چشم انداز آینده صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۰

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
چشم انداز آینده صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۰

طی گزارشی که توسط کمپانی تحقیقات بازار «اکومانتیور» منتشر شده، صنعت سفر و گردشگری طی چند سال آینده همچنان به رشد باثبات خود علی‌رغم عوامل منفی خارجی و تحدیدات تروریستی ادامه خواهد داد.

تنش‌های جغرافیایی- سیاسی، تروریسم و نگرانی‌های سیاسی مقاصد گردشگری سنتی در مناطقی چون دریای مدیترانه را تحت تاثیر قرار داده و در این میان مقاصد امن‌تر از این موضوع نهایت بهره را برده‌اند.

«کرولین برمنر»، رئیس بخش پژوهش سفر در کمپانی بین‌المللی اکومانیتور گفت:

"تاثیر جانشینی" یا به بیانی دیگر این که مجریان تور مقاصد گردشگری امن‌تر را جایگزین مقاصد توریستی پرخطر می‌کنند در چند سال اخیر بسیار مشهود بوده است. میزان ورود گردشگران خارجی به دو کشور مصر و تونس به ترتیب با ۲۵ و ۵ درصد کاهش رو به رو بوده است و گردشگران و صنعت گردشگری بیشتر به سمت مقاصد مطمئن‌تر چون اسپانیا، پرتغال و کرواسی روی آورده‌اند.

«بیزنس وایر» در ادامه نوشت:

انتظار می‌رود برگسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) نیز در کوتاه مدت و میان مدت صنعت گردشگری دخلی بریتانیا را تحت تاثیر منفی قرار دهد و بر اساس پیش‌بینی «اکومانتیور» در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی ۲٫۳ میلیون نفر کمتر از بریتانیا دیدن خواهند کرد و میل گردشگران به سفر با توجه به عدم اطمینانی که «برکسیت» به همراه خواهد آورد کاهش خواهد یافت.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که کشورهای غرب اروپا همچنان محبوب‌ترین منطقه گردشگری در جهان باقی خواهد ماند و گردشگری منطقه آسیا-پاسفیک نیز در  حدفاصل سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی با ۱۰ درصد رشد همراه بوده است.ضمن این که کشور کوبا نیز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی رشد چشمگیری در عرصه گردشگری داخلی داشته و با تسهیل محدودیت‌های سفری تعداد ۳٫۵ میلیون گردشگر را ثبت کرده است و کشور ایسلند نیز در این فاصله زمانی با رشد ۲۱٫۴ درصدی به یک مقصد گردشگری مهم تبدیل شده است.

همچنین کشورهای آمریکا، چین و روسیه بیشترین رشد را از لحاظ افزایش سفرهای خارجی داشته‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع تابناک

دیدگاه