با طولانی ترین نیمکت دنیا آشنا شوید

پردیس جلالی
پردیس جلالی دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
با طولانی ترین نیمکت دنیا آشنا شوید

خسته و کوفته از یک پیاده‌روی طولانی در پارک بازگشته‌اید و به دنبال جایی برای نشستن می‌گردید، اما تمامی نیمکت‌های کوچک و جمع و جور پارک اشغال شده‌اند. نگاهی به اطراف می‌اندازید و با خود فکر می‌کنید به جای هر کدام از این فضاهای خالی، می‌توانست یک نیمکت قرار داشته باشد. با کجارو همراه باشید تا چگونگی آن را به شما نشان دهیم.

در روزهای گرم تابستان که بیشتر خانواده‌ها پارک‌ها را برای تفریح عصرگاهی خود انتخاب می‌کنند، حتما برایتان پیش آمده که در راه جست و جوی یک نیمکت خالی، حسابی خسته و کلافه شوید و آرزو کنید که ای کاش این نیمکت‌ها کمی جادارتر بودند. حتما امیدوار می‌شوید اگر بشنوید که در شهر کوچکی از انگلستان، این آرزوی شما برآورده شده است. در کنار ساحل این شهر، هیچ کس بدون جایی برای نشستن باقی نمی‌ماند. 

بزرگترین نیمکت

طولانی‌ترین نیمکت بریتانیا که البته می‌توان گفت طولانی‌ترین نیمکت جهان نیز محسوب می‌شود، در ۳۰ام جولای سال ۲۰۱۰ میلادی در منطقه‌ی لیتل همپتون از وست ساسکس برای عموم مردم رونمایی شد. این نیمکت اسرارآمیز که می‌تواند بیش از ۳۰۰ نفر را در خود جای دهد در منطقه‌ی تفریحی لیتل همپتون و مشرف به ساحل بی‌نظیر شهر به نام بلو فلگ جای دارد.

نیمکت

نیمکت

این نیمکت درست مثل یک کرم غول پیکر است که در سرتاسر این منطقه‌ی تفریحی پیچ و تاب خورده است. چراغ‌ها را دور زده، پشت سطل‌های زباله خم شده، گاهی خودش را مثل یک اردک در خاک فرو برده تا ارتباط بین ساحل و جنگل سبز پشت سرش را از بین نبرد.

بزرگترین نیمکت دنیا

بزرگترین نیمکت

این نیمکت که طولی برابر با ۳۲۴ متر دارد، از هزاران تکه چوب سخت و محکم تشکیل شده است که از جاهای مختلفی مثل بقایای موج شکن‌های قدیمی که از سطح زباله جان سالم به در برده‌اند، جمع‌آوری و به یکدیگر متصل شده‌اند. این تکه چوب‌ها که با رنگ‌های درخشان و زیبا رنگ‌آمیزی شده‌اند، آماده‌اند تا هر کجا که ساحل اقتضا کند، خم و راست شوند. از جمله‌ی این نقاط حساس، می‌توان به دو پناهگاه غول پیکر اشاره کرد که درون آنها، بزرگ‌ترین نیمکت جهان مجبور است خودش را خم کند و به صورت حلقه‌ای در بیاید و از دیوار بالا رود و دوباره به پایین بازگردد. چنین چیزی، قطعا منظره‌ای بسیار دیدنی را فراهم آورده است.

نیمکت بزرگ

نیمکت حلقه

این نیمکت، بیشتر شبیه به یک اثر هنری و کار مهندسی شده‌ی دقیق است که توسط یک شرکت طراحی بسیار برجسته به نام استودیو ویو که جوایز زیادی را تا به حال به خود اختصاص داده، طراحی شده و به کمک دانش‌آموزان مدرسه، مردم محلی، صاحبان تجارت و سازمان‌ها به مرور ساخته شده است.

مطالب مرتبط:

منبع AMUSINGPLANET

دیدگاه