لوکیشن فیلم: مانیبال

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی سه شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
لوکیشن فیلم: مانیبال

فیلم سینمایی مانیبال  (Moneyball) از معدود فیلم‌های ورزشی خوب تاریخ سینما است که البته داستان آن نیز بر اساس واقعیت نوشته شده است. امروز در قسمت هشتم از سری مقالات لوکیشن فیلم، محل فیلمبرداری این فیلم را به شما معرفی خواهیم کرد. با کجارو در ادامه همراه باشید.

درباره فیلم

تیم بیسبال اوکلند ایس (Oakland A's ) دچار بحران شده و به نظر می‌رسد در لیگ جاری بیسبال در آمریکا نمایش ناامیدکننده‌ای از خود نشان خواهد داد. بیلی بین (براد پیت) مدیر ورزشی این تیم است. تیم او در عین شایستگی و موفقیت‌هایی که در لیگ بیسبال به دست آورده بود، به دلیل مشکلات مالی فراوان مجبور به فروش بازیکنان ستاره خود شد؛ به‌طوری ‌که هیچ نشانی از گذشته درخشانش ندارد.

مانیبال

اما بیلی فکر تازه‌ای در سر پرورانده است، او قصد دارد تا به جای بازیکنان حرف‌هایی لیگ، جمعی از بازیکنان آماتور را به عضویت تیمش درآورد و با آنها در لیگ بیسبال شرکت کند. با انتشار این خبر، مربیان و مدیران اعلام می‌کنند «بیلی بین» دچار نوعی جنون شده و بهتر است که خود را به دکتر نشان دهد. هیچ‌کس نمی‌داند که هدف او از جذب این بازیکنان آماتور چیست، اما به‌زودی پی می‌بریم او با کمک فردی به نام پیتر براند (جوناه هیل) با ترسیم آمار و ارقام دقیق ریاضی و کاربرد آن در نوع بازی بازیکنان قصد دارد طوفانی در لیگ بپا کند و...

عوامل فیلم

کارگردان فیلم «بنت میلر» است، فیلمنامه آن را نیز «استیون زایلیان» و «آرون سورکین» از روی یک کتاب به همین نام نوشته‌اند. بازیگران فیلم نیز شامل جونا هیل، فیلیپ سیمور و بردپیت است که در این فیلم بازی قابل تحسینی ارائه می‌دهد و نامزد دریافت اسکار در سال ۲۰۱۲ نیز می‌شود.

لوکیشن‌های فیلم

شهر کالور، کالیفرنیا (Culver City, California)

این شهر کوچک ۳۰٬۰۰۰ نفری که جزو شهرستان لس‌آنجلس محسوب می‌شود. شرکت سونی در سال ۱۹۲۲ استودیو بزرگ خود را در این شهر ساخت و از آن روز تا کنون این شهر لوکیشن فیلم‌های زیادی از جمله بت من، پرستار بچه، فرازمینی‌ها، مانیبال و ده‌ها فیلم دیگر بوده است.

سونی پیکچرز

شرکت سونی، شهر کالور
موقعیت شرکت سونی در شهر کالور، روی نقشه

در تاریخ جولای ۲۰۱۰ شرکت «سونی پیکچرز» کار فیلمبرداری مانیبال را آغاز کرد. بیشتر بخش‌های فیلم در زمین‌های بیسبال مختلف فیلمبرداری شده که آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

ورزشگاه اوکلند (Oakland Alameda Coliseum)

ورزشگاه اوکلند

این ورزشگاه که استادیوم خانگی تیم اوکلند است در شهر اوکلند، ایالت کالیفرنیا آمریکا واقع و بیشتر لوکیشن‌های فیلم در آن واقع شده است. این مجموعه چند منظوره در سال ۱۹۶۶ افتتاح شده و علاوه بر بیسبال، مسابقات فوتبال «کونکاکاف ۲۰۰۹» نیز در آن برگزار شده است. ظریفت آن چند بار ارتقاء یافته و سرانجام به ۶۳۰۰۰ نفر رسیده است. هزینه ساخت آن حدود ۲۵ میلیون دلار بوده است.

موقعیت ورزشگاه تیم اوکلند روی نقشه

ورزشگاه Dodger Stadium

داگ

این ورزشگاه در سال ۱۹۶۲ در لس‌آنجلس با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۲۳ میلیون دلار ساخته شده است. این ورزشگاه میزبان لیگ اصلی بیسیال آمریکا است. همچنین این استادیوم ۸۵٬۰۰۰ نفری افتخار میزبانی بازی‌های المپیک ۱۹۸۴ را داشته است.

موقعیت ورزشگاه روی نقشه

ورزشگاه Blair Field

بیسبال

این ورزشگاه که در «لانگ بیچ» کالیفرنیا قرار دارد و در سال ۱۹۵۶ افتتاح شده و گنجایش آن حدود ۳۲ هزار نفر و محل فیلمبرداری چند فیلم دیگر نیز بوده است.

موقعیت ورزشگاه روی نقشه

ورزشگاه فن وی پارک (Fenway Park)

اگر فیلم را دیده باشید در پایان آن از تیم بوستون «ردسکینز» یک پیشنهاد همکاری برای «برت» می‌آید و او برای بازدید ورزشگاه و مدیر آن به استادیوم «فن وی» پارک می‌رود.

این استادیوم در بوستون ماساچوست قرار دارد و در سال ۱۹۱۲ ساخته شده است. ظرفیت آن حدود ۴۰ هزار نفر است.

موقعیت ورزشگاه فن وی، روی نقشه

دوستان علاقمند به این بخش می‌توانند همه مقالات بخش لوکیشن فیلم را اینجا بخوانند.

خوانندگان محترم کجارو، امیدواریم که از سری مطالب لوکیشن فیلم لذت برده باشید. لطفا برای پیشرفت این بخش نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه