخاب خرید قهوه و شکلات است مطمئناً با تهیه چنین سوغاتی از ایروان، رضایت همه جلب خواهد شد. شما در شهر ایروان می‌توانید با بهترین قیمت و کیفیت شکلات و قهوه‌ مورد نیاز خود را تهیه کنید.

صنایع دستی ارمنستان

سوغات ارمنستان

صنایع دستی ارمنستان از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است، به‌دلیل گسترش صنعت گردشگری در این کشور، فروشگاه‌های بسیاری می‌توان یافت که عرضه کننده صنایع دستی ارمنستان هستند و این امر خرید آسانی را برای شما فراهم آورده است. از جمله صنایع دستی عرضه شده می‌توان به چلیپا اشاره کرد که در مورد آن توضیحاتی بیان شد، ساخت لوازم دکوری و کاربردی از سنگ‌های اوبسیدیان، هنری دستی دیگری که می‌توان از آن نام برد، جواهرسازی و طلا سازی است که یکی از هنرهای سنتی است که قدمت آن به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. مطمئناً کالاهای زیبای در این مراکز خرید وجود دارند که شما می‌توانید به‌عنوان سوغات ایروان ارمنستان خرید کنید.

برندهای معروف لباس در ارمنستان

سوغات ارمنستان

برخی از مشهورترین برندهای لباس در ارمنستان حضور فعال دارند. قیمت این پوشاک‌های برند به مراتب از نمونه مشابه در ایران کمتر است. در ادامه نشانی برخی از معروف‌ترین آن‌ها را برای شما مخاطبان کجارو ذکر می‌کنیم، تا در سفر به ارمنستان خرید ساده‌تر و فرصت بیشتری برای گشت‌وگذار داشته باشید.

سوغات ارمنستان

  • اسکادا Escada: فروشگاه پوشاک زنانه - آدرس: خیابان هانراپتوتون ۵۱/۵۳
  • مانگو Mango: فروشگاه پوشاک زنانه - آدرس: خیابان آبوویان ۲۱
  • ماکس مارا Maxmara: فروشگاه پوشاک زنانه - آدرس: خیابان ماشتوتس ۴۱
  • موتیوی Motivi: فروشگاه پوشاک زنانه - آدرس: خیابان آبوویان ۳۶
  • مادرکر Mothercare: فروشگاه پوشاک و وسایل نوزادان - آدرس: خیابان هانراپتوتون ۵۱/۵۳
  • ناف ناف: فروشگاه پوشاک زنانه - آدرس: خیابان تومانیان ۳۷
  • نکست Next: فروشگاه پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه - آدرس: خیابان آمیریان ۱۳
  • پوما Puma: فروشگاه پوشاک اسپورت مردانه، زنانه و بچگانه - آدرس: خیابان تریان
  • آدیداس Adidas: فروشگاه پوشاک اسپورت مردانه، زنانه و بچگانه - آدرس: خیابان آرامی ۳ (ابتدای خیابان آبوویان)
  • باگززا Bagozza: فروشگاه پوشاک مردانه - آدرس: خیابان هراچا کوچار ۱۱
  • بیسیک هوس Basic house: فروشگاه پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه - آدرس: خیابان باباجانیان ۴/۱۲
  • کللینز Collin's: فروشگاه پوشاک مردانه و زنانه - آدرس: خیابان ماشتوتس ۴۱
  • سلیو Celio: فروشگاه پوشاک مردانه - آدرس: خیابان تومانیان ۲۴
  • دبنهامز Debenhams: فروشگاه پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه - آدرس: خیابان تریان ۶۶
  • دی‌اند جی بچگانه D&G: فروشگاه پوشاک بچگانه - آدرس: خیابان نعلبندیان ۱۳
  • گس Guess: فروشگاه پوشاک مردانه و زنانه - آدرس: خیابان هوسیسا این ۶/۱۴۵۲

مطالب مرتبط:

دیدگاه